Solexforum logo
Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#26501 18/11/08 04:35 PM
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Oct 2005
Posts: 364

solex_65 #26504 18/11/08 06:58 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Hoi,

Vindt de nieuwe "solex" er mooi uitzien, en een mooi stukje electrotechniek. Toch vind ik het wat omstreden dat het de naam solex draagt. (eigenlijk e-Solex maar goed) Straks rijden er honderden danwel duizenden nieuwe e-solexen rondrijden en zullen mensen bij solex denken aan een nieuwe electronische i.p.v. de echte solex.

Ik houd het bij de oude vertrouwde solex met een pruttelend benzine motortje en de unieke geur in je rechterbroekspijp laugh

Groeten Rob

solex_65 #26507 18/11/08 08:57 PM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Ik vind het best een leuk ding om te zien, en electrische fietsen is ook niks mis mee, alleen jammer dat als een stel zakenlieden de naamsrechten van Solex opkopen en die naam vervolgens mogen plakken op een fiets op batterijtjes en zodoende de aloude vertrouwde Solex nu noodgedwongen Black & Roll moet heten gaat mij nog steeds boven de pet.


Vriendelijke groeten

Roelof
Roelof #26510 19/11/08 08:17 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
ik verwacht niet dat het een groot succes wordt want je hebt er een brommercertificaat en verzekering voor nodig want het is geen fiets met trapondersteuning. Deze laatste gaan wel mateloos populair worden want je pakt toch makkelijker de fiets voor het iets grotere werk.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #26512 19/11/08 11:55 AM
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2006
Posts: 277
Is al een keer door mij ook ter sprake gebracht....maar nu is de E-Solex echt op de markt hiet in NL. Ik heb vernomen dat Halfords zelfs een dealerschap krijgt. Of dat nou zo handig is....
Ze ziet er erg leuk uit! Rijbereik lijkt op papier redelijk (40km); ik ga denk wel een keer proefrijden om te bezien hoe dat bevalt. Ben wel benieuwd wat een nieuwe accu kost.

Ik had al eerder testresultaten gezocht maar deze niet gevonden. Raar, want de E-Solex is al langer leverbaar in Frankrijk.

Wanneer ik iets weet laat ik het weten!

Beste Sint,
Zo'n eletrocuteursolala lijkt me wel wat
Zet er maar 1 op het keukenblad.


Zo, en nu maar afwachten, moet goed gaan!
TTTTTT

Thaco #26517 19/11/08 04:00 PM
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Quote:
Bijna de enige overeenkomst van de e-Solex met de gemotoriseerde fiets van vroeger is dat hij ook in Frankrijk gemaakt wordt


Vind hem wel iets van de vespa ciao weg hebben .

#26519 19/11/08 10:02 PM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
ik wacht tot je tweedehands onderdelen kunt krijgen. dan proberen of zo'n achterwiel in de oude solex past. handig als je motortje uitvalt smile smile smile


Hou het simpel wink
Groeten, John.

John Meisters #26520 19/11/08 11:13 PM
Joined: Sep 2006
Posts: 339
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
Joined: Sep 2006
Posts: 339
Een Solex Bi-energy !!!


Top !

kun je 120 km afleggen zonder te tanken !


WOW !!

Voor 20 euro naar zuid frankrijk !


Ik heb heel veel kleine onderdelen , boutjes moertjes veertjes etc. wie iets zoekt?? vraag het eerst ff aan mij. Heb ook veel dingen die ik zelf niet kan gebruiken(oudere(nieuwe)delen)
John Meisters #26522 19/11/08 11:42 PM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Orgineel bericht geplaatst door: john meisters
ik wacht tot je tweedehands onderdelen kunt krijgen. dan proberen of zo'n achterwiel in de oude solex past. handig als je motortje uitvalt smile smile smile


Die solex is er al, stond in 2006 in Frankrijk, er moeten foto's van zijn, zal een kijken of ik die nog heb.


Vriendelijke groeten

Roelof
Marcel #26527 20/11/08 08:18 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Orgineel bericht geplaatst door: Solexmaniak
Een Solex Bi-energy !!!


Top !

kun je 120 km afleggen zonder te tanken !


WOW !!

Voor 20 euro naar zuid frankrijk !


Monteer dan een spartamet wiel in een 26" (peperbus) zwanehalsframe en een electrisch voorwiel.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #26535 20/11/08 08:23 PM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
als wij eens gingen "brainstormen" dan kwam er waarschijnlijk iets ècht revolutionairs op de markt smile smile


Hou het simpel wink
Groeten, John.

#26623 23/11/08 10:30 PM
Joined: May 2001
Posts: 303
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2001
Posts: 303
Ben ik helemaal met je eens en ik vind hem er helemaal niet uitzien.
Heeft in principe niks met de van origine solex te maken.
Alleen de gekochte naam dan.



Mvg. Jouke Rottiné
#26638 25/11/08 08:43 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Orgineel bericht geplaatst door: Hans
Het is weer retro kever ,Fiat500 ,Mini.
Ik vind het allemaal 3keer nix.
Verzin eens iets beters als het huidige eenzijdige saaie blik!!
Groeten Hans smirk


Dat is er wel degelijk: KTM X-bow


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
#26646 25/11/08 08:47 PM
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2006
Posts: 277
Wat een geleuter!
Wel een koningsei en wel een KTM! Pffffffffffflflflflflble!
Omdat er Solex op staat schiet iedereen in de "dat vin ik niks".

En die nieuwe 500! Gaaf gebakkie! Erg knap gemaakt!

Ok, ik weet wat....we gaan een nieuwe naam verzinnen voor het 2 wielertje. S-electra!

Leuk ding! Vin ik echt. Leuke naam ook...

TTTTTTTT

Is grapje hoor! Behoudende mannen, hou ik wel van. Maar bij roodharige jonge deernes kijken jullie wel om! Dan wel..

T

#26649 25/11/08 09:24 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Hoi,

Of deze,

Alles behalve saai.
Dit is nog een reincarnatie van bugatti.
Over uiterlijk valt te twisten, maar ik vind hem prachtig, wat een machine!!
Komt sneller uit de startblokken als een typhoon straaljager. En heeft een prijskaartje van ruim over de miljoen.....

Ach ja, blijven dromen sleep

Groeten Rob

#26651 25/11/08 11:06 PM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
ik droom niet meer, heb het blik van mijn dromen al. grin

Attached Images
2571-25102008(009).jpg (130.41 KB, 1111 downloads)
Last edited by john meisters; 25/11/08 11:08 PM.

Hou het simpel wink
Groeten, John.

#26699 29/11/08 07:49 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
En de "brommerversie" moet dus wel de weg op en loopt maximaal maar 35 per uur, gezellig tussen de auto's laugh
En je moet nog eens een helm op, op een elektrofiets.

Groeten Rob

solex_65 #26896 10/12/08 05:10 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Heb de e-Solex nu al een maand en rij er met erg veel plezier op! Lekker snel, lekker stil, geen stank tijdens parkeren in mijn huiskamer, onderhouds-arm roest bestendig, enz.
Nooit meer tanken!
Wil nooit meer zonder.
Jammer dat sommige mensen hier deze brommer afkraken, zonder dat ze er ooit een gezien, laat staan er ooit op gereden hebben!
Iedereen die ik er een stuk op laat rijden is meteen "om".
:-)
De oude Solex is leuk, maar deze vind ik persoonlijk perfect voor mijn dagelijks woon-werk verkeer.
Echt iets van deze tijd.

#26907 11/12/08 12:53 AM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
blij te horen. ik vind het ook een hip ding. ik hoop dat het bij meer mensen aanslaat, al zie je ze bij ons nog amper rijden. enne . . . sorry hoor, maar ik blijf naar benzine stinken zolang als het kan. nostalgie is mijn belangrijkste drijfveer, vandaar.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

#26908 11/12/08 08:17 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Orgineel bericht geplaatst door: WelpieBart
Heb de e-Solex nu al een maand en rij er met erg veel plezier op! Lekker snel, lekker stil, geen stank tijdens parkeren in mijn huiskamer, onderhouds-arm roest bestendig, enz.
Nooit meer tanken!
Wil nooit meer zonder.
Jammer dat sommige mensen hier deze brommer afkraken, zonder dat ze er ooit een gezien, In feite is deze opmerking hetzelfde als wat je ons verwijt, je neemt klakkeloos aan dat "we" hem niet gezien hebben (EDIT door Joan) laat staan er ooit op gereden hebben!
Iedereen die ik er een stuk op laat rijden is meteen "om".
:-)
De oude Solex is leuk, maar deze vind ik persoonlijk perfect voor mijn dagelijks woon-werk verkeer.
Echt iets van deze tijd.



Ik hoop dat het een groot succes wordt, waarbij wij dan waarschijnlijk NIET de klanten zijn en ook niet de doelgroep.
dan komt er mooi een nieuwe lichting bij.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
#26909 11/12/08 10:19 AM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Een electrisch voertuig kan zichzelf opladen tijdens het rijden (ook wel sukkelen genoemd door u), echter er moet dan wel MEER (trap-)kracht ingestopt worden dan het voertuig kan terugleveren. Anders zou u een perpetuum mobilae hebben, en dat is natuurkundig gezien een onmogelijkheid. Wel zijn er inmiddels electrische voertuigen die REMkracht omzetten in electrische energie. Ook wordt er bijgeladen met zonnecellen.
Groeten van Bart.

#26910 11/12/08 10:34 AM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
In Frankrijk kosten ze €1195,- echter dit is de e-Solex type 1, met 2 snelheidsstanden.

In Belgie en Nederland kost de e-Solex ongeveer €1595,- dit is duurder omdat dit een type 2 betreft, een voor de Benelux aangepast (luxer) model.

De e-Solex is in verhouding veel goedkoper dan vergelijkbare (electrische)brom- en snorfietsen en scooters die er in Nederland verkocht worden. (zie internet).
De e-Solex vind ik ook veel beter en mooier afgewerkt dan de andere merken electrische brommers.

Mijn e-Solex is een geïmporteerde Franse e-Solex, type 1 dus. Ik kocht hem van "Speurders" op internet voor €1399,- Hij wordt nu ook via "Marktplaats" aangeboden door dezelfde dealer. Moest hem nog wel even laten keuren (als bromfiets) door de RDW. Gelukkig had ik alle papieren erbij, dus was dit zo gedaan. Ze hadden hem nog niet eerder gezien hier bij de RDW in Arnhem.

#26911 11/12/08 10:40 AM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Als je niet op de weg maar op het fietspad wil rijden, kan je eventueel de SNORFIETS-uitvoering nemen. Hoef je dus GEEN helmpie op. Je hoeft op de e-Solex NIET te trappen, het is GEEN electrofiets, maar een snorfiets of bromfiets.
Groeten Bart.

solex_65 #26912 11/12/08 11:12 AM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Hallo, ik wil mijn e-Solex beschikbaar stellen voor wie eens een stukje op mijn electrische Solex wil rijden. Kom met je Solex naar Arnhem, dan wisselen we (tijdelijk) van voertuig om een ritje in de buurt van Arnhem te maken. Ik wil ook wel weer eens een stukje op een (oude) Solex rijden...
Heb je belangstelling, stuur mij dan een e-mail. Mijn e-mailadres is: beeaertee@gmail.com
Groeten van Bart.

#26913 11/12/08 12:04 PM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Deze Solex heeft niets te maken met de oorspronkelijke Solex hij draagt alleen maar de naam, het is gewoon een elektrische fiets, en voor een elektrische fiets is het best een leuk ding, mooier als alle andere.
Voor mij persoonlijk is er maar één ding mis aan deze Solex, je hoort en ruikt hem niet.
Voor de mensen die belangstelling hebben voor deze elektrische fiets, je kan een proefrit maken en hem kopen bij Halfords.
http://www.halfords.nl/NL/klantenservice/home/e%20Solex.htm


Vriendelijke groeten

Roelof
#26914 11/12/08 01:07 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Orgineel bericht geplaatst door: WelpieBart
Als je niet op de weg maar op het fietspad wil rijden, kan je eventueel de SNORFIETS-uitvoering nemen. Hoef je dus GEEN helmpie op. Je hoeft op de e-Solex NIET te trappen, het is GEEN electrofiets, maar een snorfiets of bromfiets.
Groeten Bart.


De snorfiets uitvoering haalt maar 25 km/h, een echte solex loopt in goede conditie tegen de 40, en je kunt er mee op blauw kenteken rijden. Dus je hoeft geen helm op, je kunt wel harder dan 25 per uur, en je hoeft geen helm op wink

Roelof #26915 11/12/08 02:13 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Beste Roelof Smit.
In uw reactie hierboven schreef u dat de e-Solex niets met de oorspronkelijke Solex te maken heeft. Dat klopt. De Solex is OPNIEUW ontworpen door Pininfarina, naar de maatstaven van deze tijd en rekening houdend met de toekomst en het millieu.
Het is inderdaad geen oude Solex. Dat heeft u goed begrepen.
Zoals vele "oude" merken, is het merk Solex over gegaan naar een nieuwe producent (Sinbar). Denk daarbij aan merken als Lamborgini, Bugatti en bijvoorbeeld Vespa.
U denkt tevens dat de nieuwe Solex een electrische fiets is, maar dat heeft u niet helemaal goed begrepen. De nieuwe Solex is een bromfiets of snorfiets (2 uitvoeringen), waarbij NIET meegetrapt hoeft te worden, wat bij electrische fietsen WEL het geval is. Tevens schreef u dat je bij Halfords een proefrit kan maken met de nieuwe Solex, ook dat berust op een misverstand. Ik ben namelijk gisteren zelf naar de Halfords gegaan om de nieuwe Solexen te bekijken. Ze stonden er wel, maar je kan er GEEN proefritje mee maken, omdat er GEEN verzekering op zit en er tevens GEEN kentekens gemonteerd zijn. Dat is jammer.
Je schreef dat er maar 1 ding mis mee is, nl, dat je hem niet ruikt. Dat is een kwestie van persoonlijke smaak he? Persoonlijk krijg ik zelf hoofdpijn van verbrande benzinedampen.
Met vriendelijke groeten, Bart.

