|
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2006
Posts: 277 |
Vast een straf omdat ik niet meer zoveel schrijf hier op 't forum.....La So doe raar. Na een paar km inhouden; choke rijker zetten en ze pikt langzaam weer op. Naar mijn idee weinig benzine in de retourleiding. Dus: alles maar weer doorblazen, schoonmaken enz. Sproeier, leidingen, tank met filter benzine pomp; heel de mikmak. Maar niets helpt tot nu toe. Nieuw membraam: geen verbetering. Pomp schoonmaken. Nu de vraag: In de pomp (weet ik via dit forum) zitten 2 kogeltjes. En die kom ik niet tegen! Boven op de pomp zit de wat langere bout waarop het lichtkapje zit bevestigd. Daaronder zit bij mij een soort sproeier. Daaronder had ik een kogeltje verwacht maaarrr nee hoor. Voorheen liep ze gewoon goed. Geen kogeltjes weggeblazen. Snap er niets van. Help, ook namens mijn zich wrekende La So-tje. TTTT. O ja, ben beetje trots op mijn dochter. Laatste optreden was een knaller! Ben wel beetje bevooroordeeld....link: http://www.youtube.com/user/WheresJohnnyMusic#p/u/3/K5t0WUEAIUYlief he? is pas 17. La So is ouder. Doet daarom misschien beetje dwars. T
Last edited by Thaco; 19/04/11 07:09 PM.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81 |
In de pomp (weet ik via dit forum) zitten 2 kogeltjes. En die kom ik niet tegen! Boven op de pomp zit de wat langere bout waarop het lichtkapje zit bevestigd. Daaronder zit bij mij een soort sproeier. Daaronder had ik een kogeltje verwacht maaarrr nee hoor. Voorheen liep ze gewoon goed. Geen kogeltjes weggeblazen. Snap er niets van. Help, ook namens mijn zich wrekende La So-tje. TTTT. O ja, ben beetje trots op mijn dochter. Laatste optreden was een knaller! Ben wel beetje bevooroordeeld....link: http://www.youtube.com/user/WheresJohnnyMusic#p/u/3/K5t0WUEAIUYlief he? is pas 17. La So is ouder. Doet daarom misschien beetje dwars. T Als het goed is kun je wat zien door het gaatje dat in de achterkant zit daar waar de holling voor de membraan zit. Ook met schudden moet je ze kunen horen ( klikkedieklak) en anders de zuig/blaas proef. wat je dochter betreft, nogal groen achter de oren.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2006
Posts: 277 |
In de pomp (weet ik via dit forum) zitten 2 kogeltjes. En die kom ik niet tegen! Boven op de pomp zit de wat langere bout waarop het lichtkapje zit bevestigd. Daaronder zit bij mij een soort sproeier. Daaronder had ik een kogeltje verwacht maaarrr nee hoor. Voorheen liep ze gewoon goed. Geen kogeltjes weggeblazen. Snap er niets van. Help, ook namens mijn zich wrekende La So-tje. TTTT. O ja, ben beetje trots op mijn dochter. Laatste optreden was een knaller! Ben wel beetje bevooroordeeld....link: http://www.youtube.com/user/WheresJohnnyMusic#p/u/3/K5t0WUEAIUYlief he? is pas 17. La So is ouder. Doet daarom misschien beetje dwars. T Als het goed is kun je wat zien door het gaatje dat in de achterkant zit daar waar de holling voor de membraan zit. Ook met schudden moet je ze kunen horen ( klikkedieklak) en anders de zuig/blaas proef. wat je dochter betreft, nogal groen achter de oren. MMmm.. ik hoor wel wat tikken. Zuig/blaas proef? Mond op membraamkant-en dan wel kunnen blazen en niet kunnen zuigen? Zodat brandstof maar 1 kant opkan? Met spuug geprobeerd: Ik kom te weten dat dat fijner smaakt dan met bezine en dat de spuug even gemakkelijk de ene danwel de andere kant opkan. Even m'n bril opgezet...er is een plastic onderdeeltje te zien in de holle kant-middelste gaatje. zit daar kogeltje in? Snap er niet veel van.. En mijn dochter is groen maar dat mag alleen ik maar zeggen. Groen en lief dan Joan? TT
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2006
Posts: 277 |
Ahhhh! Ik snap de proef! Bovenkant waar normaal bout opzit dichthouden; bij aanvoer nu wel kunnen blazen en niet kunnen zuigen. Met lucht uit mond gaat dit ok. Met slok water (benzine imitatie)-blokkeerd de hele mikmak. Normaal?
T
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2006
Posts: 277 |
Handtekening kan worden geregeld Hans, ze spelen binnenkort in de Melkweg-A'dam.
Eerst nu die pokkepomp aan de gang krijgen! Blaas zuig proef door mij goed uitgevoerd?
TT
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12 |
test maar alleen met blazen en niet met water. invoer (onder) ==> wel blazen niet kunnen zuigen uitvoer (boven) ==> wel zuigen niet kunnen blazen
bij twijfel eens een nachtje in de wasbenzine laten slapen, helpt dat niet: een nieuw pompje kost niet de hoofdprijs.
Succes TT, leuk dat je er nog eens bent.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Volende John : leidinkje in tank is verstopt , echt verstopt . Met binnenkabel geprobeerd maar van beide zijden dicht , Suggesties ??
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507
25000km gereden
|
25000km gereden
Joined: Feb 2006
Posts: 2,507 |
met een gas branderke warm stoken dan zie je de smeurie er zo uit druipen en dan met een rem kabel doorsteken wel met een tamg het leidinkje vasthouden groetjes pierre
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
met een gas branderke warm stoken dan zie je de smeurie er zo uit druipen en dan met een rem kabel doorsteken wel met een tamg het leidinkje vasthouden groetjes pierre Die brander blijft niet aan IN het tankje. Dan moet ik het met Gas/Zuurstof doen maar dan kan het nogal warm worden en vrees dat de lak ,en erger nog, de soldering het niet volhoud.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Nov 2008
Posts: 1,772 |
Dat kan best weleens tegen zitten Ronald met zo'n leidinkje, maar zou je er geen IMAL in kunnen spuiten en kijken of het oplost. Warmmaken daar ben ik ook geen voor stander van ( brandgevaar )
Groetjes Carl
|
|
|
|
Joined: May 2008
Posts: 878
5000km gereden
|
5000km gereden
Joined: May 2008
Posts: 878 |
Mooi karweitje ,blijven prullen met een binnenkabel en dan nog eens wat perslucht en tenslotte zal je zegevieren . Geduld is een schone zaak .
Recht is iets kroms wat verbogen is
1x Oto'1963 en 1966 ,koffertje'61
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2006
Posts: 277 |
Kom net terug van vergadering.......lees nu de adviezen. Ga ermee an de gang, jullie horen nog. Branden ed zal ik niet gaan doen, daar is er te weinig smurrie voor. Alles lijkt vrij doorgankelijk.
Wasbenzine voor de kogeltjes ga ik wel proberen.
Joan: Mijn dochter Jule was verontwaardigd! GROEN?
Zie dat maar weer goed te maken!
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12 |
Ze heeft wel talent, mag je terecht trots op zijn. Net als ik op mijn zoon, 16 jaar, nooit pianoles gehad. http://www.youtube.com/watch?v=04Sc7vkdUk8
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81 |
Joan: Mijn dochter Jule was verontwaardigd! GROEN?
Zie dat maar weer goed te maken!
Avondje uit ? En toch misschien even naar het lichtplan van de voorstelling kijken.de voorstelling is belabberd slecht uitgelicht. en wat de zuig blaas proef betreft, is al door een ander netjes beschreven, wel het gat waar normaal de bout voor de lichtkap inzit dichthouden ( of die bout erin) wat binnenkabel betreft: kort stukje gebruiken uiteinde iets verpesten met een tang zodat hij wat meer schraperig wordt en in een accu boormachine met zeer laag toerental laten draaien en dan "pompend"werken ( erin / eruit) om vuil weg te trekken
Last edited by Joan; 20/04/11 01:51 PM.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Joan: Mijn dochter Jule was verontwaardigd! GROEN?
Zie dat maar weer goed te maken!
Avondje uit ? En toch misschien even naar het lichtplan van de voorstelling kijken.de voorstelling is belabberd slecht uitgelicht. en wat de zuig blaas proef betreft, is al door een ander netjes beschreven, wel het gat waar normaal de bout voor de lichtkap inzit dichthouden ( of die bout erin) wat binnenkabel betreft: kort stukje gebruiken uiteinde iets verpesten met een tang zodat hij wat meer schraperig wordt en in een accu boormachine met zeer laag toerental laten draaien en dan "pompend"werken ( erin / eruit) om vuil weg te trekken Je dochter doet het hardstikke goed ,of ze nou Groen Rood of of Paars is Dat met dat stukje kabel en schroeftol had ik ook al geprobeerd , vandaar de oproep aan de meedenkers Ik denk dat het een verlengde boor gaat worden van 2mm.(+/- 12cm lang)
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Heel goed Edgard ,vanaf de pompzijde komt de kabel net door de bocht en het gaat om het rechte stuk vanaf de aftap naar de bocht.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2006
Posts: 277 |
Wat een weer!
Goed, pomp ligt in de wasbenzine-voorwas, leidingen zijn schoon, sproeier moet ik nog even met stroomdraadje checken en alle andere adviezen even doornemen. Nu de tijd nog.
Ik zal jullie niet vermoeien met wat hier nog op de rol staat maar sleutelen lukt pas za-middag weer.
Hou jullie op de hoogte!
TTTT
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Wat een weer!
Goed, pomp ligt in de wasbenzine-voorwas, leidingen zijn schoon, sproeier moet ik nog even met stroomdraadje checken en alle andere adviezen even doornemen. Nu de tijd nog.
Ik zal jullie niet vermoeien met wat hier nog op de rol staat maar sleutelen lukt pas za-middag weer.
Hou jullie op de hoogte!
TTTT Kom maar op met die verhalen , altijd wel iemand die het leest
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Hoi
Je kan ook een spaak gebruiken.
Uiteinde wat ruw vijlen en in een boormachine doen. Wel voorzichtig te werk gaan aan de bocht,hij kan er zo door gaan. Werkt bij mij prima. heb nog een dun spaakje gevonden gevijld en een soort boorpuntje. Het ging helemaal goed totaan de bocht . Het puntje ging door de bocht en brak af. En met een beetje Hééél vééél geluk het stukje er vanaf de andere kant met een kabeltje eruit kunnen drukken . Zo , weer een tankje van de schroot gered
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2006
Posts: 277 |
Wat een weer!
Goed, pomp ligt in de wasbenzine-voorwas, leidingen zijn schoon, sproeier moet ik nog even met stroomdraadje checken en alle andere adviezen even doornemen. Nu de tijd nog.
Ik zal jullie niet vermoeien met wat hier nog op de rol staat maar sleutelen lukt pas za-middag weer.
Hou jullie op de hoogte!
TTTT Kom maar op met die verhalen , altijd wel iemand die het leest Ok:vanmiddag/avond eindexamen presentatie oudste dochter, vervolgens ziekenhuisbezoek Roosendaal, bezoek daarvan naar huis brengen, morgen werken, avond: voorbereiden van open dag boogschietvereniging en bier drinken, za ochtend trainen boogschieten en de boodschappen, hond doorlopend uitlaten en 3 meiden tevreden houden en nieuw bier kopen. Dus za middag valt nog best mee.... TTTT
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
@Thaco : Sommige dingen komen 1 keer voor , maar BIER zie ik meerdere keren
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2006
Posts: 277 |
@Thaco : Sommige dingen komen 1 keer voor , maar BIER zie ik meerdere keren Ik merk het al..jij hebt me door..
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2006
Posts: 277 |
Tussen de biertjes door toch even tijd gevonden.
Pomp gemonteerd plus tank en al de ander schoongemaakte rataplan, sproeier geprikt en geperslucht, hoe moet membraam ook al weer-even op forum kijken-bolle holle kant tralala!
Leuk altijd-met een kwartier klaar! Met m'n Guzzi altijd een paar avonden mee kwijt!
Na 15 meter: start! Goed zo meisje. Meteen flink wat in de retourleiding, mooi mooi mooi. Na 500 meter even inhouden: vast een luchtbel! Na 1500 meter weer; ok, nog een luchtbel. Na 3 km: weer! Pikt op en weer inhouden. Vlug retouslang los om te kijken of er benzine uitkomt. Nee dus.
Hikkend stotterend (en ik ben zelf logopedist) thuisgekomen.
Mijn conclusie: nieuwe pomp kopen want alle leidingen zijn schoon!
Leuk zo met Pasen. Niet dus. Stomme So..
TTTTTTTTTTT
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2006
Posts: 277 |
Heeft Ronald wat liggen? Even zelf vragen.
Ronald, heb jij wat liggen?
TT
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Helaas , ik lijdt zelf aan een chronisch pomptekort maar langskomen mag altijd , kan ik gelijk die Guzzie even testen Ik heb nog wel een nieuw model pompje liggen maar weet niet ofdat deze werkt , als hij het doet mag je hem hebben.(evt. ruilen voor de oude). Zolang ze niet in tweeën gebroken zijn dan zijn ze te repareren
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2006
Posts: 277 |
Misschien dan maar handiger voor mij om even een nieuwe te bestellen. Ze zien er wel anders uit tegenwoordig. Die van mij heeft zo'n demontabbel zeefje aan de voorkant. Even Ad bellen en vragen wat ik nodig heb.
Even Guzzi testen? Ik leen niet graag een vrouw uit, jij? Die 2 mooi opstaande cylinders betast ik alleen zelf.
Liever geen discussie hierover.
Hi hi..
T
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873 Likes: 12 |
let op dat je de M8 aansluiting krijgt. ze worden in M8 en M9 gemaakt tegenwoordig.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2006
Posts: 277 |
Krijg ik net bericht van Ad dat t-ie die pomp niet heeft!
Wat een gedoe!
Wie heeft er voor mij een oto pompje? Bestemd voor La So. Neem ik lekker biertje voor je mee.
Ja Ronald, alweer bier.
Wat een weer weer.
T
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2006
Posts: 277 |
Ga op uitnodiging eerst even bij Ronald langs.
Leuk leuk, kijken of we de pomp pompend kunnen krijgen.
TTTTTralala
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2006
Posts: 277 |
welk model pompje gaat het jaja ik weet het het oude type met filter kapje voor,maar met stalen kogeltje,of het kunstof binnenwerk., Eeehhmmm wacht even...je zegt: "en zo,n leidingkje doe nou maar gewoon met de brander en stukje bindgaas of ijzervlechter draadkomt het helemaal goed dat geneuzle met spaken en andere sate prikkers kan je beter voor de bbq houden nu ".... Ok Dirk, ik ben er van overtuigd dat je het goed bedoeld, maar wat bedoel je nou? T
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Wel leuk zo'n Babbelabitische Spraakverwarring. Maar het tankleidinkje is opengeboord met een 1,6mm RVS spaak (met dank aan Edgard) en het was géén snot wat eruit kwam maar meer poeder.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2006
Posts: 277 |
Op je tenen getrapt Dirk? Ik gaf alleen aan dat ik je antwoord niet begreep. Beetje flauwe reactie van je..
Wat hebben we geleerd/gedaan vandaag? 1- fietsen met mooi weer van R'dam naar Kinderdijk is goed te doen 2- bij Ronald is het goed toeven, bier smaakt prima 3- na een uurtje kwamen we er nog op tijd achter dat het bezoek ging om een pomp probleem 4-met een "ruil"pomp (Ronald:"die ander krijg ik wel weer goed") naar huis 5-met bier in je lijf is de terugweg leuker, edoch zwaarder en langer 6-met een goede pomp gaat La So weer ALS DE BRANDWEER! 7-windje mee, okee, 42km/u. 8-solex rijden is leuk zolang ze het goed doen.
Fijne pasen nog aan allen! Ook jij Dirk, ik weet dat je het allemaal goed bedoelt!
TTTT
Nog bedankt FF-anders!
Last edited by Thaco; 25/04/11 02:07 AM.
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Mooi , en nu naar de bierpomp
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Vreemd Thaco en de rest. Hij had het pompje uit elkaar gehaald schoon gemaakt nieuw membraan erin en niet goed. Nieuw pompje en wel goed. Mijn conclusie is dat het te maken heeft met de kogeltjes enzo. Voor de rest zit er toch niets in. Is mijn conclusie goed of zie ik iets over het hoofd?
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Vreemd Thaco en de rest. Hij had het pompje uit elkaar gehaald schoon gemaakt nieuw membraan erin en niet goed. Nieuw pompje en wel goed. Mijn conclusie is dat het te maken heeft met de kogeltjes enzo. Voor de rest zit er toch niets in. Is mijn conclusie goed of zie ik iets over het hoofd?
Bij de oude pompjes heb je verschillende uitvoeringen , met kunststof busjes of messing plaatjes en soms zit iets niet helemaal op z'n plek en dan werkt het niet zoals het hoort......
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2006
Posts: 277 |
Waarschijnlijk heb je gelijk. Mijn pomp had onder de bout waar de lichtkap aan vast zit een soort van sproeier met daaronder een pastickje waaronder waarschijnlijk een kogeltje zit. Ronald veronderstelde dat deze constructie het geheel te diep wegdrukte zodat het kogeltje niet goed kon functioneren. Het nieuwe pompje had onder de bout alleen een kogeltje, verder niets. Ronald haalt nu waarschijnlijk dat plastickje eruit, kijkt of het kogeltje er nog in zit en waarschijnlijk heeft hij dan weer een goede pomp.
Dat was een heel verhaal met veel maal het woord waarschijnlijk. Daarom gaf ik even de voorkeur voor zijn pompje want die was/is gewoon goed.
En dat bleek..25 km gereden zonder ook maar 1 hapering. Begon zelfs een beetje fris aan te voelen..
T
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Vreemd Thaco en de rest. Hij had het pompje uit elkaar gehaald schoon gemaakt nieuw membraan erin en niet goed. Nieuw pompje en wel goed. Mijn conclusie is dat het te maken heeft met de kogeltjes enzo. Voor de rest zit er toch niets in. Is mijn conclusie goed of zie ik iets over het hoofd?
Bij de oude pompjes heb je verschillende uitvoeringen , met kunststof busjes of messing plaatjes en soms zit iets niet helemaal op z'n plek en dan werkt het niet zoals het hoort...... Dus mag ik blij zijn dat ik dit niet heb op mijn Ototje?
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Dus mag ik blij zijn dat ik dit niet heb op mijn Ototje? Weet ik niet Alfons , als jij een pompje hebt met een opgelijmd deksel dan is er weinig te repareren en je mist een filter die er bij de oude modellen wel inzit en ook goed schoon te maken is.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Dus mag ik blij zijn dat ik dit niet heb op mijn Ototje? Weet ik niet Alfons , als jij een pompje hebt met een opgelijmd deksel dan is er weinig te repareren en je mist een filter die er bij de oude modellen wel inzit en ook goed schoon te maken is. Nou ik heb een oudje met deksel en filtertje, dus toch mazzel.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Zoals ik al eerder schreef :" zolang het pompje niet in tweeën gebroken is , kan het gerepareerd worden " Bofferd
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161 |
De benzinepompjes zijn er in verschillende uitvoeringen, waar het nu over gaat zijn in eerste plaats die waar het kogeltje zichtbaar is wanneer de bout voor het kapje eruit gedraaid is het kogeltje meteen zichtbaar is. dez zijn later veranderd omdat alle z.g.monteurs meteen het kogeltje kwijf waren en zelfs niet eens wisten dat er zo een mooi onzichtbaar bolletje er in moest zitten. De oplossing was later om het pompje zodanig te veranderen dat er een klein schroefje boven het glazen onzichtbare bolletje kon geplaatst worden. Later is het metalen schroefje vervangen door een kunststof staafje wat net iets tye dik was en werd er tot de juiste diepte er in gedrukt en was door de meeste(monteurs )er niet uit te halen zonder het juiste gereedschap (heb ik wel) ,hierin zat nog een klein gaatje om de pomp te controleren op een goede werking. Door de kleine verdikking op dat propje is het net of het er in geschroeft is Bij deze pomp hoort een zeskant bout met een kortere draad stuk want anders komt deze op het kunststofstukje en wordt dan te ver naar beneden gedrukt en kan deze pomp nooit meer goed werken. Ik hoop dat er weer een fabeltje uit de wereld is geholpen.
|
|
|
|
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161 |
De benzinepompjes zijn er in verschillende uitvoeringen, waar het nu over gaat zijn in eerste plaats die waar het kogeltje zichtbaar is wanneer de bout voor het kapje eruit gedraaid is het kogeltje meteen zichtbaar is. deze zijn later veranderd omdat alle z.g.monteurs meteen het kogeltje kwijf waren en zelfs niet eens wisten dat er zo een mooi onzichtbaar bolletje er in moest zitten. De oplossing was later om het pompje zodanig te veranderen dat er een klein schroefje boven het glazen onzichtbare bolletje kon geplaatst worden. Later is het metalen schroefje vervangen door een kunststof staafje wat net iets te dik was en werd er tot de juiste diepte er in gedrukt en was door de meeste(monteurs )er niet uit te halen zonder het juiste gereedschap (heb ik wel) ,hierin zat nog een klein gaatje om de pomp te controleren op een goede werking. Door de kleine verdikking op dat propje is het net of het er in geschroeft is Bij deze pomp hoort een zeskant bout met een kortere draad stuk want anders komt deze op het kunststofstukje en wordt dan te ver naar beneden gedrukt en kan deze pomp nooit meer goed werken. Ik hoop dat er weer een fabeltje uit de wereld is geholpen.
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Schot in de roos Jan
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Ja Jan, dus ze gingen het veranderen zodat niet monteurs het niet gingen verprutsen, maar ja ook dat helpt niet als ik je verhaal lees. Goede informatie dit, want ik lees veel klachten/problemen met pompjes. Tja, wanneer de bron van brandstoftoevoer al verknald wordt zullen er rare bijverschijnzelen komen.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2006
Posts: 277 |
Dirk, bier wint het altijd! Ik reageer maar verder niet op jou scherplezerij.
Jan; goed duidelijk verhaal! Kan ik wat mee.
Deze topic maar sluiten? Verhaal duidelijk, probleem opgelost.
T
|
|
|
|
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161 |
Er zijn veel meer soorten pompen voor een solex want dat kan ik weten ,ik maak meer dan 100 stuks per jaar weer goed en heb er ook de gereedschappen voor om deze weer goed te krijgen.
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2006
Posts: 277 |
Er zijn veel meer soorten pompen voor een solex want dat kan ik weten ,ik maak meer dan 100 stuks per jaar weer goed en heb er ook de gereedschappen voor om deze weer goed te krijgen. En dat zeg je nu pas! Aan het eind van mijn zoektocht, 7 blz op het forum verder! Grapje, pompje doet het goed nu.... T en So-tje
|
|
|
0 members (),
108
guests, and
0
robots. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
|
|
|
|
|
|
|
|