|
|
Joined: Jun 2003
Posts: 94 Likes: 1
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2003
Posts: 94 Likes: 1 |
heb het idee dat de aandrijftrol onder het rijden niet mee draait . de motor blijft wel lopen maar het toerental gaat hard omhoog.
wat kan ik hier aan doen
met vriendelijke groet Albert
albert
|
|
|
|
Joined: Jun 2003
Posts: 94 Likes: 1
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2003
Posts: 94 Likes: 1 |
mijn vraag eigenlijk niet duidelijk beschreven : vanmiddag met rijden hoorde ik een vreemd geluid net of de aandrijftrol los zit van de krukas waardoor dan ook meteen de motor een heel hoog aantal toeren gaat maken. het is een 2200 blokje waar de rol aan de trommel gefelst is
iemand een verklaring en een oplossing
met vriendelijke groet Albert
albert
|
|
|
|
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568 |
Met vr. gr. Onne
|
|
|
|
Joined: Oct 2016
Posts: 20
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Oct 2016
Posts: 20 |
even naar Bobby in Almelo rol misschien los van de kern?
Mvg,
A.D.J.Huitsing
Solex 5000 12 inch Westerterp 1980. Solex 1400 patina 1958. Solex 5000 16 inch 1973. Solex Oto De Luxe patina 1964.
Smering:
Wij rijden met ECOMAXX 2
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
ook de koppeling schoenen kunnen vet geslagen zijn . laat je de motor vaak lopen als de solex stil staat zoals bij stoplichten of onderweg ontmoeten van kennissen ?
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Jun 2003
Posts: 94 Likes: 1
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: Jun 2003
Posts: 94 Likes: 1 |
bedankt voor jullie antwoorden het was inderdaad de koppelingsmoer die los zat , klopt het dat het lager los in de spoelenplaat zit ? de spoelenplaat ging er makkelijk af het lager bleef op de krukas. wat is de oorzaak dat de koppelingsmoer los komt ?
Met vriendelijke groet, Albert
albert
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874 Likes: 12 |
Tja, soms gebeurt dat. Waarschijnlijk niet goed genoeg vast gezet.
Het spoelenplaatlager zit bij meer Solexen los, en dat is niet goed! Uiteindelijk gaat je krukaslager ook los zitten.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
bedankt voor jullie antwoorden het was inderdaad de koppelingsmoer die los zat , klopt het dat het lager los in de spoelenplaat zit ? de spoelenplaat ging er makkelijk af het lager bleef op de krukas. wat is de oorzaak dat de koppelingsmoer los komt ?een van de redenen kan zijn : Voor sommige 3800's gaat het vaak heet en weer koud worden , heet door de motor te laten lopen als de solex stil staat, en koud spreekt voor zichzelf, het materiaal "werkt" dan door uitzetten en krimpen. solex heeft geprobeerd dit op te lossen door een extreem sterke veerring te gebruiken, maar die hebben ook niet het eeuwige leven . Na demontage is aandraaien ook een kunst want de achterste moer ( "moer één") mag niet de rol klemmen daar dient iets ruimte te zijn die er niet altijd is Met vast draaien moer twee, degene die je ziet en die boven de koppelings segmenten ligt, komt moer één nog wel eens in een verkeerde positie als hij meegenomen wordt doordat de drager van de koppelingsarmen gaat draaien ten opzichte van de krukas . bij heel vervelende solexen boor ik nog wel eens een putje in de krukas en vijl een deukje in de drager van de koppelingsarmen zodat ik met een kogeltje 4 mm de drager kan fixeren ten opzichte van de krukas
Met vriendelijke groet, Albert
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
0 members (),
121
guests, and
0
robots. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|
|