Origineel bericht van: Fidoboy
Dank je Roelof.
(@ John: Een foto plaatsen is helaas niet mogelijk aangezien het Solexje in een zak geleverd wordt ;-)

Frits, ik raad je toch aan om hier wat foto's te plaatsen van "wat er in de zak zit", zodat we hier kunnen kijken wat je aangeboden krijgt.
Ook het blokje zal zeker niet in een zak zitten, dus de verkoper zou je daarvan een paar detail foto's kunnen bezorgen. (bougie onder luchtfilterkapje of naar buiten stekend geeft al goede indicatie over leeftijd/type).
Wellicht helpen we je daardoor te voorkomen dat je in plaats van een "Solex in de zak" een "kat in de zak" gaat aanschaffen.
Op diverse media zoals o.a. marktplaats worden vaak de mooiste dingen aangeboden met de prachtigste verhalen, maar als je hier een tijd serieus de zaken volgt en wilt leren, dan zul je er snel achter komen dat er meer dan alleen eerlijke mensen op deze aardbol rondlopen, ook in Solex land de verleiding tot bedriegelijke aanbiedingen groot is.
Ik heb al een aantal keren plaatsers van advertenties gewezen op hun misleidende/onjuiste teksten en 9 van de 10 keer is dan de advertentie in no time verdwenen.
Doe er mee wat je wilt, ik geef alleen mijn mening weer, ben pas in 2014 gestart met de Solex hobby, maar in korte tijd veel kennis geabsorbeerd en me vastgebeten in dit prachtige basic voertuig!
Natuurlijk werd dit getriggerd door de restauratie deze zomer van mijn Solex Oto de Luxe 1101 (ja zo heet hij officieel en staat nu ook als zodanig op kenteken), maar iedereen heeft vrij toegangang tot de informatie, tenminste als je wilt zoeken en wilt lezen en terug lezen wink

Last edited by RedFox; 21/10/14 04:05 AM.

Groeten, Geert


Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63