Solexforum logo
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#95332 21/08/13 12:02 AM
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
solexnl Offline OP
30000km gereden
***
OP Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Heeft iemand ooit dit soort framebescherming gezien ?
Of is dit typisch Frans ?
Ik probeer het nog te kopen maar de Fransman wil helaas alleen de complete Solex in 1 keer wegdoen, toch nog maar een keer vragen, wie weet ....


#95358 21/08/13 06:15 AM
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
Geen idee waarom het Frame beschermd moet worden confused maar een degelijk Valbeugeltje om de motor om het vliegwiel en de tank te beschermen zit er niet op .


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
#95362 21/08/13 01:41 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
kort na de tweede wereldoorlog was aluminium het wondermetaal, veel gevechtsvliegtuigen werden toen ineens van aluminium gemaakt en dat was een regelrecht succes. veel aluminium onderdelen werden acuut bedacht ( zoals het balhoofd van de eerste solexen.
Later kwamen de problemen pas boven water maar het is nog steeds wel een leuk metaal en er is zat van.
Ib ben vergeten wat het grootste nadeel is, hoewel dat wel eens het nadeel zou kunnen zijn

en het frame beschermen, ja tegen die klompen en laarzen die op dat voetenbankje gezet worden, dat vind je nu in plastic voor oa de puch maxi


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
solexnl Offline OP
30000km gereden
***
OP Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Origineel bericht van: FFAnders
Geen idee waarom het Frame beschermd moet worden confused maar een degelijk Valbeugeltje om de motor om het vliegwiel en de tank te beschermen zit er niet op .


Bedoel je zo'n beugeltje die gegarandeerd een deuk in je tank maakt wanneer de Solex omvalt ? wink

solexnl #95368 21/08/13 05:23 PM
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
Inderdaad, die beugel wink .
Heb jee gezien wat er gebeurt als er geen beugel opzit ??
dan krijg je bij omvallen en wegzetten van de Solex, tegen een muur ofzo, een soort maanlandschap cry

Op de oudere Franse en ook bij de Orbea zit een wat degelijker beugel die bij "normaal omvallen" geen schade maakt.




Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
solexnl #95370 21/08/13 06:18 PM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
Het heeft voor- en nadelen, zo'n beugel.

Laatst stopte een ouder echtpaar op electrische fietsen plotsklaps midden op het fietspad. de Solex achter hun was kansloos en reed er tegenaan. beugel losgeschoten, in het wiel geschoten, zeker 12 spaken naar de haaien frown

Ook voor onderhoud zit het in de weg, ik laat ze er van af.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
Ook waar, maar de beugel op de Orbea en 330 kunnen niet zomaar losschieten omdat die op een degelijke manier aan de voorvork vastgeschroefd zitten.



Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
afhankelijk van de toeleverancier heb je ook voor de valbeugels meer en minder sterke constructies, die voor de OTO met ronde lamp zijn meestal het beroerdst, die voor de vierkante lam[ daar heb ik er bij met een boutklembeugel, daar sta je toch wel even te sleutelen voor dat dat los springt ook die met de varkenskrul trekveer zitten behoorlijk vast


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
solexnl #95384 21/08/13 11:58 PM
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
J
10000km gereden
****
Offline
10000km gereden
****
J
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
Die sierstukken waren in Frankrijk hard nodig voor de vrouwen met van die enge rokjes en jurkjes en de toen gebruikelijke spitse hakken waar van die ijzeren pinnen onder zaten om de hak slijtage nog enigszins betaalbaar te houden.
Ik denk dat je wel kan voorstellen dat het frame die marteling met die schoenhakken de lak er dan heel vlug als een grote roestplaats er uit zal zien.
Dus dit probleem is ook weer opgelost.
Meer weten meer vragen.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Origineel bericht van: Jan Vennix
Die sierstukken waren in Frankrijk hard nodig voor de vrouwen met van die enge rokjes en jurkjes en de toen gebruikelijke spitse hakken waar van die ijzeren pinnen onder zaten om de hak slijtage nog enigszins betaalbaar te houden.
Ik denk dat je wel kan voorstellen dat het frame die marteling met die schoenhakken de lak er dan heel vlug als een grote roestplaats er uit zal zien.
Dus dit probleem is ook weer opgelost.
Meer weten meer vragen.

Ja, als ik toen geweten had wat ik nu weet !!


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 11 guests, and 3 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
May
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.031s Queries: 35 (0.010s) Memory: 1.0107 MB (Peak: 1.1922 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-19 08:40:58 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS