Veel van die oost pompjes kunnen niet voldoende pompen omdat de construktie met de metalen binnenwerk niet goed gemaakt is,
Zoals ze gemaakt zijn kunnen ze helemaal niet werken,maar om deze foute konstruktie toch te laten werken heeft men er met een boortje wat doorheen zitten rammelen om het werkend te maken.
Als er niet met een boortje doorheen geragt was ,had deze pomp in het geheel niet kunnen werken (daar waren ze in dat land al achter gekomen) en daarom hebben ze een makele oplossing gevonden door er met een boortje wat messing weg te halen zodat de brandstof via een omweg toch nog langs de kogel kan stromen.
Als dat zo is ,dan is de oplossing een gaatje boren van ongeveer 1 m.m. in het bovenste messing busje wat je ziet zitten ,net op het randje in het gaatje van 4 m.m. en het zichtbare bovenste mesing stukje.
Hiedoor is er een voldoende doorstroom mogenlijk als het onderste kogel naar boven gedrukt wordt tegen de onderkant van het bovenste messing stukje ,via het gaatje wat hier nu geboort is. de pomp zal nu voldoende brandstof kunnen pompen.
deze fout zit i9n heel veel van die oost konstrukties.
Het membraan hoeft maar een zeer kleine beweging te kunnen maken en zit voornamelijk bij wat meer toeren altijd tegen de pomp aan een beetje te trillen ,(meer niet).
Deze beweging is maar 0,05 tot hooguit 0,1 m.m. en is dus altijd groot genoeg, ook al is dat kuntstofplaatje zelfs geheel vlak.
Dus het kan nooit liggen dat het velletje niet genoeg heen en weer kan,maar dat hij het gewoon niet doet en tegen de pomp aan blijft zitten ,doordathet gat van rond 4 m.m. dan niet zal open gaan en de buitenluchtdruk niet in staat is on in deze korte tijd via het kleine gaatje het membraan kan weg duwen.
De tijd on deze vloeistofkolom in beweging te krijgen en met maar zo een klein oppervlak ( 4 m.m. )tegen rond 23 m.m. via het membraan naar achter te drukken is te klein en zal bij hogere toeren bijna niet meer van plaats komen..
Oorzaak is de hoge gemiddelde druk bij meer gas geven en een membraan wat zo los licht dad deze tegen de pomp aan kan gaan liggen (de oude gespannen velletjes van vroeger hadden hier geen last van).
Nog meer weten ,nog meer vragen ).