Hoi,

gisteren heb ik de cilinder terug verwijderd, de (kunststof) benzinetank verwijderd, de benzineleidingen losgemaakt, het carterdeksel eraf gehaald en tenslotte ook de benzinepomp.

In het carter was er wat olie/benzine en wat gruis. Het leek echter eerder recent vuil (wellicht mijn schuld, toen ik de voetpakking heb vervangen) ipv oud vuil. Ik zal dit mooi schoonmaken en een nieuwe pakking voor het karter bestellen.

Er zat ook wat gruis/vuil in de benzinepomp onder het membraam, mogelijks dat dit het "inhouden-rijden-inhouden-rijden" veroorzaakte.

Aan het uitlaatspruitstuk kon ik geen opvallende "vernauwingen" vaststellen, ik kan echter niet vergelijking met "normale" 3800 onderdelen. Ik heb wel recent een nieuwe pakking geplaatst, en die past toch, dus het lijkt dat de opening wel "standaard" zijn?

Via onderstaande link kom je op een klein album met foto's van alle onderdelen.
link naar album

Mijn Solex is dus een

S.E.M.I.
C.M.A.
Type 3800/25
49cc (ondanks dat mijn vader beweert dat het maar 37cc is?)

Carburator is een Solex 6,5 Li
Op de uitlaatdemper staat "M (motobecane logo) S M(logo)" en dan TPSI 8324).

Wat is de beperkende factor in mijn Solex en hoe kan ik dit het best corrigeren? Wat is de oorzaak van het inhouden-rijden-inhouden-rijden?

Misschien een verkeerde sproeier in de carburator? Die heb ik nog niet nagekeken.

Bedankt voor jullie hulp! Ik dacht oorspronkelijk dat dit een eenvoudige klus zou worden, maar weet het nu even niet meer.

Enkele onderdeeltjes aankopen (pakkingen etc.) is niet erg, maar wil ook geen honderden euro's aan deze solex spenderen.

groeten, Michiel.


Last edited by Michiel; 14/08/15 04:24 PM.