Kan iemand mij vertellen hoe warm het uitlaatspruitstuk wordt op het gedeelte waar deze overgaat naar de uitlaat. Ik wil een verbinding maken om het geluid te temperen en ik heb last van oliespetters. Ik denk aan een koppelstuk ( https://www.qspproducts.com/silicone-rechte-verloopslang-169564.html ) siliconen ( max 200 graden C. ) mits dit niet te warm wordt.
Kan iemand mij vertellen hoe warm het uitlaatspruitstuk wordt op het gedeelte waar deze overgaat naar de uitlaat. Ik wil een verbinding maken om het geluid te temperen en ik heb last van oliespetters. Ik zit te denken aan een koppelstuk ( https://www.qspproducts.com/silicone-rechte-verloopslang-169564.html ) siliconen ( max 200 graden C. ) mits dit niet te warm wordt.
Gr. RuT
hangt van de omstandigheden af, en de opgegeven temperatuur voor siliconen is vaak erg optimistisch, heb het al eens geprobeerd maar tijd is ook een factor en op een gegeven ogenblik kraakte het materiaal toch tot een harde koek . zoek eens op "bellows": https://www.larsonelectronicglass.com/type-stainless-steel-bellows-p-1221-l-en.html
Ik lees dat het bestendig is tot 180 graden celcius. Dat zal niet genoeg zijn vrees ik. Het tegengaan van lekken doen velen (ik ook) met behulp van een trekveer die de uitlaatpijp strak tegen het spruitstuk trekt. Gebruik de zoekfunctie en je zult het wel vinden
Ik lees dat het bestendig is tot 180 graden celcius. Dat zal niet genoeg zijn vrees ik. Het tegengaan van lekken doen velen (ik ook) met behulp van een trekveer die de uitlaatpijp strak tegen het spruitstuk trekt. Gebruik de zoekfunctie en je zult het wel vinden
voor oa de 18 mm uitlaten moet ik op de draaibank een nieuw eindstuk ( begin ?) maken want wat er standaard op zit is zelfs met een veer niet lekdicht te maken
Kan iemand mij vertellen hoe warm het uitlaatspruitstuk wordt op het gedeelte waar deze overgaat naar de uitlaat. Ik wil een verbinding maken om het geluid te temperen en ik heb last van oliespetters. Ik denk aan een koppelstuk ( https://www.qspproducts.com/silicone-rechte-verloopslang-169564.html ) siliconen ( max 200 graden C. ) mits dit niet te warm wordt.
Gr. RuT
De uitlaattemperatuur gaat ver boven de 400 graden, ooit gemeten al rijdende. moeilijk te zien maar in de gele cirkel is de plaats waar de temperatuuropnemer geplaatst is . Zoals hiervoor ook geschreven, silicone wordt bros en valt uit elkaar.
Je gebruikt nu wel extra olie 1:25 i.p.v. 1:40. Niet alle olie verbrand in de cilinder en door een mindere afdichting bij de uitlaat spettert dit ook omhoog
wat ik vaak doe met lekkende ruime uitlaten is het volgende
oude uiteinde van de uitlaat afzagen (gedeelte waar het spruitstuk in scharniert) niet te veel eraf halen maar net afzagen voor de binnenpijp dan stukje pijp wat goed om het spruitstuk past zoeken afzagen en erop lassen
De originele uitlaten hadden een zitting waar de onderkant van de kogel van het spruitstuk behoorlijk goed op afdichte, de huidige uitlaten hebben dit niet dus als de kraag te wijd is fluttert alles er bijlangs, bij de nieuwe uitlaten is de afdichting van de kogel op de zijkant belangrijker.