ik heb enige tijd een solex in mijn bezit, ik heb het één en ander proberen te vergelijken aan de hand van nummers e.d. maar aangezien ik hier zulke experts tegen kom op het forum vraag ik jullie je mening te geven over mijn solex, Frame nummer is 0376907, typegoedkeuring is B 7089, motornummer is NIET ingeslagen! betreft een 3800 motortje, vierkant frame, vierkante koplamp..
ik heb enige tijd een solex in mijn bezit, ik heb het één en ander proberen te vergelijken aan de hand van nummers e.d. maar aangezien ik hier zulke experts tegen kom op het forum vraag ik jullie je mening te geven over mijn solex, Frame nummer is 0376907, typegoedkeuring is B 7089, motornummer is NIET ingeslagen! betreft een 3800 motortje, vierkant frame, vierkante koplamp..
graag reacties, alvast bedankt!
Motornummer zou er wel in moeten staan, hoeft echter NIET in het daarvoor bestemde kadertje, vaak staat het achterop op een plat vlak tussen de achterste draaipunten van de schetsplaten, de meest vuile plek van het carter ,dus vaak niet te zien
het motornummer staat echt nergens! heb na aanschaf alles kompleet kaalgebouwd om hem weer goed aan het lopen te maken, geen nummers gevonden, voordat ik deze kocht heeft hij vrijwel 25 jaar stilgestaan... zou dus al een tijdje geleden zijn als er een ander cartertje gemonteerd is. Dank alvast voor jullie reacties! hoe meer, hoe beter! ben erg benieuwd!
Vandaag nog een overgangsmodel uit 1967 gedemonteerd. Het frame lijkt er heel erg op. Dus durf wel te stellen dat die uit 1967 is. Het motortje, lijkt me een latere 3800. Het overgangsmodel had namelijk een Oto motortje. Deze had de grijze stalen tank en vliegwielkap in combinatie met het beige vierkante koplampje. En geen 3800 sticker op het luchtfilter.
Is je gereedschapsbakje van kunststof? Zo ja dan is het frame eentje uit 1967.
Last edited by Punky; 12/08/1111:45 PM.
Groeten Dolf
In bezit van een: Citroen 2CV6 '87, Solex 3800S, Rapido Confort, Solex Oto '63, Citroen Ami8 Break '72 en Solex 3800 '67 Custom.
Als er ooit een ruilcarter is gemonteerd kan het zijn dat er geen motornummer is ingeslagen. Ik heb ook zo een Solex zonder motornummer. Niet elke Solexdealer sloeg netjes het motornummer over.
ik heb er een paar waar achterop een plaatje zit geklonken met mini-mini nageltjes. ik heb er ook een waar dit plaatje op heeft gezeten maar het is weg, die heeft dus ook geen motornr.
Normaliter zijn dit heel grote uitzonderingen, meestal staat het nr erin.
Ik kom uit Holten, dus niet echt uit de buurt maar met m.n werk kom ik regelmatig langs, wanneer je wilt en de Solex staat er wil ik wel eens langskomen.
ik ben met exact dit type solex bezig op dit moment. dat is het laatste type overgangsmodel uit 1968. dus franse model frame maar wel in nederland gebouwd, bij ENAF. het motortje is wel volledig frans, op de koplamp en tank na(lampkapje met oto opdruk als het goed is?) en metalen tank(zelfde als late oto). en de laatste overgangsmodellen hadden inderdaad een rode sticker op het luchtfilter met daarop 3800. gasgeven kan alleen d.m.v. voorrem! correct me if i'n wrong
Ik ben even mijn oude berichten op dit forum aan het nalezen, ik heb inmiddels het motortje weer helemaal klaar, en inderdaad gewoon een motornummer gevonden.
Het betreft een Frans 3800 motortje gemonteerd op een Nederlands frame. combinatie lijkt allemaal te kloppen (1968). Aanvankelijk dacht ik dat het een verzameling van verschillende type's was, maar blijkt nu met elkaar te matchen, erg leuk!