Gewoon voor de lol. Is wel lachen om met een aftands uitziend, maar volledig authentiek ogend ding met een aardappelkist achterop een beetje door te (kunnen)rijden. Rij lang niet altijd volgas. Voor speciale gelegenheden alleen. Tis niet zodanig dat ik de hele solexclan in discrediet breng. Gewoon netjes snel haha.

Wat ik heb gedaan? Goed naar iederen hier geluisterd.
Blokje en cil netjes uitgelijnd. Pakkingen mooi op maat gemaakt, dus geen barrieres in in/uitlaat. Standaard carb met sproeier 30. Goed luchtfilter van twinair. 2 gaatjes van 9mm in filterhuis. Snelle uitlaat. JRT cilinder. 3 mm truc van Joan hou ik nog even in het achterhoofd. Verder: Kopje nu ca 1.7 mm afgedraaid om iets verder te gaan dan het compenseren van de zuiger die net niet helemaal bovenin komt. Ontsteking nauwkeurig met stroboscoop afgesteld, bandjes goed op spanning, aanlegdruk vd rol niet te groot(veren iets uitgerekt), zorgen dat je wielen mooi lcht lopen met nieuw vet erin.Last at not least: De bekende nieuwe carborundum rol zodat je aandrijfverliezen icm een harde band zo laag mogelijk zijn.
Ohw ja: Een zoveel mogelijk airodynamische houding aannemen haha. Met rechtop houding zal er zo,n 2 km/h afgaan tegen de dikke bries in.

Volgende project gaat een Oto tussen 60-65 worden die ik volledig als nieuw wil maken, of ik moet er 1 vinden die echt nog heeeel erg netjes is. Ik heb er al 1 , maar die is weer net te "echt" om geheel te restaureren. Heb dan mooi van alles wat voor diverse gelegenheden. Komend najaar maar eens even kijken wat er aangeboden wordt.

Last edited by 49cc; 21/02/16 05:22 PM.

OTO-Koffertje 1960 & OTO De Luxe 1964