|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Heeft iemand ooit dit soort framebescherming gezien ? Of is dit typisch Frans ? Ik probeer het nog te kopen maar de Fransman wil helaas alleen de complete Solex in 1 keer wegdoen, toch nog maar een keer vragen, wie weet ....
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Geen idee waarom het Frame beschermd moet worden maar een degelijk Valbeugeltje om de motor om het vliegwiel en de tank te beschermen zit er niet op .
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81 |
kort na de tweede wereldoorlog was aluminium het wondermetaal, veel gevechtsvliegtuigen werden toen ineens van aluminium gemaakt en dat was een regelrecht succes. veel aluminium onderdelen werden acuut bedacht ( zoals het balhoofd van de eerste solexen. Later kwamen de problemen pas boven water maar het is nog steeds wel een leuk metaal en er is zat van. Ib ben vergeten wat het grootste nadeel is, hoewel dat wel eens het nadeel zou kunnen zijn
en het frame beschermen, ja tegen die klompen en laarzen die op dat voetenbankje gezet worden, dat vind je nu in plastic voor oa de puch maxi
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Geen idee waarom het Frame beschermd moet worden maar een degelijk Valbeugeltje om de motor om het vliegwiel en de tank te beschermen zit er niet op . Bedoel je zo'n beugeltje die gegarandeerd een deuk in je tank maakt wanneer de Solex omvalt ?
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Inderdaad, die beugel . Heb jee gezien wat er gebeurt als er geen beugel opzit ?? dan krijg je bij omvallen en wegzetten van de Solex, tegen een muur ofzo, een soort maanlandschap Op de oudere Franse en ook bij de Orbea zit een wat degelijker beugel die bij "normaal omvallen" geen schade maakt.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,881 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,881 Likes: 13 |
Het heeft voor- en nadelen, zo'n beugel. Laatst stopte een ouder echtpaar op electrische fietsen plotsklaps midden op het fietspad. de Solex achter hun was kansloos en reed er tegenaan. beugel losgeschoten, in het wiel geschoten, zeker 12 spaken naar de haaien Ook voor onderhoud zit het in de weg, ik laat ze er van af.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Ook waar, maar de beugel op de Orbea en 330 kunnen niet zomaar losschieten omdat die op een degelijke manier aan de voorvork vastgeschroefd zitten.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81 |
afhankelijk van de toeleverancier heb je ook voor de valbeugels meer en minder sterke constructies, die voor de OTO met ronde lamp zijn meestal het beroerdst, die voor de vierkante lam[ daar heb ik er bij met een boutklembeugel, daar sta je toch wel even te sleutelen voor dat dat los springt ook die met de varkenskrul trekveer zitten behoorlijk vast
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161 |
Die sierstukken waren in Frankrijk hard nodig voor de vrouwen met van die enge rokjes en jurkjes en de toen gebruikelijke spitse hakken waar van die ijzeren pinnen onder zaten om de hak slijtage nog enigszins betaalbaar te houden. Ik denk dat je wel kan voorstellen dat het frame die marteling met die schoenhakken de lak er dan heel vlug als een grote roestplaats er uit zal zien. Dus dit probleem is ook weer opgelost. Meer weten meer vragen.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162 Likes: 81 |
Die sierstukken waren in Frankrijk hard nodig voor de vrouwen met van die enge rokjes en jurkjes en de toen gebruikelijke spitse hakken waar van die ijzeren pinnen onder zaten om de hak slijtage nog enigszins betaalbaar te houden. Ik denk dat je wel kan voorstellen dat het frame die marteling met die schoenhakken de lak er dan heel vlug als een grote roestplaats er uit zal zien. Dus dit probleem is ook weer opgelost. Meer weten meer vragen. Ja, als ik toen geweten had wat ik nu weet !!
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
0 members (),
22
guests, and
0
robots. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
|