Hallo, ben bezig met een OTO 3800 overgangstype frans blok, met een vreemde storing.
Hebben zaterdag 15km gereden, begon deze in te houden totdat de motor uitviel. Even later wou de motor weer starten, totdat deze na een paar honderd meter weer met hetzelfde euvel stilstond. Onderweg de aanvoerleiding en het filtertje van de tank gereinigd. Aanvoerleiding zat wel wat dicht dus opengemaakt. Maar na een paar honderd meter weer hetzelfde probleem inhouden en uitvallen.
Inmiddels thuis met het ding bezig, dacht ik het probleem gevonden te hebben. het pomp plaatje zat met de holle kant naar het blok! jaa omdraaien en proberen. het resultaat: iets meer benzine in de retour... maar helaas viel weer stil.
Zojuist de carberateur in de ultrasoonbak gehad, geheel schoon, sproeier is open, ontluchting filtertje is open. Ontsteking spot-on, nieuw membraam, bolling pompplaatje extra gemaakt.
Pompje ook nog maar in de ultrasoonbak, en getest op werking lijkt prima.
Nou ik weet het niet meer nog maar eens proberen,
en ja hoor eerst trekken als een beest en snel rijden. Pompopbrengst is zeer goed , mooie straal in de retour. Vervolgens houd hij in en valt weer uit...
Valt me wel op, op het moment dat de motor uitgevallen is en uitdraait, er geen benzine meer door de retour loopt! Tevens voel ik +/-1mm speling op de krukas als ik aan het vliegwiel zit. Het zou toch niet waar zijn, dat er valse lucht getrokken-geblazen wordt. Door de simmering en dat hierdoor mijn pompopbrengst geheel wegvalt???
Hoe verder zoeken? lange doorzichtige slang op de retour en kijken of idd deze wegvalt?
Whelp....