Ik lees dat er brandstof retour komt bij de startpogingen dus de pomp werkt, hoe het plaatje er ook inzit.
Vanaf de sproeier is er een klein kanaaltje naar de venturie, het venturiebuisje, deze kan verstopt zitten.
Kijk even op
www.Solex.nl , daar staat een mooie afbeelding bij "Techniek" van een opengewerkte carburateur.
Het afstellen van de ontsteking kan, als je goede ogen hebt, op zicht redelijk goed afgesteld worden.
Op het carter n op het vliegwiel staat een klein merktekentje.
Als je het vliegwiel rechtsom draait moeten de punten openen als de merktekentjes tegenover elkaar staan,
dit is in principe met het blote oog zichtbaar, eventueel met een lampje erbij, dat geeft beter zicht op de punten.
Als je aan het vliegwiel draait moet je weerstand voelen, dat is de compressie.
Hoe meer weerstand, hoe meer compressie.
Is er weinig compressie dan kan het ook zijn dat de Decompressieklep niet goed afsluit,
in een slechter geval kan er iets met de zuigerveren aan de hand zijn,versleten of vastzitten in de groeven van de zuiger
Slecht of niet starten kan ook komen door een kapotte spoel of condensator.
overigens zeer duidelijke foto's van de carburateur