Onder het motto: "zij die opgeven zijn talrijker dan zij die mislukken"; heb ik daarnet toch ook nog even de carburator eraf gehaald en gereinigd. Daarna heb ik de bougie er even uitgehaald en gekeken of er een mooie vonk is, die was goed!

Om uit te sluiten dat het aan de brandstof toevoer zou liggen heb ik met een dikke spuit bovenop de brandstof filter wat brandstof ik de carburator gespoten. Ik heb heb de Solex dan trachten te starten, zonder het kapje bovenop en zonder de uitlaat. Er gebeurde al meer dan gisteren maar toch wil hij niet rijden.

Even sputterde hij wat vooruit, geholpen door wat te trappen. Op eigen kracht lukte het helaas niet. Dan sprong er enkele keren een "plof" doorheen de luchtinlaat van de carburator naar boven.

Er komt ook brandstof uit de leiding als de motor omdraait (getest toen de carburator er af was). Dus ik denk dat het pompje ook goed werkt.

Dus
- pompje werkt, membraan vervangen
- filters en pakkingen vervangen
- vonk aan de bougie
- carburator gereinigd

Waar kan het nog aan liggen? De timing van de ontsteking? Ik ben daar nog nooit aangekomen en hij reed enkele weken terug wel degelijk vlot (traag door de beperkte inlaat aan cilinder, maar wel goed).

Ik heb proberen te kijken onder het vliegwiel maar zelf met dat plaatje krijg ik het vliegwiel er niet af. Heb ook vrees het te forceren en iets te beschadigen.

Nog tips?

Bedankt