Ik zag een goede tip voor de schakelaar van de verlichting, een extra draadje monteren naast het veertje. Nu ben ik al een tijdje bezig met de verlichting en krijg het niet aan de gang. Wat werkt... * batterij tussen massa en schakelaar: beide lampen gaan branden. * vanaf de schroef een draadje monteren naar de schakelaar: lampen gaan branden.
Wanneer ik het kapje met daarin de koplamp en schakelaar weer terug monteer zonder draadje blijft het donker. Conclusie: verbinding tussen schroef en schakelaar is niet goed. Heb je misschien een tip zodat dit wel een goede verbinding maakt?
heel goed tussen de kap doorkijken wat er gebeurd als je de schakelaar aan zet, er zijn combinaties die elkaar niet raken dan dien je wat aan de lip te verbuigen of een opzet stuk op de pen te monteren ( zoals een stuk uit een overmaatse kroonsteen )
Je kunt er ook een langere schroef inzetten, M4, maar dan moet wel het vliegwiel er af. Is in feite net zoveel werk maar je bent dan wel, in één geheel, klaar .
Ik ga het tijdelijk met een kloonsteen oplossen. Tijdens de winterbeurt ga ik de kabel verlengen vanaf de spoel en deze koppelen aan een andere schakelaar.
Ik heb waarschijnlijk het probleem gevonden. De koperen strip en kabel die in het koplamp unit zitten maken kortsluiting met massa. Ik heb nu de gehele strip bedekt met een laagje siliconenkit. Mocht dit dingen voor demonteren.
Hallo John mooie uileg en duidelijke foto's maar ik mis een ding heb je ook speciaal gereedschap voor carter keer ring van 3800 te vervangen zonder krukas te demonteren ik bedoel dus de kleine keer ring