als je iets hebt hou het voor je zelf het word zo van je gejat
Moet je het niet op de markt brengen, maar "echt" voor jezelf houden
zie mijn verhaal bij het CNC carter.
Over Jatten: ik heb al jaren contact met Jan over speciale constructies, soms kun je dingen niet in je eentje uitvoeren/oplossen en dan helpt "kruisbestuiving" vaak in het vervolmaken van ideeen of het uitvoeren van ideeen.
Ik giet al jaren zelf koppen, wie doet dat nog meer ?
Mag ik dan "gegoten koppen" als mijn idee claimen ?
Ik giet al jaren carburateurs, wie doet dat nog meer
Mag ik dan gegoten carburateurs als mijn idee claimen ?
Ik maak al jaren inlaat membramen met een peugeot membraan vlinderklepke in de cylinder,
Mijn uitvoering maar ik denk dat het membraanidee aan Vennix is toe te kennen>
Ik maak al jaren FS 1 membranen in zijdeksels,met speciale inwendige tussenplaat, mijn uitvoering, niet mijn idee ( van dat FS1 wel niet om daar een membraan te zetten).
Ik gebruik al jaren peugeot ontstekingen want dat vliegwiel past 1 op 1 op een solex kruktap, hoe weet ik dat: al sinds 1970 peugeot specialist ( toen hadden ze nog scheurende aluminium vliegwielen, mijn idee, maar mogelijk ook van een ander want het past gewoon ( wel even de gronplaat van solex afdraaien).
Ik gebruik nu honda 4 takt ontstekingen, mijn idee ? weet het niet, ik houd deze ontstekingen over van mijn 4 takt minibike experimenten, waar ik tegenwoordig specialist in ben.
en dan zijn er nog ca 15 ideeen op oa solex gebied waar ik niets over zeg, maar mogelijk heeft een ander dat ook al, want er lopen best wel wat slimme gasten op deze wereld rond.
O ja 1 is een roterende inlaat maar dat heeft vespa (ciao, gilera citta) al jaren en een ander is een inlaat via de holle krukastap maar dat had VAP ook al
Overigens past een vespa carter perfect in een solex carter, zelfs voor het zijdeksel passen veel boutgaten