Er zitten andere dope,s toegevoegd,vergelijk kerosine niet met petroleum zou je met de beste 1e vliegtuig als een baksteen naar beneden komen vanwege bevriezing van je peut hoog in de lucht vriest het nogal de kerosine is hier voor beveiligd met een dope,laten we het ook nog eens hebben over het zuurstof gehalte zo hoog,dus een scheutje kerosine heeft als voor deel de verbranding,heeft minder zuurstof nodig,nadeel het word loei heet als je het gebruikt.,mijn solex rijd er op in de winter maanden de mengeverhouding zeg ik liever niet wil niet op mijn geweten hebben dat er wat stuk gaat door toedoen van exsperimenten,overigens zoveel meer snelheid komt er niet uit,brand wat schoner,maar raad het niet aan.voor mij was het ook een test sja dit was het voordeel dat je op vliegbasis Deelen werkzaam was als tankwagen piloot alles wat vleugeltje,s had of rotoren heb ik daar wel getankt dus de brandstof teste ik elke dag in het lab aldaar,vandaar mijn ervaring met peut.
Dirk bedankt weet genoeg.
Net wat ik nodig heb.
Kerosine heeft minder zuurstof nodig.
Hahaahha
Peter
Dacht het dus niet he.
Kerosine is net even lichter in de koolstof reeks dan diesel.
Er zouden echter geen opgeloste waxen in mogen zitten want die vlokken bij koude uit ( kaarsvet).
Daarom is "winterdiesel" ook anders dan zomerdiesel, ook minder waxen.
Er wordt voor kerosine een zware norm aangehouden voor water, dat mag er niet in, komt bij diesel wel voor.
Voor kerosine heb je juist meer zuurstof nodig er zitten langere koolstofketens in dan in benzine dat betekent relatief meer "C" dan "H" ( waterstof)
elke "C" heeft 2 "O's" nodig om te verbranden ( de beruchte CO2)
dus juist meer zuurstof.
Wat het geval is: boven is de lucht ijler ( we praten dan over vliegtuigen).
Daar hadden de oude zuigermotoren die op benzine liepen problemen mee, ondanks dubbele compressors op de inlaten moesten ze toch "lean" vliegen en dat kost zoveel vermogen dat dit soort vliegtuigen niet zo een hoog plafond heeft.
Turbine motoren die kerosine stoken kennen dat probleem niet.
die vliegen hoog juist beter ( minder weerstand door ijlere lucht), je vliegt tegenwoordig zo maar op 12 kilometer hoog ( bij -60C)
Voor degenen die goed zijn in Engels:
http://www.shell.com/home/content/aviati...t_10081004.htmlen nog even een lijstje van de brandstof zoals ze uit ruwe aardolie ("crude") gewonnen kan worden:
Bron:
http://www.answers.com/topic/petroleum-product?cat=technology