Originally Posted by Alfons_Amuse
HĂ© FF, dat is nieuw voor mij.
Dus als we lange draadeinden gebruiken is de alu wel geschikt om op te voeren zeg je.
Hoe bedoel je dit. Ben benieuwd. Ik zie het mog niet helemaal.

Aluminium is nogal zacht en als je daar met een paar kopbouten van M6 aan gaat trekken dan gaat er ergens wat vervormen.
Als je de kop met tap einden vanuit het carter op de cilinder trekt, dan zal de cilinder niet op die 4 punten vervormen.
Maar, zoals Joan al aangeeft, kan de cilinder ergens anders vervormen.

Originally Posted by Joan
ik heb het een paar jaar terug geprobeerd voor de 24 uur met vier draadeinden, met een speciale truuk om te voorkomen dat de cilinder op zou bollen, meteen afgekeurd, niet origineel genoeg heb toen een andere cilinder in moeten (laten) vliegen zodat ze toch mee konden doen

Is dat die motor waar John en ik in 2014 (buiten mededingen) mee gereden hebben ?? of heb je het over een andere motor.
Die was "afgekeurd" omdat de cilinder niet de perfecte ei-vorm had, onzin natuurlijk.
Die motor liep als een zonnetje op een klein rolprobleem na.

Attached Images
DSC04178,.jpg (227.74 KB, 318 downloads)

Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy