Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
Joined: Feb 2013
Posts: 2
F
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
F
Joined: Feb 2013
Posts: 2
Hoi iedereen,

heb een vraagje over mijn Solex 3300. Ik ben een maand geleden verhuisd van Frankrijk naar Nederland en heb mijn Solex uit 1965 meegenomen. Hij heeft een Franse carte grise (kenteken), kentekenplaat en Franse verzekering. Ik wil er nu in Nederland mee gaan rijden en hem hier verzekeren. Kan ik het kenteken makkelijk omzetten in een Nederlands kenteken of
kan ik hem gewoon verzekeren op het Franse kenteken? Heb hier niks over gevonden bij de RDW. Bedankt voor de tips, Groeten Franklin uit Boekel.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
ingevoerde machinerien laten keuren naar nederlands kenteken, scheelt heel erg als je er het originele kenteken bij hebt.
probleem is dat deze "invoerkeuring" voor oudere voertuigen niet meer op elk keurstation word aangenomen.
nieuwe invoerkeuring

Last edited by Joan; 12/02/13 03:12 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
Moeilijk geval waar je verschillende mogelijkheden hebt. Een kennis van me moest invoerrechten betalen bovenop de kenteken-kosten.
Dus misschien moet je hem gewoon naar RDW brengen en laten keuren.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Origineel bericht van: john meisters
Moeilijk geval waar je verschillende mogelijkheden hebt. Een kennis van me moest invoerrechten betalen bovenop de kenteken-kosten.
Dus misschien moet je hem gewoon naar RDW brengen en laten keuren.

Klopt ik weet niet beter of een RDW station heeft een inpandig douane/belasting kantoor voor vereffening van de penningen


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Feb 2013
Posts: 2
F
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
F
Joined: Feb 2013
Posts: 2
Ik ga even bij de RDW informeren. Laat op dit forum nog even weten hoe het één en ander verlopen is.

Joined: Sep 2004
Posts: 85
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Sep 2004
Posts: 85
Als je een cart grise of een Duits kenteken hebt is e.e.a. geen enkel probleem. Je solex wordt niet technisch gekeurd. Wel wordt een orginaliteitsonderzoekje gedaan. Daarvoor hebben ze intern veel info op hun intranet. Rdw weet ook dat de Fransen een kenteken afgeven op motornummer. Je moet alleen even opletten of je wel een framenummer in je solex hebt staan. Dat nummer is dus meestal niet hetzelfde als het nummer op het kenteken. Als er maar een nummer op de normale plaats op staat. bij een 3300 zou dat vlak boven je standaard kunnen staan in het dikke framedeel. Veel Franse solexen hebben dat niet. Als er geen nummer in staat krijg je nummer ingegraveerd. En dat is duur.
Ze raken soms even in de war omdat in Frankrijk het jaartal 2008 op het kenteken staat. Dat is invoeringsjaar kenteken. Soms zet rdw dat dan op jouw kenteken. Andere keurmeesters weten hoe ze het echte jaartal in het systeem moeten plaatsen.
Je betaalt geen keuringskosten. Vorig jaar betaalde ik 103 euro voor invoer en registratie. Dit jaar betaalde ik ca 106 euro. Belasting etc geldt ook niet.
Laat dus niet keuren want dan betaal je ca 75 euro meer. Gewoon invoeren.

Joined: Dec 2008
Posts: 289
G
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
G
Joined: Dec 2008
Posts: 289
Als je een duitse solex alleen maar invoerd dan krijg je een brommer kenteken (geel)
Hij zal gekeurd moeten worden als je zonder helm wilt rijden.(blauw)


Joan volgens mij is de invoerkeuring bij 5 landelijke keuringstations weer teruggedraaid.


Gerrit
Je hoeft niet alle fouten zelf te maken
Gun de andere ook een kans .
Joined: Sep 2004
Posts: 85
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Sep 2004
Posts: 85
Ik heb altijd nog 25km kentekens gehad. Altijd wel even hierom aan de keurmeester gevraagd voor de zekerheid. Zowel in Waddinxveen als in Amsterdam.


Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 111 guests, and 2 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
May
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.031s Queries: 31 (0.010s) Memory: 0.9822 MB (Peak: 1.1456 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-06 21:28:58 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS