Ook bij mij heeft het Solex-virus toegeslagen. Na mijn Solex 660 heb ik gisteren een 2de opgepikt: een Solex 2200 uit 1961.
Gisterenochtend opgepikt. Helemaal compleet, tot op het originele slotje aan het voorwiel. Gisterennamiddag even aan gesleuteld en hij liep meteen. Loopt wel nog wat met horten en stoten, maar dat komt wel in orde nadat ik de uitlaat en carburateur even gepoetst heb.
Bij het regelen van de ontsteking had ik wel even een vraagje: de bougiekabel gaat door een gat in het carter richting ontstekingsbobijn. In dit gat hoort (denk ik) een soort van wartel. (zie foto) Bij mij hing deze echter los.. Hoe bevestig je deze wartel in het carter?
Ik merk net dat 1 van de spaken van men achterwiel kapot is.. kan ik gewoon 1 kopen en deze vervangen? Of moet het hele wiel dan opnieuw gespaakt worden?
Ja, en er niet blijven met rijden, want hoe meer spaken ontbreken hoe sneller de andere volgen en dan kan de slag in het wiel je wel eens fataal worden.
Let er wel op dat je het wiel opnieuw "richt" als je een paar spaken hebt vervangen.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule"