solex 4800 loopt slecht Siebe 1 hour ago
Goeiedag,
Enkele maanden terug heb ik een solex 4800 (black n roll) ge kocht en heb hier ontzettend veel plezier van. Om hem beter te laten lopen heb ik de pomp met het membraam vervangen en er een nieuwe bougie opgezet. Ook heb ik de carburateur schoongemaakt en een nieuw luchtfilter geplaatst. Voor een aardige tijd liep de solex erg goed echter lijkt hij het ineens minder te doen. Op het moment hapert hij erg en gaat gemiddeld nog maar zo tussen de 15 en 20 km/u. ik heb de bougie gecontroleerd en weer op 0,4 gezet en de sproeier schoongemaakt, dit hielp een beetje maar het probleem blijft voordoen. Zelf denk ik dat het wellicht aan de compressie kan liggen of dat er een grotere sproeier in moet, echter moet ik hierbij zeggen dat ik nog niet heel bekend met het blok en voornamelijk nog niet met de compressie. Heeft iemand toevallig tips waar ik nog in kan kijken voor oplossing of hoe ik een mogelijk compressie probleem kan controleren?
ps hij heeft sinds ik hem heb nog nooit met de choke volledig naar rechts kunnen rijden. Is dit normaal voor solexen?
0 2 Read More