Origineel bericht van: Jan
Mooie betaalbare led verlichting, 2 jaar garantie. smile geen chinees.

Ledverlichting


ik heb op aanraden van een vriend van me, die electrotechnicus is, een simpel circuitje gebouwd om dit soort lampen te beschermen want ik heb er al een paar opgeblazen.

circuitje bestaat uit 3 componenten: een diode brug ( kant en klaar met 4 pootjes , 2 voor AC, eentje voor de plus en eentje voor de min, een electolitische condensator ( hij zij specifiek gebruik GEEN gewone condensator) en 1 extra losse diode.
de brug sluit je aan op je voeding en aan massa (willekeurig welkevan de AC ) potjes, de electroliet zoals het hoort, de plus kant aan het plus draadje en de losse diode zet je als brug over de + en de - poot van de diode brug met de plus kant naar de plus ,niet andersom want dan sluit hij kort en verdampt al je stroom door deze diode,waarom; er schijnen piekspanningen te zijn die door een diode brug heen breken deze ruïneren je LED driver, door gebroken piekspanningen vloeien direct weg door de "omgekeerde diode" als ze negatief zijn of worden opgevangen door de ELCO als ze positief zijn , feitelijk bouw je dus een piekspanning demper en kan de ingebouwde LED driver zijn werk blijven doen

Last edited by Joan; 25/07/17 08:22 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)