Originally Posted by Dirk2200
Bij de demontage van de motor zat er geen veerring aan de kant van de krukas.
Kan vergeten zijn bij een vorige herstelling? Heb die veerring ook gezien op een filmpje.
Ik veronderstelde dat dit bij een 3800 hoorde. En heb daar verder geen aandacht aan besteed.
Ik heb nu wel een lager geplaatst 2x rubberafdichting. Zou dit voldoende zijn?

De onstekinggrondplaat is nog niet gemonteerd. Wat bedoel je met trekken? Door gebruik te maken van bouten?juist niet, ik gebruik een "krukas verlenger" zodat ik een lang draadeind aan het einde van de krukas tot mijn beschikking heb, dan een bus over dit draadeind heen dat steunt op het carterdeel, door een grote ring over het draadeind te leggen en ook op de bus te steunen kun je met een moer op het draadeind aan de krukas(tap) trekken en trek je hem door het carterlager heen naar je toe, dat is wezenlijk anders dan wat velen doen met de carterbouten het catergedeelte van je AF te duwen naar het hoofdcarter toe om hem zo over de krukas te krijgen, je duwt dan namelijk ook op de krukas alsof je een poging doet hem uit het hoofdcarter te drukken en zijn positie daar is al fragiel Groeten
Dirk
genoemde methode ( tekst in rood) lijkt erg op het origineel door solex bedoelde systeem namelijk met de spoelentrekker, daar hoort ook een bus bij die meestal weg is dat gereedschap was tweeledig, plaat eraf trekken of plaat erop duwen


Last edited by Joan; 18/12/18 11:06 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)