|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Heb zojuist nieuwe contactpunten gemonteerd op mijn 3800. Gekocht bij een van onze sponsoren. Na de montage het vliegwiel gemonteerd,maar krijg de punten niet afgesteld. Wat ik ook afstel de punten blijven niet minder dan 1,5 mm openstaan. Dus met een vloeitje afstellen gaat niet. Heb ik misschien de verkeerde punten gekocht,of is er een andere mogelijkheid? Peter
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
De verkeerde, dat zou kunnen. Maar als ze minimaal 1,5 mm openblijven, kan je toch wat van het pertinax nokje afhalen??? dan zou ik daar 1,6 mm afhalen.
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Beste Jan, Tja een beetje van het nokkie afvijlen moet wel lukken. Maar dat is toch eigenlijk niet de bedoeling van nieuwe punten? Misschien kan ik het vaste gedeelte ook iets krom buigen. Peter
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Vraagje...hoe zien de oude en de nieuwe punten er uit, is er zichtbaar verschil?
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Ja Roelof,er is wel degelijk verschil. Het stelgedeelte staats iets krom richting beweegbaar gedeelte. Dat scheelt ong. 1.8 mm. Verder zijn ze gelijk. Ik heb nog ff op de site van de sponsor gekeken maar hij verkoopt maar 1 soort. En wel voor de 3800. Peter
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Peter, hoi. Krom buigen zou ik niet doen, dan komen de plaatjes niet meer zo mooi op elkaar. Je heb waarschijnlijk ruimte genoeg om iets van het "lichtertje" af te halen. Idee??? plak precies rond de stalen nok een fijn schuurpapiertje, dan vliegwiel terug zetten een even draaien todat de puntjes sluiten. Wel even meten met bijv. belgies kastje. Je heb dan een nokje wat mooi aansluit.
Last edited by ome_Jan; 12/08/07 09:37 PM.
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Yo ga morgen proberen. Dank voor de suggesties,alhoewel ik nog steeds van mening ben dat de punten gewoon zonder vijlen of slijpen moet passen. Peter
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Je hebt gelijk, vind ik ook.
Maar als het niet zo is, wat dan......zouden het nog orginelen zijn of laten ze ze namaken....
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Peter, Of ik een 3800 vliegwiel heb weet ik niet. Wat me wel opvalt is dat de punten openen na het moment waar RUPTURE staat. Hoe ik ook afstel het blijft een na ontsteking. Ook knalt de motor tijdens het rijden. Mijn buren denken dat het oorlog is Peter
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Er zit een kerfje in. Er zit niks op gegoten. Peter
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Ik heb het volgende gedaan. Het vaste gedeelte iets verbogen richting het verende gedeelte. Dit heeft volgens mij inbranden tot gevolg heeft. Stoboscopisch afgesteld en gaan als de brandweer. Alleen nu staan de onderbreker punten niet netjes recht op elkaar. Wat volgens mij extra inbranden tot gevolg heeft. Misschien moet ik nu wat vaker de stoboscooplamp erop zetten. Hij loopt verder goed,ook start hij binnen 2 stoeptegels. Bedankt voor alle antwoorden. Peter. Ps Stoeptegels zijn 30 x30 cm.
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Waarom heb je de oude punten vervangen, die gaan bijna niet af, even opschuren en ze zijn weer als nieuw.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Waren helemaal ingek#nkert. Peter
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Soms lijkt het erger als het is Peter, ik zou ze nog niet weg gooien.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Denk ik ook ,ik bewaar ze zeker. Misschien komen ze oot nog eens van pas. Het fibernokje is nog ok. Alleen waren de conctvlakken geheel weggevreten.Ook dit komt door de scheve afstelling Peter
|
|
|
|
Anonymous
Unregistered
|
Anonymous
Unregistered
|
je kunt het bewegende deel wellicht in een S-bocht buigen, zodat de punten weer netjes vlak tegen elkaar aan komen.
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Ook daar heb ik overna gedacht,echter het materiaal is dubbel gehoekt.Wordt dus lastig om exact recht te buigen. Peter
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
En gebruik een goede condensator (nieuw??) dit voorkomt inbranden
Minimaal 200 nano
|
|
|
|
Joined: Oct 2003
Posts: 1,094
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Oct 2003
Posts: 1,094 |
Gebruik alleen een contact vijltje om de puntjes te reinigen! En het is inderdaad waar dat de condensator veel problemen in de ontsteking kan geven. Het eerste wat ik doe is altijd een nieuwe er in!
"Toeren, Trappen, Trimmen"
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Zeker ,ook dit is al gebeurd Zeer vriendeljk bedankt. Peter
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
Het is wel heel eigenaardig dat de punten open gaan NA "rupture" en dan toch mog zo wijd open gaan. Als ze wijd open gaan dan heb je daar een behoorlijk gedeelte van de omwenteling van het vliegwiel voor nodig en dan hoort het opengaan al VOOR "rupture"te beginnen.
Ik vermoed toch erg een montage fout of een verkeerde punten set.
Het wegvijlen van het nokje is in mijn visie GEEN optie om het probleem op te lossen. Ik heb wel nieuwe puntjes in mijn handen gehad die erg slecht gemaakt waren en waar maar 1 oplossing voor was: buigen totdat het model goed was en de contactvlakken precies op elkaar pasten.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: May 2006
Posts: 1,992
15000km gereden
|
OP
15000km gereden
Joined: May 2006
Posts: 1,992 |
Dat laatste heb ik ook gedaan. Het loopt allemaal goed alleen het contactvlak ligt nu scheef. Hierdoor zal er een snellere en op een kleineroppervlak in branding plaats vinden. Ik heb mijn best gedaan en vind het wel goed zo. Peter
|
|
|
0 members (),
299
guests, and
1
robot. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|