Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#75761 06/05/12 04:29 PM
Joined: Apr 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 114
maakt het iets uit hoelang je uitlaat is? bij een expansie pijp heeft het wel degelijk nut maar ook bij een standaard uitlaat die bestaat uit een stuk buis met diameter van 16 mm?

#75763 06/05/12 04:59 PM
Joined: Apr 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 114
dankje we gaan het nodig hebbe

Joined: Apr 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 114
net het reglement nog eens door gelezen en je hebd gelijk!!! weer een goed idee door de gootsteen verdwenen

Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Ik heb wel degelijk resultaat met andere lengtes bocht, het is net als een kerkorgel, elke lengte heeft zijn specifieke toon en bij elke toon hoort dus een frequentie, dat kun je weer vertalen naar een toerental.
Onlangs kreeg ik "snelle uitlaten" ( 18 mm bocht) na bewerken zat er een verschil van 8 km, die een bewerkte sneller was.
1 uitlaat die "snel" zou moeten zijn kwam er zelfs beroerder uit dan een originele van 15 mm
Binnen het reglement valt er nog best wat te buigen.

Overigens heeft lengtes bij een expansie uitlaat wel zin want daar word gewerkt met lopende drukgolven die heen en weer gestuurd woden afhankelijk van de openings conus en de sluitconus. een rechte pijp kent alleen een staande golf, zeker als daar een strak uiteinde aan zit want daar kan alleen maar een "buik" zitten, in de pijp kun je dan een kombinatie van buiken en knopen krijgen maar bepaald door de lengte, je krijgt dan een grondtoon en een serie van boventonen helaas is dit alles ook nog eens temperatuurafhankelijk, sommige racers zie je dan ook hun uitlaat isoleren dan blijven de eigenschappen konstant

Last edited by Joan; 07/05/12 07:06 AM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Apr 2012
Posts: 114
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
Joined: Apr 2012
Posts: 114
hoe maak je een uitlaat dan snel? door het dempings materiaal in de demper te verranderen?

Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Daar zijn diverse truken voor, die ik niet op papier zet, maar wel iets meer werk dan dempermateriaal verwijderen.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
1 members (Hay), 112 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
May
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.027s Queries: 27 (0.008s) Memory: 0.9611 MB (Peak: 1.1100 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-14 12:01:32 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS