Inmiddels weer 150 km gereden. het probleem is niet meer opgetreden. Cilinderwand is echt spiegelglad en er komt stukje bij beetje meer trekkracht in. Tov de Oto dwe luxe heeft ie nu nog plm 10 % minder trekkracht, maar de top ligt van beiden voor het lapje op een 43 km/h. Zo gemiddeld met weinig wind is 36-37 als top km/h goed haalbaar. Ik heb er alle vertrouwen in dat ie over 500 km net zo snel is als de Andere Oto. Naar alle waarschijnlijkheid dus toch een warmlopertje gehad.
De koppeling slipt overigens ook ietsje meer, waardoor deels het verschil in optrekken deels te verklaren is. Misschien komende winter nieuwe koppelingsvoeringkjes monteren.Het lager van de ruilunit was volegens Jouke goed genoeg, maar als de zaak toch losgaat gaat daar ook maar een nieuwe in, want bij warme motor bij stationaire toerentallen hoor ik em toch wat.
Zoals hij verder nu rijdt ben ik iig tevreden. Mijn vrouw vindt em iig hard zat lopen..haha. Leuk om nu zo allebei op een solexje te kunnen touren. Binnenkort een dagje Ameland doen. Das weer dik 150 km erbij.

Last edited by 49cc; 04/07/14 11:56 PM.

OTO-Koffertje 1960 & OTO De Luxe 1964