Gemonteerd op de inlaat en voorkomt "terugblazen"door de carburateur. Zie het als een terugslagklep. Als dit goed werkt kan je een korter zuigerhemd hebben met een langere aanzuigtijd.
Het is een conische zeskant van ± 13 mm lang. Op deze zeskant zie je de membraamklepjes zitten. Deze zijn 0.03 mm dik/dun.
Ze worden door een ring met een zeskant conisch gat geklemd. Onder elk klepje zit een gat waardoor het vers mengsel de cilinder in komt. Het geheel is dus hol van binnen. Door deze constructie is er weinig weerstand voor het mengsel om de cilinder in te stromen.
Er zijn ook mensen die een dwarse membraamklep in de inlaat maken, maar dit geeft weerstand aan het mengsel. Deze construktie bleek het best te voldoen.
Er zijn al verschillende mensen die deze membramen hebben geprobeerd na te maken, maar niemand is het tot nog toe gelukt.
Daarom Peter hoopt deze Henk er een astronomisch bedrag voor te krijgen, begreep ik uit het telefoongesprek.
Ik heb de firma MINO (Pedro)deze afbeelding laten zien en uitgelegt hoe en wat, lijkt hem geen probleem om ze te maken.(cnc) Dus moet ik nog even kijken hoe of wat te doen. Voor de 24 uurs solex race durf ik het niet te riskeren, i.v.m de membraamplaatjes die dit waarschijnlijk niet vol gaan houden. Als er echt markt voor is wil ik het graag proberen, maar de solex race zit niet echt in de lift.
Jij begint , het gaat mij om een goede trekkracht tot 30km/uur . (ter bescherming v.d. gasten) Heb er een paar bij die tegen de 40 gaan , die moet ik "Afvoeren" .
Jij begint , het gaat mij om een goede trekkracht tot 30km/uur . (ter bescherming v.d. gasten) Heb er een paar bij die tegen de 40 gaan , die moet ik "Afvoeren" .
Het is een conische zeskant van ± 13 mm lang. Op deze zeskant zie je de membraamklepjes zitten. Deze zijn 0.03 mm dik/dun.
Ze worden door een ring met een zeskant conisch gat geklemd. Onder elk klepje zit een gat waardoor het vers mengsel de cilinder in komt. Het geheel is dus hol van binnen. Door deze constructie is er weinig weerstand voor het mengsel om de cilinder in te stromen.
Er zijn ook mensen die een dwarse membraamklep in de inlaat maken, maar dit geeft weerstand aan het mengsel. Deze construktie bleek het best te voldoen.
Er zijn al verschillende mensen die deze membramen hebben geprobeerd na te maken, maar niemand is het tot nog toe gelukt.
Daarom Peter hoopt deze Henk er een astronomisch bedrag voor te krijgen, begreep ik uit het telefoongesprek.
Ik heb de firma MINO (Pedro)deze afbeelding laten zien en uitgelegt hoe en wat, lijkt hem geen probleem om ze te maken.(cnc) Dus moet ik nog even kijken hoe of wat te doen. Voor de 24 uurs solex race durf ik het niet te riskeren, i.v.m de membraamplaatjes die dit waarschijnlijk niet vol gaan houden. Als er echt markt voor is wil ik het graag proberen, maar de solex race zit niet echt in de lift.
Pedro zal ze waarschijnlijk wel kunnen maken. Jan Vennix heeft ze ook gemaakt. Gewoon thuis zonder CNC machines. De grote truc is echter om de membraamplaatjes net genoeg voorspanning te geven dat ze niet gaan trillen. Ze moeten in één keer goed dicht vallen. Als ze gaan trillen dan gaan ze kapot. Zet je ze te strak dan brengt het niet genoeg vermogen. En dat is met CNC niet te maken. Daar komt nog het "fingerspitzengefühl" aan te pas.
Dat Pedro ze kan maken, dat weten we wel. Die membraam plaatjes word lastig. Maar alles is te leren, of er zijn hulpmiddelen voor te maken.
Als ik het echt zag zitten, gingen ze er komen, geloof me
Pedro zal ze waarschijnlijk wel kunnen maken. Jan Vennix heeft ze ook gemaakt. Gewoon thuis zonder CNC machines. De grote truc is echter om de membraamplaatjes net genoeg voorspanning te geven dat ze niet gaan trillen. Ze moeten in één keer goed dicht vallen. Als ze gaan trillen dan gaan ze kapot. Zet je ze te strak dan brengt het niet genoeg vermogen. En dat is met CNC niet te maken. Daar komt nog het "fingerspitzengefühl" aan te pas.
