|
Joined: May 2019
Posts: 64
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2019
Posts: 64 |
Ik wil graag een beetje experimenteren met de solex, wat zijn jullie ervaringen met de hoge compressie cilinderkop? Een hogere compressie zou de efficiƫntie moeten verhogen van de verbranding, en ik zou ook graag wat meer trekkracht willen maken. Advies is welkom!
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Kijk eens bij de webshops van Solexservice.com of Solex-limburg , en Solex Noord, die verkopen die kopjes. Houd wel er rekening mee dat het carter zwaarder belast wordt, het is er niet echt voor gemaakt.
Last edited by FFAnders; 31/05/19 07:00 PM.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: May 2019
Posts: 64
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2019
Posts: 64 |
Kijk eens bij de webshops van Solexservice.com of Solex-limburg , en Solex Noord, die verkopen die kopjes. Houd wel er rekening mee dat het carter zwaarder belast wordt, het is er niet echt voor gemaakt. Gelijk een goede reden om een CNC carter te bestellen of niet? :')
|
|
|
|
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Jul 2016
Posts: 2,387 Likes: 51 |
Ja en dan is er geen houden meer aan en heb je binnenkort een compleet nieuw blok :-)
solexliefhebbers.nl
|
|
|
|
Joined: May 2019
Posts: 64
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2019
Posts: 64 |
Jah ik zie het al aankomen.... in principe een leuk project... Maar ik ga eerst kijken hoe ver ik kom met dit china blok ik twijfel alleen tussen voorzichtig aanpassen van de poorten (heb hier aardig wat topics gelezen) of de kop vervangen... Blok loopt nu in ieder geval lekker, alleen 5 kmh zou wel fijn zijn...
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81 |
ja, gewoon die kop bestellen en als extra hulpje de zuiger ca 3 mm inkorten, ter plaatse van de 1/2 linkerkant van de inlaat poort ( dus niet over de volle breedte ) verder zorgen dat je uitlaatpakking en spruitstuk goed aansluiten op de gaten in de cilinder, vooral veel pakkingen klopt weinig van , vooral die pakkingen met allerlei uitsparingen op plekken waar het toch niet nodig is
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: May 2019
Posts: 64
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2019
Posts: 64 |
ja, gewoon die kop bestellen en als extra hulpje de zuiger ca 3 mm inkorten, ter plaatse van de 1/2 linkerkant van de inlaat poort ( dus niet over de volle breedte ) verder zorgen dat je uitlaatpakking en spruitstuk goed aansluiten op de gaten in de cilinder, vooral veel pakkingen klopt weinig van , vooral die pakkingen met allerlei uitsparingen op plekken waar het toch niet nodig is Dus de zuiger aan de kant van de inlaat poort 3mm verkorten, zodat hij sneller lucht aanzuigt? Snap nog niet precies wat je bedoelt met 1/2 linkerkant van de inlaat poort, misschien kan ik nog wat foto's vinden op het forum. Tast dit niet de balans aan van het roterende gedeelte? (dat zal sowieso niet precies zijn denk ik)
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,159 Likes: 81 |
ja, gewoon die kop bestellen en als extra hulpje de zuiger ca 3 mm inkorten, ter plaatse van de 1/2 linkerkant van de inlaat poort ( dus niet over de volle breedte ) verder zorgen dat je uitlaatpakking en spruitstuk goed aansluiten op de gaten in de cilinder, vooral veel pakkingen klopt weinig van , vooral die pakkingen met allerlei uitsparingen op plekken waar het toch niet nodig is Dus de zuiger aan de kant van de inlaat poort 3mm verkorten, zodat hij sneller lucht aanzuigt? Snap nog niet precies wat je bedoelt met 1/2 linkerkant van de inlaat poort, misschien kan ik nog wat foto's vinden op het forum. Tast dit niet de balans aan van het roterende gedeelte? (dat zal sowieso niet precies zijn denk ik) Hoeveel sleutel ervaring heb je ?
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: May 2019
Posts: 64
Aan het inrijden
|
OP
Aan het inrijden
Joined: May 2019
Posts: 64 |
Ben 27 jaar, dus heb niet super veel ervaring, maar ik doe al het sleutelwerk van m'n Toyota MR2 en Mazda RX-7, die ik ook gereviseerd heb. Ik heb in ieder geval toegang tot genoeg (meet) gereedschap en wil altijd meer kennis op doen
Last edited by NickL; 03/06/19 02:37 PM.
|
|
|
|
Joined: Jun 2018
Posts: 431 Likes: 1
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jun 2018
Posts: 431 Likes: 1 |
Jong en niet bang
Salut! Mark
|
|
|
0 members (),
221
guests, and
0
robots. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
|
|
|
|
|
|
|
|