Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#114205 29/05/15 03:01 AM
Joined: Mar 2012
Posts: 80
Likes: 1
S
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
S
Joined: Mar 2012
Posts: 80
Likes: 1
Hallo,

Ik maak wel eens mee dat de kunststoftank van een 3800 begint te lekken bij waar de leiding de tank ingaat. Wanneer ik dan de leiding aan wil draaien schiet hij er gewoon overheen. Net of het draad in de tank dan dol is.
Ik heb O-ringen geprobeerd om het lekken te stoppen maar tevergeefs. Lijkt me toch zonde om een nieuwe tank te kopen om zo'n probleempje?
Dus heeft iemand nog ideeën?

Vr groet
Maik

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Ik weet niet precies hoe dat zit bij een kunststof tank, dus geef ik maar ideeën die misschien door anderen gecorrigeerd worden en dat is prima.

Lijmen met 2 componenten?
PVC lijm?
Andere aansluitng maken waarbij van binnenuit ook schroefdraad zit?

Brandstof tegen houden is altijd lastig.

Ik heb bij mijn metalen tankje een kleine lekkage opgelost met rubber kit, die bij de karwei te halen is. Ruikt naar azijn, ook wel azijnkit genoemd. Werkt gewoon.

Creatief denkwerk nu. Succes.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,874
Likes: 12
Een nieuw tankfiltertje kan dit al oplossen. Het oude is waarschijnlijk een paar keer los en (te) vast gedraaid waardoor het randje te dun is geworden. Bij mij is een nieuw tankfiltertje steeds de oplossing geweest.

Tip: draai het één keer vast=vast en blijf er daarna van af. Demonteren alleen bij de pomp met een remleidingsleutel wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Apr 2014
Posts: 177
J
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
J
Joined: Apr 2014
Posts: 177
Heb precies hetzelfde gehad hij ging steeds meer lekken..
Dacht draai die moer wat meer aan vrat hij ook het tankie in.

Heb toen leiding helemaal los gemaakt en benzine eruit laten lopen en de leiding weer vast gezet met teflon, sinds dien ligt er geen druppel meer.


OTO '66 - 3800 '68
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085
Likes: 8
Altijd lastig om aan dit soort tankjes te gaan lijmen of kitten.
Het materiaal waarvan de tank gemaakt is is een soort PP (polypropeen), net als bij Teflon, daar hecht geen plaksel op.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Mar 2012
Posts: 80
Likes: 1
S
Aan het inrijden
***
OP Offline
Aan het inrijden
***
S
Joined: Mar 2012
Posts: 80
Likes: 1
Bedankt voor jullie reacties.
Teflon heb ik ook al eens geprobeerd, maar begon na een week weer te lekken helaas.
Vanavond eens een nieuw tankfilter proberen.

Vr gr
Maik

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Origineel bericht van: FFAnders
Altijd lastig om aan dit soort tankjes te gaan lijmen of kitten.
Het materiaal waarvan de tank gemaakt is is een soort PP (polypropeen), net als bij Teflon, daar hecht geen plaksel op.


Als het PP zou zijn, dan moet dat toch gewoon te lijmen zijn. Maar ja zoals je zegt, een soort PP, dus ja dan zal het wel een plastiek zijn en dan wordt het lastig want zoals je zegt, plastiek is lastig te lijmen.
Dat ziijn ook altijd van die pruts karweitjes vind ik en een oplossing zit vaak in een toeval dat het net lukt met iets.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160
Likes: 81
Origineel bericht van: Solex_maik
Hallo,

Ik maak wel eens mee dat de kunststoftank van een 3800 begint te lekken bij waar de leiding de tank ingaat. Wanneer ik dan de leiding aan wil draaien schiet hij er gewoon overheen. Net of het draad in de tank dan dol is.
Ik heb O-ringen geprobeerd om het lekken te stoppen maar tevergeefs. Lijkt me toch zonde om een nieuwe tank te kopen om zo'n probleempje?
Dus heeft iemand nog ideeën?

Vr groet
Maik

klopt helemaal die draad is gekopieerd van de stalen tank en geen speciaal plastic draad dat vaak groffer is.
heb ik al vaker over geschreven.
met o rink oplossen werkt bij mij wel maar dan niet achter het flensje als pakking ring ter vervanging van de filter rand als pakkin rink maar OM de pijp heen zodat hij tussen flens en wartel zit is lastig in de tank te krijgen maar opduwen met fitting schroevedraaie wil wel lukken, bij aandraaien ( zelfs bij dolle draad ) druk je hem dan uit elkaar , bij erg dolle draad steek ik een paar stukjes koperdraad mee die duw je dan het tankmateriaal in zodat je een extraaatje hebt op de diameter en anders helaas jammer of overgaan op een iets grotere banjobout en dan met een nippel en slang werken.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
J
10000km gereden
****
Offline
10000km gereden
****
J
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
De sleutel die jullie gebruiken om de leiding vast te draaien is veel te groot ( te lang ) en daarom is bij jullie eerste montage de moer zo vast ge draait dat de filter rand al meteen in de kunststof tank is verdwenen of er in het gunstigste geval de filter al zo ver is vernield dat de rand nog net inde tank blijft hangen en het gedeelte wat moet afdichten al in het gedeelte zit waar de leiding niet meer kan komen ondanks het met een veel te lange sleutel te proberen om de leiding geheel in de tank te wurgen.
Door nu nog even door te draaien zal de wartel tegen het einde van de rand komen waartegen eigenlijk het filter zou moeten komen.
Door nu nog even flink door te draaien zal de wartel er niet verder meer in kunnen en zal na even wat flink aandringen de draad in de tank het opgeven tegen de te lange sleutel en er gewoon uitschuiven.
Jammer maar helaas.
Maar er is nog hoop er zijn nog nieuwe tankjes met goede draad du je kan nog wel wat oefenen.
Als voor een oorzaak de wartel los moet draai dan de wartel los
zonder dat de leiding gaat draaien en bij het vastzetten ook zorgen dat de leiding niet verdraait.
Dat moet omdat de kop aan de leiding niet goed gemaakt is en de rand van het filter deze vorm heeft aan genomen en is zo verhard dat deze bij mormaal aandraaien niet meer zal afdichten.
Dus een goede raad koop bij demontage een nieuw filter en u zal dan nooit meer en lekkende verbinding hebben.
Ik hoop dat de lekkende verbindings problemen zijn opgelost .

Joined: Oct 2017
Posts: 6
M
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
M
Joined: Oct 2017
Posts: 6
Ik heb altijd bij voorkeur altijd alleen de leiding aan de kant van de pomp los gedraaid, tot nu toe altijd weten te voorkomen dat ik de draad in het plastic doldraaide.


Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 230 guests, and 0 robots.
Key: Admin, Global Mod, Mod
May
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.042s Queries: 35 (0.011s) Memory: 1.0048 MB (Peak: 1.1853 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-03 23:28:25 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS