ben met restauratie van solex 330 bezig , de jasbeschermers mis ik nog , dit zijn aan beide zijden 3 tal veren van verschillende lengte. graag de diameter van het verenstaal en de grootste diameter van de veer de rest van de maten heb ik al dan proberen wij ze zelf te maken van roestvrij verenstaal groet Derk
De draaddiameter is 0,6mm en de veerdiameter is 8,5mm.
als ik naar heel oude plaatjes kijk zie ik dat een groot gedeelte rechte draad is en een stukje maar verend ( zie de veerkant aan het spatbord zitten) . is daar ook nog iets over te zeggen ?
Ja dat het lekker simplisties is. De latere uitvoering van de "jasbeschermer" waren een soort van zwarte elastiekjes, ook simpel maar wat lastiger na te maken.
Ja dat het lekker simplisties is. De latere uitvoering van de "jasbeschermer" waren een soort van zwarte elastiekjes, ook simpel maar wat lastiger na te maken.
maak ik na van dik lasdraad, met een Z bochtje aan het uiteinde en dan inhaken in de bagagedrager staanders
netjes. als ik naar de foto kijk kan ik zo langs de rem heen kijken, zit er wel een hoefijzer bij ? EN; ik had er laatst een heel oude peper bus met een probleem met de rem, heb ik maar en dun parkertje in het hoefijzer gedraaid en uit laten steken om de veer erin te haken zodat nu ook de rem hier gecentreerd blijft
Hallo Derk Wat een prachtige Solex Mijn complimenten welke kleuren groen is dit heb vele kleuren groen gezien maar dit is is wel een hele mooie kleur groen en is die benzine tank prachtig . Is dit een koffertje Groetjes Johnny Solex.
Hallo Derk Wat een prachtige Solex Mijn complimenten welke kleuren groen is dit heb vele kleuren groen gezien maar dit is is wel een hele mooie kleur groen en is die benzine tank prachtig . Is dit een koffertje Groetjes Johnny Solex.
ha een vraag kan ik beantwoorden : "zwanenhals" zo te zien zit er wel een koffertje op maar dat is niet het koffertje van het "koffertje"
het frame is van een Franse solex +- 1951 het motortje is een "van alles wat sleutelgat" wel een vlakke zuiger en drijfstang met naaldlagers. moet nog inrijden dan zal er aan het motortje nog wel iets aangepast moeten worden om de juiste snelheid te verkrijgen. groet Derk