klopt, je moet hem wel goed om monteren want als je hem niet snapt gaat het al snel fout, in het zink zit aan de achterkant een uitsparing klein voor de binnenkabel door te geleiden en een uitsparing iets groter daar komt het uiteinde van de buitenkabel in, de moer aan de achterkant van het frame is geen moer maar een gaffel met in zijn buik een stukje draad m6, de gaffel moet OM een van de bussen war de framedelen mee uit elkaar gehouden worden vallen zo voorkom je dat de "moer" ( die gaffel met draad dus) meedraait als je het boutje los en vast moet draaien om de kabel te stellen dat is toch al twee handen werk want met één hand duw je het stukje zink op spanning en met de andere dien je met de sleutel het boutje weer aan te trekken Het is veel handiger om bij de fietsen maker een voorremkabel stelbout te kopen met tonnetje, en stelmoer de bout is een koploze bout ( meer een draadeind met aan één uiteinde een gat waar de binnenkabel in steekt die je met een stelboutje dat in de zijkant zit vastklemt ) zo heb je een stelbaar binnenkabel uiteinde dit gaat overigens alleen maar op voor een trommel met remhevel steeltje en niet voor de remtrommel waar je de binnenkabel half omheen moet wikkelen of je moet deze vervangen door het steeltje
Last edited by Joan; 07/10/19 10:47 PM.