Origineel bericht van: 49cc
Ik kan de oude Oto onmogelijk even snel alen lopen als de 64 er Oto. de laatste loopt echt voorbeeldig.
Het oude otootje heeft een JRT cil/zuiger terwijl de nieuwe oto een iets door mijzelf bewerkte standaard cil met zuiger met kort hemd heeft.

Het verschil blijft toch steeds een dikke 3km/h.
Kan het zijn dat het kopje met de schuine bougie een foutieve vorm heeft voor het JRT cilindertje? Werkt een kopje van de latere oto met een bolvormige verbrandingskamer wellicht beter?
Blokjes zijn qua opbouw en uitlaat systeem verder gelijk.


Het klopt wel dat de zuiger bij een JRT niet helemaal tot aan de bovenkant komt en bij de Alu. cilinders neemt het vermogen wat af als deze op temperatuur komt.
Ik heb daar ooit eens een cilinder vanaf de onderkant ingekort.
Je kunt ook een dunne voetpakking gebruiken, scheelt weer een paar tienden.
Een voetpakking van 0,3mm (carter)pakkingpapier werkt goed, wel het carterdeksel goed uitlijnen met het carter.
Je kunt ook de kopjes onderling uitwisselen om erachter te komen of hier een merkbaar verschil in zit (in feite de meest simpele manier om verschil te constateren).
Wel opletten met het afdraaien van het kopje dat er tussen zuiger en kop voldoende ruimte overblijft.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy