Solexforum logo
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
zeezout Offline OP
15000km gereden
**
OP Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Hoi allemaal,

Ik ben een beetje vroeg, maar beter te vroeg dan te laat en voorpret is ook wat waard toch?

Eind dit jaar ga ik met vervroegd pensioen (63). Jazeker ik ben een geluksvogel smile.

Volgend voorjaar wil ik met mijn Oto van 1966 een tocht maken naar Bretagne. Zeg maar om de vrijheid te vieren wink.
Tentje achterop, slaapzak en andere troep in de zijtassen.

De Oto is in perfecte conditie met een recent compleet gereviseerd motortje. Rijdt tegen de 40.

Er zijn vast wel forumleden die ervaring met langere tochten hebben dus die wil ik wat vragen:

Wat neem je mee aan reserve onderdelen voor de Solex bij zo'n tocht?

Reserve (binnen)band, sleutels in de juiste maat, bougie heb ik zelf al op mijn lijstje staan, maar ik ben erg benieuwd of iemand hier ervaring heeft met een dergelijke tocht en nuttige tips heeft.

Alvast erg bedankt!


Groet, Tim
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: May 2006
Posts: 1,992
Ben jaloes man.
Pfff... Ik moet nog een aantal jaren cry

Peter

Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
zeezout Offline OP
15000km gereden
**
OP Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Kan me voorstellen Peter. Ik heb er echt naar uitgekeken.
Toch nog een regeling kunnen treffen met de gemeente waar ik werk. Je schiet er financieel wat bij in maar je krijgt er een hoop voor terug smile


Groet, Tim
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Leve de vrijheid Tim, geniet ervan laugh

Tja wat neem je mee? Meestal gaat datgene kapot dat je net niet bij je hebt.

Tie-raps zijn vaak een uitkomst, eveneens een rolletje ijzerdraad. Neem ook een fietspomp(je) mee, anders heeft die binnenband ook weing zin wink .

Verder als je zo ver weg gaat een pakkingset, wat reservespaken voor achterwiel, reserve binnen en buitenkabel, nippels, stukje benzineslang.

En een gsm, mocht er iets kapot gaan wat je niet onderweg kunt maken.... Ff belle laugh

Verder sluit ik me bij Peter aan... Bofkont!!! Maar het is je gegund wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
zeezout Offline OP
15000km gereden
**
OP Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Ga door jongens! Bedankt. Het komt allemaal op mijn lijstje.


Groet, Tim
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Mooi vooruitzicht en een heeeeel stak plan, ga je alleen of met meerdere.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Niet onbelangrijk : mengolie.
Geen idee of dat ook bij de Franse pompen goed verkrijgbaar is.
En goede(reserve) verlichting, ook overdag verlichting aan om beter zichtbaar te zijn.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
zeezout Offline OP
15000km gereden
**
OP Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Origineel bericht van: Roelof
Mooi vooruitzicht en een heeeeel stak plan, ga je alleen of met meerdere.

Plan was om alleen te gaan, maar mijn vrouw vindt het nu ook een leuk idee. Vind ik wel wel zo leuk want alleen is maar alleen! Ze heeft nog nooit op een Solex gereden (fietst liever) maar ik heb nog een splinternieuwe 3800 staan dus binnenkort even oefenen. Die 3800 is één van de laatste die in Frankrijk gemaakt is (1986 of zoiets) en is echt zoals hij uit de fabriek gekomen is. Net ingereden nu dus over die 3800 maak ik me geen zorgen voor de reis.


Groet, Tim
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: zeezout
Origineel bericht van: Roelof
Mooi vooruitzicht en een heeeeel stak plan, ga je alleen of met meerdere.

Plan was om alleen te gaan, maar mijn vrouw vindt het nu ook een leuk idee. Vind ik wel wel zo leuk want alleen is maar alleen! Ze heeft nog nooit op een Solex gereden (fietst liever) maar ik heb nog een splinternieuwe 3800 staan dus binnenkort even oefenen. Die 3800 is één van de laatste die in Frankrijk gemaakt is (1986 of zoiets) en is echt zoals hij uit de fabriek gekomen is. Net ingereden nu dus over die 3800 maak ik me geen zorgen voor de reis.


Ik zou nooit alleen gaan, als je iets overkomt enz. maar is mijn idee.

Kwa onderdelen mee nemen kan je beter gelijke solexen hebben en geloof me wij gaan al 4 jaar met een clubje van 13 man op de solex door Nederland en er is altijd wel wat.


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Origineel bericht van: Roelof
Origineel bericht van: zeezout
Origineel bericht van: Roelof
Mooi vooruitzicht en een heeeeel stak plan, ga je alleen of met meerdere.

Plan was om alleen te gaan, maar mijn vrouw vindt het nu ook een leuk idee. Vind ik wel wel zo leuk want alleen is maar alleen! Ze heeft nog nooit op een Solex gereden (fietst liever) maar ik heb nog een splinternieuwe 3800 staan dus binnenkort even oefenen. Die 3800 is één van de laatste die in Frankrijk gemaakt is (1986 of zoiets) en is echt zoals hij uit de fabriek gekomen is. Net ingereden nu dus over die 3800 maak ik me geen zorgen voor de reis.


Ik zou nooit alleen gaan, als je iets overkomt enz. maar is mijn idee.

Kwa onderdelen mee nemen kan je beter gelijke solexen hebben en geloof me wij gaan al 4 jaar met een clubje van 13 man op de solex door Nederland en er is altijd wel wat.


Je moet ook niet met 13 man gaan, beter is 12 of 14 laugh


[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Wat je mee moet nemen, zal altijd een vraag blijven. Ik denk dat het ook een kwestie van een beetje geluk hebben.
Ooit 1 keer een lekke band gehad met de auto, ik denk 1981. Dit zag ik pas de volgende dag en niet tijdens de rit. Verder nooit iets gehad met al mijn auto's, brommers, motoren, boten en Solex. Als de Solex in orde is weet je en voel je ook dat hij het blijft doen. Daar geloof ik in.
Zelf zou ik een ANWB lid worden en een goede telefoonlijst maken voor hulp onderweg.
Good luck, THE FORCE IS WITH YOU. laugh

Ohja, veel plezier straks met je vrije tijd. Zeker gegund.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Afgelopen zomer voor de eerste keer lekke tut gehad, binnenband had zo'n autoventiel, en dat viel niet mee met zo'n klein handpompje. Sterker nog, ik kreeg er geenlucht in.
Dus goede fietspomp aangeschaft, uitgetest, werkt perfect. Klein compact en licht.
Fietspomp

En verder zou ik wel wat ontstekingsonderdelen meenemen, en pompdelen.


Wel leuk Tim, geniet ervan smile


[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
***
Offline
25000km gereden
***
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
soortgelijke voetpompjes heb ik aan een paar forum leden kado gedaan ze kwanen van de aldi voor nog geen 5€ denk ik en ze werken pefect deze zijn ook klein en licht met nog een taje bij om aan het stuur te hangen en zo
groetjes pierre

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: Jan
Origineel bericht van: Roelof
Origineel bericht van: zeezout
Origineel bericht van: Roelof
Mooi vooruitzicht en een heeeeel stak plan, ga je alleen of met meerdere.

Plan was om alleen te gaan, maar mijn vrouw vindt het nu ook een leuk idee. Vind ik wel wel zo leuk want alleen is maar alleen! Ze heeft nog nooit op een Solex gereden (fietst liever) maar ik heb nog een splinternieuwe 3800 staan dus binnenkort even oefenen. Die 3800 is één van de laatste die in Frankrijk gemaakt is (1986 of zoiets) en is echt zoals hij uit de fabriek gekomen is. Net ingereden nu dus over die 3800 maak ik me geen zorgen voor de reis.


Ik zou nooit alleen gaan, als je iets overkomt enz. maar is mijn idee.

Kwa onderdelen mee nemen kan je beter gelijke solexen hebben en geloof me wij gaan al 4 jaar met een clubje van 13 man op de solex door Nederland en er is altijd wel wat.


Je moet ook niet met 13 man gaan, beter is 12 of 14 laugh



Kennelijk is dat dan ons geluk getal, nog nooit grote problemen gehad alleen kleine grin volgend jaar met 12 man als we dan niets hebben heb je een punt Jan. wink


Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: May 2006
Posts: 1,992
Ik heb nooit problemen onderweg. Geen pomp of ontstekingspech. Nog geen lekke band
Toch rij ik duizenden km per jaar.
En dat al vele jaren lang.

Geluk?
Misschien.

Peter

Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Voor wel of geen pech onderweg zijn een aantal factoren bepalend:

- goed onderhoud
- juist omgaan met je Solex
- geluk
- pech

De eerste 3 helpen voorkomen, de vierde niet wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: May 2006
Posts: 1,992
Tja, onderhoud doe ik niet veel. Voor het toerseizoen kijk ik van alle solexen de voorontsteking na, banden oppompen en gaan met die banaan.

Juist omgaan met een solex is ,voor mij, van zelfsprekend.

Geluk, ja ik denk dan.

Pech,nvt.

laugh

Peter

Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Origineel bericht van: zeezout
Hoi allemaal,

Ik ben een beetje vroeg, maar beter te vroeg dan te laat en voorpret is ook wat waard toch?

Eind dit jaar ga ik met vervroegd pensioen (63). Jazeker ik ben een geluksvogel smile.

Volgend voorjaar wil ik met mijn Oto van 1966 een tocht maken naar Bretagne. Zeg maar om de vrijheid te vieren wink.
Tentje achterop, slaapzak en andere troep in de zijtassen.

De Oto is in perfecte conditie met een recent compleet gereviseerd motortje. Rijdt tegen de 40.

Er zijn vast wel forumleden die ervaring met langere tochten hebben dus die wil ik wat vragen:

Wat neem je mee aan reserve onderdelen voor de Solex bij zo'n tocht?

Reserve (binnen)band, sleutels in de juiste maat, bougie heb ik zelf al op mijn lijstje staan, maar ik ben erg benieuwd of iemand hier ervaring heeft met een dergelijke tocht en nuttige tips heeft.

Alvast erg bedankt!



Ik zou ook 2 gelijke Solexen meenemen.

Wij zijn naar Oostenrijk gereden met 2 3800's. We hebben toen een compleet reserveblok meegenomen voor het geval we iets hadden wat we niet zo konden fixen en dan het complete blok maar wisselen, 's avonds verder sleutelen.
Gelukkig hebben we dit blok niet nodig gehad.

Wel warm weer gehad toen en met 1 van de Solexen veel last van vapour lock gehad.
We hadden een sigarenkistje met klein spul, oa brandstofpomp en membraampjes, dit bleek erg handig.

Fluoriserende hesjes aandoen, beter 5 te vaak gezien dan 1x te weinig !

IIG veel succes

Last edited by solexnl; 28/10/13 12:08 AM.
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
zeezout Offline OP
15000km gereden
**
OP Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Origineel bericht van: solexnl
Origineel bericht van: zeezout
Hoi allemaal,

Ik ben een beetje vroeg, maar beter te vroeg dan te laat en voorpret is ook wat waard toch?

Eind dit jaar ga ik met vervroegd pensioen (63). Jazeker ik ben een geluksvogel smile.

Volgend voorjaar wil ik met mijn Oto van 1966 een tocht maken naar Bretagne. Zeg maar om de vrijheid te vieren wink.
Tentje achterop, slaapzak en andere troep in de zijtassen.

De Oto is in perfecte conditie met een recent compleet gereviseerd motortje. Rijdt tegen de 40.

Er zijn vast wel forumleden die ervaring met langere tochten hebben dus die wil ik wat vragen:

Wat neem je mee aan reserve onderdelen voor de Solex bij zo'n tocht?

Reserve (binnen)band, sleutels in de juiste maat, bougie heb ik zelf al op mijn lijstje staan, maar ik ben erg benieuwd of iemand hier ervaring heeft met een dergelijke tocht en nuttige tips heeft.

Alvast erg bedankt!



Ik zou ook 2 gelijke Solexen meenemen.

Wij zijn naar Oostenrijk gereden met 2 3800's. We hebben toen een compleet reserveblok meegenomen voor het geval we iets hadden wat we niet zo konden fixen en dan het complete blok maar wisselen, 's avonds verder sleutelen.
Gelukkig hebben we dit blok niet nodig gehad.

Wel warm weer gehad toen en met 1 van de Solexen veel last van vapour lock gehad.
We hadden een sigarenkistje met klein spul, oa brandstofpomp en membraampjes, dit bleek erg handig.

Fluoriserende hesjes aandoen, beter 5 te vaak gezien dan 1x te weinig !

IIG veel succes

Goede tips allemaal! Mijn lijstje groeit.

Wil het wel binnen de perken houden wat ik meeneem want de ruimte is beperkt.
Maar fluoriseerde hesjes is weer zo'n goede tip! Evenals die voetpomp van Jan.
Kijk, ik wil een brandstofpomp kunnen vervangen en contactpuntjes dus dat spul neem ik mee en het gereedschap daarvoor. Banden zullen nieuw zijn als we vertrekken dus ik hou het bij twee binnenbanden en plakspul. Ook benzineslangetjes. Uiteraard ook een fles 2-takt olie en een 5l jerrycan. Ook spaken, boutjes/moertjes en allerle ander klein spul gaat mee.

Ik zit niet in de rimboe natuurlijk in Bretagne dus als ik echt iets nodig heb alarmeer ik de kinderen en dan komt het wel goed. Een gebroken rol zie ik me nog niet zo snel repareren op een camping (thuis ook niet trouwens crazy ) maar mocht zoiets gebeuren dan wacht ik rustig af tot het thuisfront met de auto en drager arriveert. Tijd genoeg want ik ben tenslotte met pensioen grin

Bovenaan mijn lijstje staat de camera trouwens want ik wil hier wel een uitgebreid verslag doen natuurlijk!


Groet, Tim
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
Origineel bericht van: peter57
...

Quote:
Juist omgaan met een solex is ,voor mij, van zelfsprekend.

Geluk, ja ik denk dan.



En de uitstekend onderhouden Nederlandse wegen zijn voor jullie ook de normaalste zaak. wink

Tim, je zou ook kunnen overwegen i.p.v. een 5l jerrycan, om twee 3l jerrycans mee te nemen. De voordelen zijn: je kan zo plaatsverdelen, handig mengen onderweg, en je kan een liter meer opslaan. Ik neem zelf altijd een kleine keukentrechter voor onderweg mee, daar past dan net nog een theedoek in.

Ik vind het een geweldig ondernemingsplan van je, veel succes gewenst.

Last edited by AlienSolexfiend; 28/10/13 04:39 AM.

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
Hoi Tim,

Dat wordt een flink avontuur maar als jou solex goed in orde is en daar zorg je wel voor dan moet het zonder grote zorgen gaan lukken.
Hoeveel dagen staan ervoor om jou doel te bereiken.

Zelf vorige jaar met zeven man naar Limburg geweest op de brommers naar Maasbracht ( in vierdagen 800 kilometer gereden )
Op de terugreis ging er één stuk in Eersel ( borgveertje weg gesprongen bleek later, dus die stond stil en is opgehaald.

Afgelopen augustus met vijf man afgereist naar Zijtaart ( dik 180 kilometer heen om aan de recordpoging mee tedoen en toen is alles blijven draaien.
P.S we staan trouwens wel met dik twintig man op de foto in het blad de bromfiets op pagina 22.

Hier wil ik maar mee zeggen dat je gewoon geluk moet hebben.

Mijn pensioen is nog heel ver weg, als het zover komt dan moet je werken totdat je tachtig bent denk ik.

Tim, succes met de voor bereiding !!

Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Origineel bericht van: zeezout
Hoi allemaal,

Ik ben een beetje vroeg, maar beter te vroeg dan te laat en voorpret is ook wat waard toch?

Eind dit jaar ga ik met vervroegd pensioen (63). Jazeker ik ben een geluksvogel smile.

Volgend voorjaar wil ik met mijn Oto van 1966 een tocht maken naar Bretagne. Zeg maar om de vrijheid te vieren wink.
Tentje achterop, slaapzak en andere troep in de zijtassen.

De Oto is in perfecte conditie met een recent compleet gereviseerd motortje. Rijdt tegen de 40.

Er zijn vast wel forumleden die ervaring met langere tochten hebben dus die wil ik wat vragen:

Wat neem je mee aan reserve onderdelen voor de Solex bij zo'n tocht?

Reserve (binnen)band, sleutels in de juiste maat, bougie heb ik zelf al op mijn lijstje staan, maar ik ben erg benieuwd of iemand hier ervaring heeft met een dergelijke tocht en nuttige tips heeft.

Alvast erg bedankt!


Helaas is Frans niet meer onder ons maar wat me altijd bijgebleven is van zijn tocht naar Parijs is dat de beste man in het heuvelige Frankrijk veel heeft moeten mee fietsen omdat de solex moeite met heuveltjes heeft.

Attached Images
12306-opnaarParijs.jpg (149.77 KB, 96 downloads)

Vriendelijke groeten

Roelof
Joined: Oct 2006
Posts: 487
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Oct 2006
Posts: 487
Ik ben regelmatig in Bretagne en neem dan mijn solex mee, niet rijdend, maar op de aan hanger.
De solex clubs zijn daar zeer actief en als je onderdelen nodig hebt,
http://www.breizhsolex.com/
Goede reis en misschien komen we elkaar daar tegen.
www.pallieter.fr

Gr. Willy B.

Attached Images
ipad backup 549.jpg (175.67 KB, 88 downloads)

Groetjes Willy B.

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Waarom zou je contactpuntjes onderweg vervangen. Als je ze hier vervangt kan je 6 keer op en neer naar Frankrijk en dan zijn ze nog goed.

Het pompje ook, als je hier een membraampje vernieuwd red hij het toch wel, toch. Alleen een membraampje meenemen dan.

6 liter meenemen, is dat niet wat veel?

Zijn er ook Solexwinkels op de route, zoals we hier Marcel en Ad hebben?


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
Twee Solexen met elk een jerrycan van 3 liter in de tas is toch beter dan dat één Solex met 5 liter moet zeulen?
Ik kocht mijn 3l jerrycan bij Auto5. De nieuwe versie is nu voorzien van een duw en draai dop, vind ik persoonlijk minder fraai. Ik heb het nieuwe model nog niet getest, maar over het oude model was ik zeer tevreden. In vergelijking met de rode plastick jerrycans heeft de Hunersdorff 3l Jerrycan een stevige betrouwbare afsluitdop.


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Ja, oke. 2 Solexen en dan 3 liter elk.

Heb even gezocht naar Hunersdorff, maar er zijn heel wat verschillende.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
wink Hier enkele thumbs nails.


3L ouder model


3L recent model




Last edited by AlienSolexfiend; 29/10/13 08:21 AM. Reason: thumbs nails

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Kleine uitstalling van wat wij bij ons hadden wink
Dit was een reparatie met loctite


Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Pomp, reserve motor, sleutels, reserve band, een bus voor de sleutels in op te bergen, een rol, een filterkap?, hamer, voor de rest zie ik het niet zo snel. smile

Lekker zadel zo, maar geen Solex. cry


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Een normaal ding dus, wel maar 3 liter.
Sluit die schenktuit mooi af. Bij mijn kan heb ik wat schilderstape moeten gebruiken en dan is hij mooi dicht tijdens gieten.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Pomp, reserve motor, sleutels, reserve band, een bus voor de sleutels in op te bergen, een rol, een filterkap?, hamer, voor de rest zie ik het niet zo snel. smile

Lekker zadel zo, maar geen Solex. cry


Zadel was voor comfort én om de accu voor de navigatie droog te houden ( vandaar ook de kappen onder het zadel)

Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
zeezout Offline OP
15000km gereden
**
OP Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Dank allemaal!!

Mijn lijstje ziet er (dankzij jullie tips) voorlopig als volgt uit:

- 2 x binnenband
- ontstekingspuntjes + condensator voor Oto en 3800
- 1x bougie
- 2x pompmembraan
- Tie raps
- paar reserve spaken
- 1 set remkabels (binnen)
- benzineslang
- 2-takt olie
- 2x 3l jerrycan
- voetpompje
- boutjes en moertjes in de gebruikelijke maten
- adres solexclub bretagne
- veiligheidshesjes

Grote delen neem ik niet mee. We hebben ook nog een kampeeruitrusting bij ons dus de ruimte is beperkt. Mochten we onoplosbare problemen krijgen dan trekken we een fles wijn open, bellen naar het thuisfront om iets op te sturen of trekken nog een fles wijn open en wachten tot het thuisfront ons komt ophalen smile
Hoef toch niet op tijd terug te zijn voor mijn werk wink

Ik hou me natuurlijk nog steeds aanbevolen voor goede tips smile

Last edited by zeezout; 30/10/13 05:20 AM. Reason: veiligheidshesjes vergeten

Groet, Tim
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Een normaal ding dus, wel maar 3 liter.
Sluit die schenktuit mooi af. Bij mijn kan heb ik wat schilderstape moeten gebruiken en dan is hij mooi dicht tijdens gieten.

Ja die sluit goed af, maar ik gebruik liever een trechtertje om het erin te gieten. Zo heb je een beter zicht op hoe veel er nog bij kan, als het peil de hals (van de trechter) bereikt stop ik met gieten.
Dankzij de compacte vorm en zijn kleine inhoud geeft deze can een ideaal gebruikscomfort, ook zonder de schenktuit.

Ja, met veel van die kunststof kannen is het altijd miserie, ofwel heb je een model waar de tuit wel op afsluit, maar sluit de dop niet goed omdat de afsluitring er niet in blijft en als je ze wat te fors vast draait dan scheurt de dop. Zo heb ik er ook waarvan de dop goed en stevig is, maar met een hopeloze schenktuit. crazy


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Nog nooit problemen gehad met de colafles wink


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
Origineel bericht van: FFAnders
Nog nooit problemen gehad met de colafles wink

Cola voor als je moet rijden, wijn bij het wachten op onderdelen. wink


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Origineel bericht van: zeezout
Dank allemaal!!

Mijn lijstje ziet er (dankzij jullie tips) voorlopig als volgt uit:

- 2 x binnenband
- ontstekingspuntjes + condensator voor Oto en 3800
- 1x bougie
- 1x ontstekingsspoel smile Past op allebij
- 2x pompmembraan
- Tie raps
- paar reserve spaken
- 1 set remkabels (binnen)
- benzineslang
- 2-takt olie
- 2x 3l jerrycan
- voetpompje
- boutjes en moertjes in de gebruikelijke maten
- adres solexclub bretagne
- veiligheidshesjes

Grote delen neem ik niet mee. We hebben ook nog een kampeeruitrusting bij ons dus de ruimte is beperkt. Mochten we onoplosbare problemen krijgen dan trekken we een fles wijn open, bellen naar het thuisfront om iets op te sturen of trekken nog een fles wijn open en wachten tot het thuisfront ons komt ophalen smile
Hoef toch niet op tijd terug te zijn voor mijn werk wink

Ik hou me natuurlijk nog steeds aanbevolen voor goede tips smile


[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
En een "tire bouchon". laugh


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
zeezout Offline OP
15000km gereden
**
OP Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Origineel bericht van: AlienSolexfiend
En een "tire bouchon". laugh

Merci bien Ali. A votre santé smile


Groet, Tim
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Origineel bericht van: zeezout
Origineel bericht van: AlienSolexfiend
En een "tire bouchon". laugh

Merci bien Ali. A votre santé smile

corque screw (corkscrew)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
zeezout Offline OP
15000km gereden
**
OP Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Origineel bericht van: Joan
Origineel bericht van: zeezout
Origineel bericht van: AlienSolexfiend
En een "tire bouchon". laugh

Merci bien Ali. A votre santé smile

corque screw (corkscrew)

Zoals jij het schrijft lijkt het meer op een oefening uit de Dark Room... grin


Groet, Tim
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
zeezout Offline OP
15000km gereden
**
OP Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Origineel bericht van: Jan
Origineel bericht van: zeezout
Dank allemaal!!

Mijn lijstje ziet er (dankzij jullie tips) voorlopig als volgt uit:

- 2 x binnenband
- ontstekingspuntjes + condensator voor Oto en 3800
- 1x bougie
- 1x ontstekingsspoel smile Past op allebij
- 2x pompmembraan
- Tie raps
- paar reserve spaken
- 1 set remkabels (binnen)
- benzineslang
- 2-takt olie
- 2x 3l jerrycan
- voetpompje
- boutjes en moertjes in de gebruikelijke maten
- adres solexclub bretagne
- veiligheidshesjes

Grote delen neem ik niet mee. We hebben ook nog een kampeeruitrusting bij ons dus de ruimte is beperkt. Mochten we onoplosbare problemen krijgen dan trekken we een fles wijn open, bellen naar het thuisfront om iets op te sturen of trekken nog een fles wijn open en wachten tot het thuisfront ons komt ophalen smile
Hoef toch niet op tijd terug te zijn voor mijn werk wink

Ik hou me natuurlijk nog steeds aanbevolen voor goede tips smile

Staat er bij Jan. Er staat zelfs "Goed" op de spoel met een viltstift in jouw handschrift dus dan is het zeker goed. smile


Groet, Tim
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
Origineel bericht van: zeezout
Origineel bericht van: Joan
Origineel bericht van: zeezout
Origineel bericht van: AlienSolexfiend
En een "tire bouchon". laugh

Merci bien Ali. A votre santé smile

corque screw (corkscrew)

Zoals jij het schrijft lijkt het meer op een oefening uit de Dark Room... grin

Vergeet dan ook niet de ducktape mee te nemen. grin

Helemaal stijlvol heet het een sommelier, zo noemt men ook de ober wijnmeester.

En hopelijk hoef je geen pech te krijgen om van een lekker wijntje te mogen genieten Tim. wink


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
rare schrijfwijze "corque screw" ( corkscrew)
en jouw reactie: Misschien wel ja.

Mogelijk dat je vandaag dan nog FF kan oefenen er staat een taartje bij je naam.

Last edited by Joan; 31/10/13 02:51 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Proficiat !! Maak er een leuke dag van. Verlanglijstje heb je al, zie verder naar boven wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Jun 2005
Posts: 388
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
Joined: Jun 2005
Posts: 388
Proficiat Zeezout. Ben ook wel een beetje jaloers op je voornemen
om zo'n solextocht te maken, ach misschien over 16 Jaar al ik met pensioen kan.


Groeten SOLEXRIJEN
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Proficiat Tim !

Al bijna met pensioen ??


laugh laugh

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Van harte Zoutje. Dus met 63 en 2 maanden met pensioen/ Mooi hoor. Proost kerel.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Hoi Tim, va Harte.
Ik zie dat je al hard bezig bent om de komende Vrije Tijd leuk te besteden, Goed bezig wink


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
**
Offline
20000km gereden
**
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
A votre santé Tim. wink


"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
zeezout Offline OP
15000km gereden
**
OP Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Dank jullie wel allemaal!! smile

Nog 12 werkdagen en ik heb volop tijd om van mijn schuur met rotzooi eindelijk eens een nette werkplaats te maken laugh


Groet, Tim
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
ze hebben bij de gamma af en toe van die handige rekken
zijn echter twee soorten, de echt stevige en de minder stevige, zien er ogenschijnlijk hetzelfde uit.
schroefloos in elkaar te zetten , 90*40*180 ( in CM)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: zeezout
Dank jullie wel allemaal!! smile

Nog 12 werkdagen en ik heb volop tijd om van mijn schuur met rotzooi eindelijk eens een nette werkplaats te maken laugh


Dat willen we dan zien bevestigd worden door foto's Zoutje.
laugh


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: Joan
ze hebben bij de gamma af en toe van die handige rekken
zijn echter twee soorten, de echt stevige en de minder stevige, zien er ogenschijnlijk hetzelfde uit.
schroefloos in elkaar te zetten , 90*40*180 ( in CM)


Ja en maar 25€. prima dingen hoor. Heb er ook eentje gehaald maar wil er nog 1 halen.
laugh


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
zeezout Offline OP
15000km gereden
**
OP Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
Origineel bericht van: zeezout
Dank jullie wel allemaal!! smile

Nog 12 werkdagen en ik heb volop tijd om van mijn schuur met rotzooi eindelijk eens een nette werkplaats te maken laugh


Dat willen we dan zien bevestigd worden door foto's Zoutje.
laugh

Ok Alfons, hier een foto (slechte kwaliteit) van de huidige situatie. Je zult straks versteld staan! smile

Attached Images
IMAG0078.jpg (59.37 KB, 87 downloads)

Groet, Tim
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Mmmhhh, het kan idd beter.
Laat ons kwijlen dadelijk Zoutje.
laugh


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Nog iets voor de Werkplaats :

TL verlichting , bij Hornbach Alblasserdam ,
36 Watt (120cm) met elektronische starter, € 5,95.
Voor een paar cent een Bak met licht. B|
heb er ook al diverse in gebruik.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
zeezout Offline OP
15000km gereden
**
OP Offline
15000km gereden
**
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
Ik geef toe, er kan wat opgeruimd worden blush
Let maar op straks: Gamma kasten, Horbach verlichting, een toonzaal straks! smile
Oh ja, die bijl op foto 3 staat er voor als het echt niet meer lukt en ik een driftbui krijg. Nog niet gebruikt tot nu toe.

Attached Images
schuur1.jpg (118.27 KB, 97 downloads)
schuur2.jpg (141.24 KB, 98 downloads)
schuur3.jpg (108.63 KB, 97 downloads)

Groet, Tim
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: May 2006
Posts: 1,992
Mooie werkplaats hoor.

Peter

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Ja zeker. Mooi groot. Kan absoluut een mooie plek worden waar je dan heel erg graag komt. Ohja koelkastje niet vergeten.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: May 2006
Posts: 1,992
Haha ja idd de koelkast ontbreekt nog.

Peter

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Origineel bericht van: peter57
Haha ja idd de koelkast ontbreekt nog.

Peter

meestal staat die er alleen voor een ander, en lagers afkoelen om ze dan in het carter te krijgen, nou die paar graden helpt niet. ( ze roesten wel wat makkelijker)


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
Ik zie "spaken" op je lijstje staan, verstandig wink

Vooral voor het achterwiel kunnen ze nodig zijn.
Kijk voor de juiste maat. 3800 en Oto kan afwijken.
Let op: wel of geen verhoogde rug, diameter remtrommel, Oto misschien zelfs terugtraprem? Heeft allemaal invloed op je spaaklengte frown

Kun je beter hier ontdekken dan "au but du monde" wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
de echte globetrotter monteert een 36 spaaks wiel.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 111 guests, and 0 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.134s Queries: 145 (0.049s) Memory: 1.5555 MB (Peak: 2.2249 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-29 08:31:53 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS