Vandaag de cilinder vernieuwd. Complete set. Cilinder, zuiger, pen en veertjes. Cilinder met nicaseal wand. Bij SolexNoord te bestellen. Loopt heel goed. Waarom omdat ik vermoede dat de compressie wat minder was. (Tegen wind zakte hij te veel terug en had wat moeite op snelheid te komen.)Nu een hele goede compressie en trekt lekker op. Onsteking exact op tijd gezet met behulp van een Ohm-meter. Meteen maar zo'n een dikkere uitlaat op gezet maar nu komt het, hij lekt wat bij de aansluiting uitlaatspruitstukje en uitlaatpijp. Heb al een ander gaatje geboord zodat hij goed omhoog komt en afsluit. Toch blijft hij daar te veel lekken. Welke oplossing hebben jullie zo in gedachten. Groetjes Alfons.
Daar hebben wij ook regelmatig last van, je kan je uitlaatgedeelte (stukje met de verdikking) op een harde ondergrong leggen en er voorzicht al draaiende op slaan met een bijv. kunstof hamer. Zo zal hij daar in diameter kleiner worden, als je dat met een beetje gevoel doet komt het goed. Met een beetje vet eraan regelmatig even passen.
Motor zit vast en de uitlaat zit vast waar komt die veer dan?
Ik heb er zo even geen foto van Hans, maar je moet je uitlaat en beetje los zetten met het schroefje op je schetsplaat, daar een (zadel) veer aan (steuntje uitlaat) en een gaatje in je voorvork boren daar inhaken, zo word hij altijd omhoog getrokken.
Maar wat is er met de oude orginele pijp? Denkt dat zo'n ding zowiezo beter past en afsluit.
Soms wil je of heb je een nieuwe pijp nodig, ontkolen zie ik niet zitten, dus een nieuwe pijp. Elke pijp is passend te maken als je een beetje handig bent.
Een veer zie ik niet zitten, maar dat is persoonlijk. Wij weten dat het daar altijd wel wat 'lekt". Daarom heb ik daar een kelkje overheen geplaats, zodat er niets naar buiten komt, geen vette broek.
Ik kan een betere foto maken, maar hier zie je een beetje wat ik bedoel.
Maar wat is er met de oude orginele pijp? Denkt dat zo'n ding zowiezo beter past en afsluit.
Daar hebben we het laatst al over gehad. die dikkere pijp koop ik niet meer. past niet lekker. snelheidverhoging was bij mij niet merkbaar. de originele paste meteen goed en de solex liep er perfect op.
Als je de zoekfunctie gebruikt dan kom je de foto's van het vennix systeem wel tegen. ik heb er ook eens foto's van geplaatst. bevestiging op schetsplaat heb ik helemaal weggelaten.
Zeker wijzer Jan de Laat, want elke dag komen er meer grijze haren bij. (hahhahaaa) Effe serieus nu. Zelf denk ik een flexibel stukje er tussen te zetten. Dan weet ik zeker dat het dicht is. Effe naar de bouwmarkt toe om te zoeken of ze zoiets hittebestendigs hebben.
De truc met de veer van Jan Vennix werkt echt perfect !!! Geen gespetter meer, geen herrie meer en perfect dicht onder alle omstandigheden.
De truc van JanV , bij mij toegepast , is met een gaatje in het balhoofd waar de veer in haakt.Is bij mij niet meer nodig omdat ik een andere perfect passende uitlaat (sito) heb.Dus jammer van dat gaatje in het balhoofd
ik heb geen gaatje geboord, er zat al ergens een gat en dat heb ik gebruikt om een stripje aan te maken waar dan die veer weer inhaakt. ik zal een foto maken als ik de betreffende Solexen tegenkom, is effe zoeken
[ De truc van JanV , bij mij toegepast , is met een gaatje in het balhoofd waar de veer in haakt.Is bij mij niet meer nodig omdat ik een andere perfect passende uitlaat (sito) heb.Dus jammer van dat gaatje in het balhoofd
De truuk van Jan Vennix, maar is deze ook uitgevoerd door Jan ? of is het de vrije interpretatie van iemand anders.
[ De truc van JanV , bij mij toegepast , is met een gaatje in het balhoofd waar de veer in haakt.Is bij mij niet meer nodig omdat ik een andere perfect passende uitlaat (sito) heb.Dus jammer van dat gaatje in het balhoofd
De truuk van Jan Vennix, maar is deze ook uitgevoerd door Jan V ? JA of is het de vrije interpretatie van iemand anders. NEE