Allemaal netjes maar ik zie hier en daar wel een kroonsteentje zitten, mag ook een AMP doorverbinder zijn We horen wel hoe de prestaties verbeterd zijn.
Op zich is een AMP niet verkeerd, als de stroom niet te groot is. Maar zelf hou ik wel van kroonsteentjes. Makkelijk en goede verbinding. Het is er ook droog, dus zal het geen problemen geven. De prestatie zal beter zijn omdat boven de 7000 toeren het tijdstip 3,5 graad verlaat. Loopt dan door in toeren. Ipv, 18W nu 85W aan lichtsterkte en 12V. Vonk is ook sterk.
Heb slechte ervaring met kroonsteentjes in een brommer. Losgetrilt met als gevolg sluiting en geplofte accu. Ik zou ook liever Amp gebruiken, of minstens adereindhulsjes gebruiken in een kroonsteen.
Oké. Dat heb ik nog niet mee gemaakt, maar je hebt we gelijk met die eindjes. Laat ik hopen dat dat niet gebeurt. Bedankt voor de tip,ik zal het na een tijd controleren of er iets aan de hand is.
Accu geplaatst. Claxon en remlicht op 12V gemonteerd. Ontsteking plaat van de kokusan, de gleuven, nog wat uitgefreesd, zodat het onstekingstijdstip toch op 1,2mm gezet kan worden. Accu wordt netjes met 14,4 V geladen. Lampen krijgen ook 14V. Best nog een hoop werk.
Accu mag altijd groter zijn Jack. Er rijden er rond met een 7Ah accu en dat gaat prima. Een 2,9 Ah accu past bij sommige Zundapps in de kast aan de rechter kant en houd je meer ruimte over voor andere dingen. Hij draait er perfect mee. Bij 7000 toeren keurig op 1,2mm ontsteking. Stationair denk ik op 1,3 a 1,4mm. Het lijkt wel of hij nog sneller reageerd op gasgeven. Gaat nu supersnel op toeren. Straks de langere ritten afwachten. Maar daar vertrouw ik wel op omdat ik goede massa's heb gemaakt, 3, en stukjes blank heb gemaakt zodat de regelaar zijn warmte goed kwijt kan. Das erg belangrijk hè. Zit zelf te denken om een extra koellichaam op de regelaar te bouwen als het nodig is. Gisteren werd hij iig niet warm. Licht aan, 0,5 uur draaien.
Vandaag dan de testrit gemaakt. Tot nu toe 100%. Nu voel ik toch dat puntjes niet een 11000 toeren aan kan. Slaat toch over. Nu helemaal niet meer. Ook is nu alles 12V (14,4v). Goed licht. Toch weer heerlijk om effe te rijden hoor.
Gisteren effe blokje om. De test. In alle versnellingen volgas en vol toeren. Geeft geen kick. Gaat vol in toeren door. Omdat de ontsteking 3 graden verlaat boven de 7000 toeren, kan hij ook meer toeren maken. Loopt daardoor ook 5 km harder. Geen enkel snokje meer bij de hoge toeren. Ik merk nu pas de elk vonkje nu ook wel zijn werk doet. Komt ook sneller aan zijn toeren. Had niet verwacht dat het toch goed merkbaar is.
Accu geplaatst. Claxon en remlicht op 12V gemonteerd. Ontsteking plaat van de kokusan, de gleuven, nog wat uitgefreesd, zodat het onstekingstijdstip toch op 1,2mm gezet kan worden. Accu wordt netjes met 14,4 V geladen. Lampen krijgen ook 14V. Best nog een hoop werk.
je ziet bij deze ( te lage) accu twee 1/2 rondjes zitten ( net aan de bovenrand), daar hoort de accu hoger te zijn en in deze 1/2 rondjes een lange rubber tule om de accu tegen de zijkanten te fixeren
als je de accu alsnog op een plankje of rubber slof zet om hem hoger te zetten kun je hem origineel fixeren in plaats van klitteband en een parker
Ja, laten we het hopen. Een kokusan wil nog wel eens sneuvelen, maar dat komt omdat ze geen goede massa's maken en de lichtspoel continu u maximaal belasten door met een 55w lamp te rijden. Pas na de zomer kan ik hopelijk zeggen dat alles heel is. Altijd positief blijven hé. 3 test ritjes gedaan en die zijn goed gegaan.
Ik weet eigenlijk niet waarom die 1/2 dingen voor dienen. Misschien wel voor een accu. Maar ik heb nog geen foto daarvan gezien. Heb jij die toevallig? De accu staat op 2 stukjes auto vloermatten en dubbel zijdig plakband/klitteband. Blijft mooi op zijn plaats en gedempt van alle kanten. De rode klitteband zit met 2 parkers vast. Het scherpe puntje is er later afgehaald. Heb je toevallig zo'n rubber om over te nemen? Ik ben benieuwd.
je kunt daar twee stukjes rubberen benzineslang ( de dikke van oa "Gates") voor afsnijden: lengte zelfde als de lengte van de opstaande kantjes aan je zijdeksel staan ook twee opstaande (waarschijnlijk) lege hulzen daar kun je rubberen dopjes insteken of ook zo een stuk benzine slang maar dan wel lang genoeg om er een stuk uit te laten steken, ook deze drukken je accu aan ( accu niet hoger zetten dan je banden pomp , )
toch wel een "continental" he ? nog iets: van de cross geleerd, ik laat de ventiel moertjes weg om te voorkomen dat bij slip van de buitenband op de velg ( jij hebt nu ook PK's) het ventiel uit de binnenband scheurt, je ziet bij slip dat het ventiel dan kantelt en kan hem meestal op tijd weer terug recht zetten.
Dat met dat ventiel wist ik nog niet. Bedankt voor de tip. Idd. Pk's. Heb de ontsteking nu op 1,35mm staan. De kokusan kan ik echt merken nu. Elke klap is er nu 1 en gaat echt hard.
Je zal wel weten dat deze kleur heel moeilijk is. Ik heb er een aantal gezien, maar is het net niet. Misschien is het een idee om een originele dapp te vinden en dan de kleur in de kasten te kijken en te laten scannen. Die zijn dan nog niet door licht aangetast hé. Stel je vraag op het Zundapp form maar eens. De meeste zijn te donker van kleur. Succes kerel met je keuze. Lastig hoor.
31-10 gaf ik aan de tandwielaskeering te hebben vernieuwd. Na 347 km gecontroleerd en alles kurkdroog. Een dappje kan op 3 plaatsen best lekken, maar alles opgelost. (P.S. ik haat olie lekkages)
Alfons blok uit elkaar of gewoon van buiten af erin gezet en loopt alles nog goed met je elektronische EVO ontsteking bij mij loopt alles super lijkt wel of hij steeds beter gaat lopen
(PS mijn keeringen (goudhaan) lekken ook maar voorlopig zat te doen)
gr Aussie
Jack of all trades master of none Not Dutch not Much Oto 1965, 2x AMI 1965, 2x Goudhaan 1974/71
bij zundapp ( en velel andere merken ook zijn de keerringen per definitie van buiten uit te monteren. om ze te verwijderen heb ik een schroevedraaier heet gemaakt en het blad in een scherpe bocht gebogen, je haakt de ouder er dan zo mee uit ( wel op 3 plaatsen ongeveer op 120 graden van elkaar steeds een beetje trekken)het kromme schroevedraaier bled steek je zo naar binnen via de rubber dichtlip.
een andere truuk is parker schroeven in het lichaam draaien en daar dan aan trekken, nadeel is wel dat je gaatjes dien voor te boren en het boorsel zou in het lager kunnen komen ( met wat attentie en zeer langszaam boren valt dat ook erg mee
Ja ik ken die dingen, maar zijn toch zwak. Sommige keeringen zitten toch behoorlijk vast. Ik heb het ook geprobeert met dit haakjes. Als hij maar los komt toch.
Na een heerlijke rit zondag, samen met 3 maatjes, vanmiddag laatste benzine afgetapt en hervullen met 98 en triboron. Gewoon 1 op 50 want wil het heel houden. 15km gereden en de zuiger zit er nog in. Hahaha. Geen enkel rookpluimpje te zien. Later zal ik wel te horen krijgen of het ook zo is wanneer ik voor iemand rij en vol gas geef. Ben benieuwd over 200 km ofzo of het dan anders loopt. Later meer.
2 takt smeerolie, maar dan milieu vriendelijk. Getest door een mede zundapp rijder. Maar dan 1 op 100 en 2000km gereden. Niets aan de hand. Blokje ter plekke op de vergadering opengehaald. Rookt ook niet. Beetje aspen idee. Wel wat prijzig. Gewoon een test.
Hier het korte filmpje. Met een soort GoPro, maar dan minder. Volgende keer een andere plek voor het cameratje. Geluid vind ik nooit zo goed van die dingen, maar alla. Niet racen maar toch effe het gas open. Batterijtje was bijna op dus halverwege gestopt. https://youtu.be/3oJiDEydmKQ
Hier het korte filmpje. Met een soort GoPro, maar dan minder. Volgende keer een andere plek voor het cameratje. Geluid vind ik nooit zo goed van die dingen, maar alla. Niet racen maar toch effe het gas open. Batterijtje was bijna op dus halverwege gestopt. https://youtu.be/3oJiDEydmKQ
66,4 cc. Uitlaat en inlaat niets aan gedaan. Boosterpoorten verandert naar mijn inzicht. 20mm mikuni. Open uitlaat. Kokusnoot. Volle krukas en geen bronzen bussen maar tonnetjes. 3de krukaslager erin gemaakt. En heel goed afstellen. Set zit er al 8000 km op.
Ja zeezout, loopt heel goed hoor. Hier is het prachtig rijden. 3 weken terug met haagse jongens hier gereden en die vonden het hier geweldig. Alles is er. Zeedijken, bossen, dijken, brede weggetjes. Stormvloed. Dorpjes. Havens. Enz...Beter kan niet.
Ja zeezout, loopt heel goed hoor. Hier is het prachtig rijden. 3 weken terug met haagse jongens hier gereden en die vonden het hier geweldig. Alles is er. Zeedijken, bossen, dijken, brede weggetjes. Stormvloed. Dorpjes. Havens. Enz...Beter kan niet.
Dit klinkt wel als een VVV spotje Alfons Maar je hebt gewoon gelijk Zeeuw! Ik kom er heel vaak en geniet van de polders en de prachtige dijken. Wel op de fiets tegenwoordig. Aan die eeuwige wind tegen is niks te doen zeker?
Ja zeezout, loopt heel goed hoor. Hier is het prachtig rijden. 3 weken terug met haagse jongens hier gereden en die vonden het hier geweldig. Alles is er. Zeedijken, bossen, dijken, brede weggetjes. Stormvloed. Dorpjes. Havens. Enz...Beter kan niet.
Dit klinkt wel als een VVV spotje Alfons Maar je hebt gewoon gelijk Zeeuw! Ik kom er heel vaak en geniet van de polders en de prachtige dijken. Wel op de fiets tegenwoordig. Aan die eeuwige wind tegen is niks te doen zeker?
Haha die wind. Ach je hebt een keer mee en tegen. Zo uitkienen dat je zoveel mogelijk meehebt. Goed je route uitzetten. Rekening houden met bomen, hoe de dijken lopen enz... je zal dan merken dat je dan vaak profijt hebt van de wind.
Nu weer eens een update. Dit jaar 2 nieuwe velgen en spaken. Na 4 jaar en 8500km het blok open. Complete revisie. NSR (Honda) drijfstang erin. Nieuwe Athena 70cc cilinder. Koppeling/krukas tandwiel begon te grommen en was ingevreten. Ook NOS platen erin. Inmiddels 2 testritten en alles oke. Was een pracht karwei om te doen. Nu nog inrijden.
Ja Alfons, kom op met die foto’s! Weet zeker dat je die gemaakt hebt.
Binnenkort weer lekker fietsen op Walcheren. Heerlijk! Jongste zoon woont tegenwoordig ook in Middelburg (Kinderdijk) dus ik zal er vaker komen in de toekomst. (Sorry, even een stukje Stamtafel..)
Oh wacht even. Ik heb geen foto's van de blokrevisie zelf, omdat ik dit niet zelf heb gedaan. Slecht aangegeven van mij, en daar baal ik van. Wel heb ik opdracht gegeven die onderdelen te vernieuwen die nodig waren. Een nos koppeling/tandwiel kun je in pricipe niet zelf meer aan komen. Die de revisie heeft gedaan heeft vele contacten en die kan er wel aan komen. Blok ervan onder en terug natuurlijk wel, en alles wat eraan vast zit. Afstellen i.v.m. nieuwe cilinder natuurlijk ook. Best nog een hele klus. Ander tijdstip, andere sproeier en op hoogte brengen van de cilinder. Wielen spaken en richten natuurlijk wel zelf, maar dat is niet zo boeien. Inmiddels zondag een grote rit gereden en dat ging prima. Was van sproeier 85 naar 95 gegaan maar deze moet nog een stapje hoger, zal wel 100 worden. Ontsteking op 1,1mm en persruimte 1,2mm.
Nu weer eens een update. Dit jaar 2 nieuwe velgen en spaken. Na 4 jaar en 8500km het blok open. Complete revisie. NSR (Honda) drijfstang erin. Nieuwe Athena 70cc cilinder. Koppeling/krukas tandwiel begon te grommen en was ingevreten., Ik heb voor rechte vertanding gekozen, is de belasting op de krukas en lagers ook veel minder en rechte tanden wikkelen ook beter af , nadeel meer herrie want er wordt voor schuine tanden gekozen om klapperen tegen te gaan Ook NOS platen erin. Inmiddels 2 testritten en alles oke. Was een pracht karwei om te doen. Nu nog inrijden.
Ohja, wat er ook gedaan is, de spoelkanalen van de carterhelften gefreesd zodat ze precies passen voor de athena 70cc cilinder. Dit is heel belangrijk.
Na de hele zomer gereden te hebben, slechts alleen de sproeiers gewisseld. Na ingereden te hebben. Stationair 25 en hoofd sproeier 90 erin. Versnellingsklokmoer half slagje bijgesteld. Loopt super. Heel sterk. Alles 100%. 95 km/h.
Na de hele zomer gereden te hebben, slechts alleen de sproeiers gewisseld. Na ingereden te hebben. Stationair 25 en hoofd sproeier 90 erin. Versnellingsklokmoer half slagje bijgesteld. Loopt super. Heel sterk. Alles 100%. 95 km/h.
mooi he Zundapp, dan heb je wat , dan had je al een APP voordat IPhone daar mee kwam, gewoon jatwerk dus
Ja, Joan, ik rij er super graag op. Zo heerlijk. Vaak op zondagmorgen met wat vrienden 4 a 5, een toertje maken. Zo geweldig mooi rijden hier. Vaak naar Heinkenzand. Daar zit een vriend van ons in een loods en altijd effe een bakkie doen. Ook andere van de brommerclub komen er ook vaak. Ouwe jongens op een brommer. Heerlijk toch. Rondjes van 80 km meestal.
Maar natuurlijk ook op de Amuse van tijd tot tijd en ze blijft ook haar werk perfect doen.
Ik had vroeger een blauwe Zundapp sprint met veel chroom. Super mooi ding en liep ook rond de 95. Enigste nadeel was een zwaar overbezorgde moeder die elk krantenartikel met een brommer ongeluk onder mijn neus bleef drukken zodat ik hem na ongeveer 1,5 maar verkocht heb. Ik had nooit moeten toegeven.......
Nee, gelukkig niet. Due zijn levensgevaarlijk. Gas blijft hangen door de slechte constructie. Maar eehh foei dat je dat denk Joan, Kreidler op mijn brommer. Hahhaha.