Altijd moeilijk te beoordelen wanneer de metaalmoeheid toeslaat en wanneer het gebeurt kan je , als je pech hebt, direkt de motor reviseren.
Zoals ik al zij Peter, voor de 24 uurs solex race gaat dit waarschijnlijk niet lukken, en dat is het enige wat momenteel belangrijk voor me is.
Ik heb er graag wat voorover voor dit membraampje, maar alleen voor op de kast. Ik heb "Jan Vennix" hoog zitten, en zou het een leuk hebbedingetje vinden.
Jij begint , het gaat mij om een goede trekkracht tot 30km/uur . (ter bescherming v.d. gasten) Heb er een paar bij die tegen de 40 gaan , die moet ik "Afvoeren" .
Moet je mijn adres hebben Ronald , ik heb nog wel plaats hoor
Hè , vervelend dat het verkeerd begrepen word Frank . Met "Afvoeren" bedoel ik dus de max. snelheid verminderen. Waar ikzelf mee rijd , die gaat max. 32 , hard zat
Overigens, mijn opslag is inderdaad wat beperkt maar ik hoef (nog) niet te stapelen .
Hè , vervelend dat het verkeerd begrepen word Frank . Met "Afvoeren" bedoel ik dus de max. snelheid verminderen. Waar ikzelf mee rijd , die gaat max. 32 , hard zat
Overigens, mijn opslag is inderdaad wat beperkt maar ik hoef (nog) niet te stapelen .
Volgens mij kan je niet op je eigen advertentie bieden. Ik kan het in ieder geval niet. Tenzij je een tweede acount hebt met een andere inlognaam of mailadres. Henk is een wel vaker voorkomende Nederlandse naam , net als Jan en Piet
Henk hoeft ook niet op zich zelf te bieden, kan ook Klaas of Piet zijn, in je profiel kan je elke naam invullen die maar wil..ik denk dat er een spelletje gespeeld word.
FF uitgeprobeerd, ander mailadres en wachtwoord en ik kan op m'n eigen advertenties bieden. Krijg gelijk een mail van MP dat er een nieuw bod is . Ik was het zelf .
Jij begint , het gaat mij om een goede trekkracht tot 30km/uur . (ter bescherming v.d. gasten) Heb er een paar bij die tegen de 40 gaan , die moet ik "Afvoeren" .
Heb nog een leuke kentekenplaat voor je (zit op mijn 5000) Herkennen je gasten je onmiddelijk! THE ONE AND ONLY FF1
Ik reed afgelopen voorjaar naar Parijs en zag in de buurt van Antwerpen voor me een soortgelijke BMW rijden. Het kenteken begon met 1 BAL Echt waar! Ik zag het niet eens maar mijn vrouw begon ineens hard te lachen. Zo'n BMW is natuurlijk altijd al als compensatie van een pijnlijk gebrek, maar om dat nou zo duidelijk te tonen...
Jij begint , het gaat mij om een goede trekkracht tot 30km/uur . (ter bescherming v.d. gasten) Heb er een paar bij die tegen de 40 gaan , die moet ik "Afvoeren" .
Heb nog een leuke kentekenplaat voor je (zit op mijn 5000) Herkennen je gasten je onmiddelijk! THE ONE AND ONLY FF1
Inderdaad een mooie plaat maar helaas is het framedeel met nummer niet 1 op 1 uit te wisselen met een 3800.
dat komt omdat de tussen bieders hun bod intrekken john gr pierre
had ik wel begrepen Pierre Door het wegvallen van die biedingen is de verkoper wel zijn troeven kwijt en kan Jan zeker over een reële prijs onderhandelen.
Ik heb nog even op 200 gezeten, maar Henk ging niet meer mee
Nu hebben we Frans op 160.
Jan Vennix was afgelopen woensdag hier, en zou kijken of hij nog iets van tekeningen had, en of hulpstukken. Pedro wil graag kijken of hij het kan maken. word vervolgt, hou jullie uiteraard op de hoogte.
Je kunt ook Henk een mailtje sturen, kijken wat hij zegt. Best kans dat Frans ook nog afhaakt. Als ik zelf iets te koop zet dan maak ik dat ook regelmatig mee, je positie als verkoper wordt er niet sterker van.