#26916 11/12/08 02:55 PM
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: May 2006
Posts: 1,992
whistle whistle
Peter

#26917 11/12/08 02:56 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Gaat het er u om wie er het hardste rijdt?

Ik zou evt. mijn Solex heel makkelijk kunnen begrenzen (draadje van de snelle stand-knop doorknippen) en hem om laten keuren naar snorfiets (typegoedkeur snorfiets is pas geleden afgegeven), vervolgens draadje weer verbinden.
Maar voorlopig, het wordt steeds kouder, zet ik lekker mijn warme helmpje op. Misschien dat ik hem aan het einde van de winter laat omkeuren naar snorfiets.
Groeten van Bart.

#26918 11/12/08 03:44 PM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Orgineel bericht geplaatst door: WelpieBart
Beste Roelof Smit.
In uw reactie hierboven schreef u dat de e-Solex niets met de oorspronkelijke Solex te maken heeft. Dat klopt. De Solex is OPNIEUW ontworpen door Pininfarina, naar de maatstaven van deze tijd en rekening houdend met de toekomst en het millieu.
Het is inderdaad geen oude Solex. Dat heeft u goed begrepen.
Zoals vele "oude" merken, is het merk Solex over gegaan naar een nieuwe producent (Sinbar). Denk daarbij aan merken als Lamborgini, Bugatti en bijvoorbeeld Vespa.
U denkt tevens dat de nieuwe Solex een electrische fiets is, maar dat heeft u niet helemaal goed begrepen. De nieuwe Solex is een bromfiets of snorfiets (2 uitvoeringen), waarbij NIET meegetrapt hoeft te worden, wat bij electrische fietsen WEL het geval is. Tevens schreef u dat je bij Halfords een proefrit kan maken met de nieuwe Solex, ook dat berust op een misverstand. Ik ben namelijk gisteren zelf naar de Halfords gegaan om de nieuwe Solexen te bekijken. Ze stonden er wel, maar je kan er GEEN proefritje mee maken, omdat er GEEN verzekering op zit en er tevens GEEN kentekens gemonteerd zijn. Dat is jammer.
Je schreef dat er maar 1 ding mis mee is, nl, dat je hem niet ruikt. Dat is een kwestie van persoonlijke smaak he? Persoonlijk krijg ik zelf hoofdpijn van verbrande benzinedampen.
Met vriendelijke groeten, Bart.


De E Solex is wel een elektrische fiets, de andere zijn fietsen met trapondersteuning en dat word ook duidelijk bij de verkoop vermeld.

Bij de Halfords kan men wel een proefrit maken dit word duidelijk op de site vermeld, er staat een lijst van vestigingen waar, ik neem aan dat die solexen of een kenteken hebben of groene platen.
http://www.halfords.nl/Documents/Overzicht%20filialen%20met%20e-Solex%20vanaf%20begin%20december.pdf

En natuurlijk ventileer ik mijn eigen mening, daar kunnen anderen in mee gaan of niet.


Vriendelijke groeten

Roelof
#26919 11/12/08 05:18 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Orgineel bericht geplaatst door: WelpieBart
Gaat het er u om wie er het hardste rijdt?


Het gaat mij om de nostalgie van een echte solex en dat een zogenaamde e solex eigenlijk de naam solex niet mag dragen naar mijn mening.

Roelof #26922 11/12/08 08:02 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Beste Roelof, het gaat er mij niet om hoe hard de nieuwe Solex gaat (dat was belangrijk toen ik een kind was). De nieuwe Solex is NIET TE TESTEN bij de Halfords, ondanks wat er op hun site staat. Bel maar op naar de Halfords voor een proefrit.
Als ik mijn trappers van mijn Solex af haal, kan ik er nog steeds mee rijden, dus is het GEEN fiets, maar in mijn geval, een bromfiets. Dit is ook volgens de RDW het geval, dus ik laat me door jou NIETS aanpraten in dit geval. Ik zal toch zelf wel weten waarop ik rij...
Je hebt het gewoon bij het verkeerde eind, maar dat is misschien een beetje moeilijk toe te geven. Ik ga hierover verder ook geen woorden over vuil maken.
Geeft niet, groeten van Bart.

#26923 11/12/08 08:10 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Dan had de voormalige Solex zijn naam maar niet moeten verpatsen...
Het nostalgische element is leuk natuurlijk, maar the show must go on...
Ze hebben er gewoon keihard voor betaald om de draad weer op te pakken, waar de oude Solex de bijl er bij neer heeft gegooid.
Ik vind het best wel moedig dat ze nu weer onder de iets-veranderde naam zijn begonnen met een zeer vooruitstrevend voertuig. Vele grote merken veranderen regelmatig van eigenaar.
Denk bijvoorbeeld aan Vespa/Piaggio.
We moeten in de toekomst een beetje om het millieu gaan geven, en de e-Solex is daar een goed begin in (alhoewel de oude Solexen ook behoorlijk zuinig zijn). De gemiddelde brommer/scooter stoot meer roet/fijnstof uit dan een vrachtwagen!!!

Groeten van Bart.

Last edited by WelpieBart; 11/12/08 08:13 PM.
#26925 11/12/08 09:06 PM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
oh nee hoor Bart, ik heb het regelmatig bij het verkeerde eind, leer nog elke dag van de mensen hier met al hun ideeën en oplossingen, ik zeg altijd maar niemand weet alles maar samen weten we heel veel.

Plaats eens een foto van jou op de elektrische fiets grin


Vriendelijke groeten

Roelof
Roelof #26937 12/12/08 12:13 AM
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568
Beste Bart

Ik vind wel dat je hier erg agressief reageert.
Misschien kun je beter zelf een website beginnen die over elektrische "solexen" gaat.
Deze elektrische "solex" heeft mijns inziens niets met onze lieftallige pruttelaartjes te maken. En je spreekt over het verpatsen van de naam solex??
Ik vind het gewoon een belediging voor de echte solex, dat zo'n elektrische fiets uberhaupt de naam solex mag dragen.

Jammer.........


Met vr. gr.
Onne
ovee #26938 12/12/08 01:10 AM
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Beste Bart,
Roelof is hier op dit forum een zeer gerespecteerd persoon.
Alle andere mensen hier op dit forum zijn al vele jaren bezig om dit oud nostalgisch ding aan de pruttel te houden, en met succes.

Met de nieuwe E is het geen gepruttel meer, en zal het dus even wennen zijn, graag begrip hiervoor.

Last edited by ome_Jan; 12/12/08 01:16 AM.

[Linked Image from jandelaat.nl]
#26943 12/12/08 08:14 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Orgineel bericht geplaatst door: WelpieBart
U denkt tevens dat de nieuwe Solex een electrische fiets is, maar dat heeft u niet helemaal goed begrepen. De nieuwe Solex is een bromfiets of snorfiets (2 uitvoeringen), waarbij NIET meegetrapt hoeft te worden, wat bij electrische fietsen WEL het geval is.


Het is maar net hoe je de definitie legt.
Het is wel degelijk een electrische fiets, maar hij valt onder de categorie van bromfiets of snorfiets.
De echte electrische fietsen zijn aan het uitsterven omdat deze allemaal in de bovengenoemde categorien vallen en dan heb je een verzekering en certificaat nodig.
Wat tegenwoordig populair is omdat je daar GEEN verzekering en certificaat voor nodig hebt zijn "fietsen met trap ondersteuning"
Deze zijn zo ingericht dat ze onder GEEN ENKELE voorwaarde volledig uit zichzelf voortbewegen maar uitsluitend met een trappende beweging, de ondersteuning dient uitgeschakeld te worden boven de 25 KM
Ook deze heten GEEN electrische fiets maar Pedelec

Last edited by Joan; 12/12/08 01:44 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
#26944 12/12/08 08:20 AM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Orgineel bericht geplaatst door: WelpieBart
We moeten in de toekomst een beetje om het millieu gaan geven, en de e-Solex is daar een goed begin in (alhoewel de oude Solexen ook behoorlijk zuinig zijn). De gemiddelde brommer/scooter stoot meer roet/fijnstof uit dan een vrachtwagen!!!

Groeten van Bart.


Daar ga je al weer de fout in. Je claimt steeds dingen alsof je uitstekend op de hoogte bent van de materie.
En uiteraard mag dat als je gelijk hebt.
Maar de claim over dat "fijnstof" is al door alle experts afgeschoten. Lees daar oa maar eens de diverse artikelen over na die door het blad "bromfiets" zijn geschreven.

Sommige scooters lijken veel fijnstof te produceren maar hun koeling zuigt op en herverdeeld dat weer, dat is niet hun eigen stof.
Als je 1:40 of 1:60 rijdt is het sowieso moeilijk om meer fijnstof te produceren dan iets wat 1:4 rijdt. je hebt gewoon niks om tot stof te maken.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Jan #26950 12/12/08 05:06 PM
Joined: Dec 2008
Posts: 264
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Dec 2008
Posts: 264
Aan alles wat nieuw is moet men wennen.
Ik restaureer zelf ook Solexen en zie soms wat ze vroeger gemaakt hebben toch verbetert kan worden omdat de materialen van tegenwoordig beter zijn en doorontwikkeld.
Blijf niet in het verleden hangen en ga ook mee in de tijd.
Ook wat betreft de e-Solex, misschien wordt dit de nieuwe vervoermiddel voor de gewone man zoals vroeger de Solex.


Groeten JohnK
smile
JohnK #26951 12/12/08 05:36 PM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Kijk als ik een elektrische fiets zou willen hebben zou ik zondermeer een E Solex willen maar ik vind het een schande dat deze elektrische fiets Solex mag heten en de oorspronkelijke Solex nootgedwongen Black & Roll moet heten.


Vriendelijke groeten

Roelof
#26953 12/12/08 06:53 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Hallo,dat jullie zo n ophef maken over die E-solex ,laat die vent lekker rondrijden met zn E-solex per slot rijden wij op de originele solex.
laat hem in de waan.

#26964 13/12/08 12:31 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Welke waan?
Waarom "vent"?
Dank u.
Met vriendelijke groeten van Bart.

Roelof #26965 13/12/08 12:36 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Dag Roelof, ik zal proberen snel een foto van mij op mijn e-Solex te plaatsen.

#26982 13/12/08 08:44 PM
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159
Likes: 81
Orgineel bericht geplaatst door: WelpieBart
Welke waan?
Waarom "vent"?
Dank u.
Met vriendelijke groeten van Bart.


Je hebt gelijk.
Zo erg is het echt niet dat je een E-solex rijdt.
Het zal niet het voertuig van de toekomst worden want dan is zo een pedalex makkelijker, maar daar zie je het verschil met een gewone fiets niet in het voorbijgaan.
met een E-solex krijg je vast wel opmerkingen en mensen die je na staren want het ziet er wel anders uit dan die 13 in een dozijn dingen.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joan #27040 15/12/08 11:21 AM
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2006
Posts: 277
Wat een reacties weer op de E-Solala! Geweldig! Bart, je weet nu wat er kan gebeuren als je met nieuw speelgoed in de bestaande zandbak komt spelen!

Wel! Niet! Leuk! Stom! Leuk, maar je mag alleen in dat hoekje spelen.
Zoals je merkt is het hier gewoon een traditioneel speelplein en dat moet vooral zo blijven.

Bart: 1 vraag.....hoe is in de praktijk de cappaciteit van de accu? Dit ben ik op mijn zoektocht op de franse-site's nergens tegengekomen!

Enne, vooral blijven rijden, ik ben al sinds de introductie beetje verliefd op de E! Ik had al hier op het forum voorgesteld om de E anders te gaan noemen; is het gekonkel over de naam tenminste opgelost!

groet, TTTT


Thaco #27048 15/12/08 08:54 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Hallo Bart,t is niet negatief bedoelt,ik bedoel dat jij moet doen/denken wat jij wil en iemand anders moet doen/denken wat hij wil en verder lijk jij mij een vent.
sorry als ik je beledigd heb!!!!!!!!!!!!

#27051 15/12/08 09:34 PM
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: May 2006
Posts: 1,992
Bart,
Ik wil weleens op een E solex rijden.
Ik ben naar Halfords geweest hier in Arnhem en mocht GEEN
proefrit maken.
Het maakt me nieuwsgierig hoe ie zal rijden.
Wat ik zeker zal missen is de 2T lucht en 2T dampen van het verbrandingsmotortje.
Iedere keer als ik in de garage moet zijn ruik ik de geliefde dampen.
Verder vind ik de E solex niet echt een solex .
Peter

#27054 15/12/08 10:16 PM
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: May 2006
Posts: 1,992
Ouwe olie genoeg op het werk.
Zal morgen aan me chef ff vragen of ik jouw plan mag uitvoeren. sick
Peter

peter57 #27067 16/12/08 12:37 AM
Joined: Jun 2005
Posts: 1,386
10000km gereden
***
Offline
10000km gereden
***
Joined: Jun 2005
Posts: 1,386
Orgineel bericht geplaatst door: peter57
Bart,
Ik wil weleens op een E solex rijden.
Ik ben naar Halfords geweest hier in Arnhem en mocht GEEN
proefrit maken.
Het maakt me nieuwsgierig hoe ie zal rijden.
Wat ik zeker zal missen is de 2T lucht en 2T dampen van het verbrandingsmotortje.
Iedere keer als ik in de garage moet zijn ruik ik de geliefde dampen.
Verder vind ik de E solex niet echt een solex .
Peter


Peter,
Misschien kan je voor opheldering eens met de klantenservice van Halford kontakt opnemen.Ze adverteren met filialen waar dus aangegeven staat waar een proefrit is te maken.En als dat niet zo is lijkt het mij valse voorlichting.
En de site's afdrukken, en meenemen, die hierboven van Halford vermeld staan (wat bij Roelof staat) en de lijst van filialen waar dus kennelijk een proefrit is te maken. Arnhem staat daar wel degelijk in vermeld.


Met Vriendelijke Groeten;
Aad Rissema
------------------------------
Unus Solex, plures amici

Geb. 05-06-1948
Overl. 20-12-2008




Opa-Ris #27070 16/12/08 12:03 PM
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: May 2006
Posts: 1,992
Ok goeie tip.
Ik laat jullie weten hoe het verlopen is.
Peter

#27736 07/01/09 12:59 AM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Orgineel bericht geplaatst door: WelpieBart
Dag Roelof, ik zal proberen snel een foto van mij op mijn e-Solex te plaatsen.


Gebakken lucht. grin


Vriendelijke groeten

Roelof
Roelof #27748 07/01/09 06:31 PM
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: May 2006
Posts: 1,992
En mijn antwoord op de proefrit op de E solex zal ook wel niet meer komen.
Sorry.
Peter sick

#27764 07/01/09 10:57 PM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Orgineel bericht geplaatst door: Dirk
promotie stunt om het solex publiek warm te krijgen voor de E. laugh


Daar kon je wel eens gelijk hebben Dirk. grin


Vriendelijke groeten

Roelof
Roelof #27852 10/01/09 11:31 AM
Joined: Sep 2006
Posts: 339
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
Joined: Sep 2006
Posts: 339
Allemaal leuk en aardig die hele discussie over dit elektrische voertuig.

Mij geeft het een beetje de indruk dat dit een verkoop truc is die doemt te mislukken.

Er wordt namelijk wel erg veel informatie gegeven door iemand die nauwelijks de historie van de Solex weet.

Ook nog eens andere mensen op je voertuig laten rijden om te testen is natuurlijk van de zotte , pure verkoop praat !!!




mijn mening


Ik heb heel veel kleine onderdelen , boutjes moertjes veertjes etc. wie iets zoekt?? vraag het eerst ff aan mij. Heb ook veel dingen die ik zelf niet kan gebruiken(oudere(nieuwe)delen)
Marcel #28134 20/01/09 12:48 AM
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Iemand nu al ervaring op de e-sol

solex_65 #28136 20/01/09 12:51 AM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Ze moeten nog een oplossing vinden voor het verlengsnoer. whistle


Vriendelijke groeten

Roelof
Roelof #28151 20/01/09 06:27 PM
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Oct 2005
Posts: 364
Orgineel bericht geplaatst door: Roelof
Ze moeten nog een oplossing vinden voor het verlengsnoer. whistle


Zo'n botsauto antenne en dan af en toe de trambaan volgen om te laden , in arnhem de busbaan grin

Last edited by solex_65; 20/01/09 06:28 PM.
solex_65 #28152 20/01/09 06:50 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
laugh laugh

Groeten Rob grin

Roelof #28167 21/01/09 05:38 PM
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Een zekere BART uit Arnhem vraagt op marktplaats wie hem kan helpen zijn E-solex op te voeren.
Aangezien jullie zo'n warme band hebben ontwikkeld.... iets voor jou Roelof? grin

Mvg Mári.

#28171 21/01/09 06:40 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
krachtstroom!!!!!!!!!!!!!!!!.

#28174 21/01/09 07:20 PM
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Orgineel bericht geplaatst door: Hans
Twee verlengsnoeren??? grin grin grin


Één voor de heen, en één voor de terugweg?

Gr. Mári.

#28176 21/01/09 07:53 PM
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Orgineel bericht geplaatst door: Hans
Twee voor héén , grinKun je er ook mee fietsen??


There once was an E-solex from Arnhem
Die without battery not very far kwem (dichterlijke vrijheid)
His owner was Bart
He let a big fart sick
And blasted very fast straight out of Arnhem
La la la la la la.


Gr Mári. whistle

#28179 21/01/09 08:22 PM
A
Anonymous
Unregistered
Anonymous
Unregistered
A
Orgineel bericht geplaatst door: alfons
krachtstroom!!!!!!!!!!!!!!!!.


380 erop en blazen maar laugh

Groeten Rob

#28180 21/01/09 08:29 PM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Wat zijn jullie toch allemaal SLECHT! grin grin


Vriendelijke groeten

Roelof
#28181 21/01/09 08:39 PM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
zet een achterwiel erbij in de voorvork en vervang dat bagagetrommeltje door een 80cc raceblok. eens kijken waar je blijft. smile


Hou het simpel wink
Groeten, John.

John Meisters #28187 21/01/09 09:16 PM
Joined: Sep 2006
Posts: 339
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
Joined: Sep 2006
Posts: 339
Mensen ...we zijn er eindelijk helemaal uit!!!

Ik heb de oplossing gevonden en inmiddels is de eerste levering onderweg.
Mijn chauffeur heeft vast even een fotootje gemaakt.

Volgende week is hij in Nederland.

Voor bestellingen kun je me altijd PM-en.

Met deze nieuwe actieradius is er meer lol te beleven van de nieuwe E-Solex , veel plezier.




Attached Images
2735-solexduracel_ultra.jpg (16.03 KB, 785 downloads)

Ik heb heel veel kleine onderdelen , boutjes moertjes veertjes etc. wie iets zoekt?? vraag het eerst ff aan mij. Heb ook veel dingen die ik zelf niet kan gebruiken(oudere(nieuwe)delen)
#28193 21/01/09 09:33 PM
Joined: Sep 2006
Posts: 339
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
Joined: Sep 2006
Posts: 339
Alleen per stuk leverbaar of in pakjes van 4. grin

p.s. we zijn met de firma Nootenboom bezig met de ontwikkeling van een speciale SBT ( Solex Battery Trailer ) .



Ik heb heel veel kleine onderdelen , boutjes moertjes veertjes etc. wie iets zoekt?? vraag het eerst ff aan mij. Heb ook veel dingen die ik zelf niet kan gebruiken(oudere(nieuwe)delen)
Marcel #28198 21/01/09 11:35 PM
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Orgineel bericht geplaatst door: Solexmaniak
Mensen ...we zijn er eindelijk helemaal uit!!!

Ik heb de oplossing gevonden en inmiddels is de eerste levering onderweg.
Mijn chauffeur heeft vast even een fotootje gemaakt.

Volgende week is hij in Nederland.

Voor bestellingen kun je me altijd PM-en.


Met deze nieuwe actieradius is er meer lol te beleven van de nieuwe E-Solex , veel plezier.

Waar moet hij dat duracelkonijn dan laten? Gr Mári.

mari #28199 22/01/09 12:09 AM
Joined: Sep 2006
Posts: 339
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
Joined: Sep 2006
Posts: 339


Ik heb heel veel kleine onderdelen , boutjes moertjes veertjes etc. wie iets zoekt?? vraag het eerst ff aan mij. Heb ook veel dingen die ik zelf niet kan gebruiken(oudere(nieuwe)delen)
#28208 22/01/09 12:15 PM
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2006
Posts: 277
Wanneer ik al dit zo lees, mijn beste beeldbuiskinderen, vind ik het niet zo vreemd dat Bart niet meer reageert....

TTT

Thaco #28209 22/01/09 12:26 PM
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
****
Offline
Solex meester monteur
****
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Daar heb je wel gelijk aan maar wat moet iemand nou met een elektrische fiets op dit forum, stangen en opruien is mijn gevoel hier over, het is geen solex maar een elektrische fiets.

Laten we deze discussie maar sluiten voor het weer ontspoord.


Vriendelijke groeten

Roelof
Roelof #28212 22/01/09 05:05 PM
Joined: May 2006
Posts: 277
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: May 2006
Posts: 277
Nou.....best wel leuk eigelijk! Alleen de argumenten tegen moeten wat minder voorspelbaar worden.....

Rond en om R'dam, wanneer je de tramrails volg, is de actieradius prima!

Met 1 voet o de metro-lijn loopt-ie wel 90! Het hobbelt wel heel erg!

Hoewel....deze waren ook voorspelbaar...

Toch maar stoppen?
TTTTTTTTTTTT


Thaco #28217 22/01/09 08:24 PM
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Jul 2005
Posts: 73
Orgineel bericht geplaatst door: Thaco
Nou.....best wel leuk eigelijk! Alleen de argumenten tegen moeten wat minder voorspelbaar worden.....

Rond en om R'dam, wanneer je de tramrails volg, is de actieradius prima!

Met 1 voet o de metro-lijn loopt-ie wel 90! Het hobbelt wel heel erg!

Hoewel....deze waren ook voorspelbaar...maar wel leuk!

Toch maar stoppen? Weet je het zeker?
TTTTTTTTTTTT


#28627 09/02/09 12:16 AM
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,873
Likes: 12
ik heb er ook nog geen gezien. lees ook nergens iets van gebruikerservaringen (behalve op onze site dan . . . eek ). ik vind 1595 euri's ook aan de hoge kant. en zoals hij in de folder van Halfords staat afgebeeld, met de spiegels, is het "hippe" ver te zoeken. ik denk niet dat hij in verkoopcijfers de oude Solex gaat overtreffen, integendeel... whistle wink

Attached Images
2765-E-Solex300pix.jpg (14.75 KB, 909 downloads)
Last edited by john meisters; 09/02/09 12:17 AM.

Hou het simpel wink
Groeten, John.


Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 73 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
April
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.111s Queries: 166 (0.049s) Memory: 1.6066 MB (Peak: 2.3510 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-04-26 05:43:06 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS