Ik heb op marktplaats geboden op een mooie OTO, maar nu zit ik met een probleempje. hij heeft nog geen kenteken, en wij bezitten geen fietsendrager, of juiste aanhanger voor het transport. Nu is het idee om ter plekke het blokje van het frame te halen, en dan achterin de auto te leggen. wij hebben een vrij grote auto met een antislipmat in de kofferbak, en dan nog een paar oude theedoeken om krassen te voorkomen, dus het vervoer zelf zal geen probleem zijn. Maar nu vraag ik mij af, wat de punten zijn waar het blokje aan het frame zit, en welk gereedschap hiervoor moet worden meegenomen. Ik weet dat in de buurt van de schetsplaten een connectie met het frame zit, dat de gas-spaak en het kabeltje voor het achterlicht los moeten, en dat het handig is om de uitlaat los te maken. zijn hier nog andere punten waar ik op moet letten?
Met een doppenset (minimaal 16 mm) en sleutel 9,10, 14 moet je heel ver kunnen komen. Op YouTube kan je is een aantal filmpjes vinden over het demonteren van een Solex
Met een doppenset (minimaal 16 mm) en sleutel 9,10, 14 moet je heel ver kunnen komen. Op YouTube kan je is een aantal filmpjes vinden over het demonteren van een Solex
Dit is een bekend filmpje maar ik gruwel als ik zie hoe hier met de krukas wordt omgegaan.
Als je enkel het blokje los wil halen: 2x Sleuteltje 9 (misschien ook 10 als boutjes vervangen zijn) en steeksleutel 12. Nog een waterpomptang en schroevendraaier voor de zekerheid. (Ik neem mijn hele kist mee je weet maar nooit wat je tegenkomt). Tank leegmaken. Gasspaak losmaken Achterlichtkabeltje loshalen Boutje van uitlaat op schetsplaat eruit Onderste bouten van schetsplaten eruit Bovenste bouten van schetsplaten beetje los (niet eruit halen). Motor aan motorlift optillen, klaar 5 minuten werk.
Ik heb op marktplaats geboden op een mooie OTO, maar nu zit ik met een probleempje. hij heeft nog geen kenteken, en wij bezitten geen fietsendrager, of juiste aanhanger voor het transport. Nu is het idee om ter plekke het blokje van het frame te halen, en dan achterin de auto te leggen. wij hebben een vrij grote auto met een antislipmat in de kofferbak, en dan nog een paar oude theedoeken om krassen te voorkomen, dus het vervoer zelf zal geen probleem zijn. Maar nu vraag ik mij af, wat de punten zijn waar het blokje aan het frame zit, en welk gereedschap hiervoor moet worden meegenomen. Ik weet dat in de buurt van de schetsplaten een connectie met het frame zit, dat de gas-spaak en het kabeltje voor het achterlicht los moeten, en dat het handig is om de uitlaat los te maken. zijn hier nog andere punten waar ik op moet letten?
Met vriendelijke groet, Tim de Kleijn
Je kunt ook een live demo krijgen, zeker als je in Hoogland woont .
Daar is hij dan! Met lucia km teller, solexine blik met tasje voor achterop, en allerlei reserve onderdelen, voor €625 nu alleen nog laten keuren (en rijbewijs halen )
Ja hoor, heel mooie Solex! Origineel zou je een bagagedrager moeten hebben met een buisje voor het gereedschap, en bandjes met witte zijflanken, maar daar loopt hij niet beter van.
Snel je rijbewijs halen, keuren, verzekeren, en GO
Ik zit nu nog met een zwaar verroest metalen tankje, en ik heb op school al geprobeerd te ontroesten dmv. elektrolyse, maar daar komt geen schot in. Nu zat ik rond te kijken op het internet, en kwam ik dit tegen bij RinkyToys:
Ik zit nu nog met een zwaar verroest metalen tankje, en ik heb op school al geprobeerd te ontroesten dmv. elektrolyse, maar daar komt geen schot in. Nu zat ik rond te kijken op het internet, en kwam ik dit tegen bij RinkyToys: