Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Deel 1, snap ik.
Deel 2, geen idee. (dit moet ik echt meemaken)
Deel 3, daar kan ik mee leven. (ik neem het extra trillen dan voor lief)


deel 2: tunen is veel experimenteren en dan merk je zelf het verschil wel, de start is je moet eerst ergens een idee hebben, dan zien dat je het uitwerkt dan heel houden en dan het effect optimaliseren, meer dan een winter werk.
Zo heb je ook mijn "sniffer valve" zuiger een zuiger met een honda P50 klepje op de kop die spoelt restgas omhoog als er nog druk onder de zuiger is maar geen/weinig druk in de verbrandingskamer, voorlopig nog in de ijskast want met de oude regels had je meer aan een grote carburateur, komt misschien nog terug voor net dat beetje extra.
( ooit uitgeprobeerd op berini M21 want daar heb ik ook zat van)

deel 3: trillingen, geen last van, mijn statische balanceer bank werkt perfect ook al hebben sommigen daar een hard hoofd in maar met lood of magnesium op de juiste plaats blijkt het toch steed weer te werken OOK in de 2014 editie

Last edited by Joan; 19/08/14 05:12 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)