|
Joined: Apr 2011
Posts: 992
5000km gereden
|
OP
5000km gereden
Joined: Apr 2011
Posts: 992 |
beste manne het volgende maak ik mee: solex 3800 start na ongeveer 3 meter, loopt dan 2 meter en stopt, na 3 meter loopt ie weer een meter of 5 en vervolgens weer 5a6 meter niet, valt bijna stil en begint weer gewoon en loopt dan zonder problemen. het lijkt erop dat dit gebeurt na enige tijd stilstand, 5a6 uur. pomp al gecontroleerd op teruglopen van de brandstof, dit is nagenoeg nihil 1 cc /24h. wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn ???
groet ANdre
't is ginne logie!
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
|
|
|
|
Joined: Apr 2011
Posts: 992
5000km gereden
|
OP
5000km gereden
Joined: Apr 2011
Posts: 992 |
dan zou het toch constant moeten zijn Han groet ANdre
't is ginne logie!
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Zet je niveau eens hoger André, de tank vol.
|
|
|
|
Joined: Apr 2011
Posts: 992
5000km gereden
|
OP
5000km gereden
Joined: Apr 2011
Posts: 992 |
maakt niet uit Jan, bijna leeg en bijna vol geprobeerd, resultaat hetzelfde begrijp er niks van. groet ANdre
't is ginne logie!
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
Toch valse lucht... Heb vaker meegemaakt dat de carterboutjes los zaten. Te pas en te onpas liep het ding dan goed of slecht.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Apr 2011
Posts: 992
5000km gereden
|
OP
5000km gereden
Joined: Apr 2011
Posts: 992 |
John het lijkt een vast patroon met het starten, daarna is er niks meer aan de hand en loopt de solex als een zonnetje. ik had al aan teruglopen van de brandstof gedacht bij stilstand, dit is echter minimaal. bij teruglopen zou dit dan moeten zijn tot tankniveau, zoals jan al bedoelde. na een korte stalstand 1/2 uurtje gebeurt het ook maar minder erg. ik kan het voorlopig niet verklaren.???
groet ANdre
't is ginne logie!
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Ik heb dit verschijnsel ook met één Solex en hoor tijdens stilvallen felle tikken vanonder de luchtfilterkap > overslag. Ook dit is na een aantal seconden draaien, stoppen, draaien over en heb daarna nergens last meer van. Na op maat zetten van de bougie is het over.
Kortom is de elektrode afstand niet aan de ruime kant ??
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Apr 2011
Posts: 992
5000km gereden
|
OP
5000km gereden
Joined: Apr 2011
Posts: 992 |
Okeeee FF goeie tip, nu te laat ga ik morgen direct proberen (s'middags dus) groet ANdre
't is ginne logie!
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176 Likes: 6
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176 Likes: 6 |
|
|
|
|
Joined: Apr 2011
Posts: 992
5000km gereden
|
OP
5000km gereden
Joined: Apr 2011
Posts: 992 |
Ik heb dit verschijnsel ook met één Solex en hoor tijdens stilvallen felle tikken vanonder de luchtfilterkap > overslag. Ook dit is na een aantal seconden draaien, stoppen, draaien over en heb daarna nergens last meer van. Na op maat zetten van de bougie is het over.
Kortom is de elektrode afstand niet aan de ruime kant ?? Ronald Verbazing hier , het werkt, hier zou ik dus nooit gezocht Hebben. Laat het zo staan bougie staat nu krap 0,4 was ruim 0,5 Bedankt Voorde tip Groet ANdre
't is ginne logie!
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,085 Likes: 8 |
Misschien heb je een wat hogere compressie dan bij een doorsnee Solex en dan zoekt de vonk de weg van de minste weerstand (zoals gewoonlijk) .
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Oct 2015
Posts: 357
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Oct 2015
Posts: 357 |
Is het altijd aangeraden om de bougie af te stellen op 4mm? Misschien heb je een wat hogere compressie dan bij een doorsnee Solex en dan zoekt de vonk de weg van de minste weerstand (zoals gewoonlijk) .
nooit te oud om bij te leren
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
Is het altijd aangeraden om de bougie af te stellen op 4mm? Misschien heb je een wat hogere compressie dan bij een doorsnee Solex en dan zoekt de vonk de weg van de minste weerstand (zoals gewoonlijk) . 0,4 is de standaard afstelling.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Oké, het was de afstand. Maar een 0,5mm moet hij gewoon kunnen hebben. Zelf zou ik de bougie vernieuwen. Rijden en kijken of alles goed werkt. Dan zou ik hem op 0,6mm zetten en als hij dan moeilijk zou doen dan is er toch iets niet goed met de kabel of spoel. De Amuse kan makkelijk 0,6 hebben.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Apr 2011
Posts: 992
5000km gereden
|
OP
5000km gereden
Joined: Apr 2011
Posts: 992 |
Oke manne. Moet er misschien toch wel even bij vermelden dat het blokje een stevige compressie heeft, het Getal weet ik niet, maar zeker meer dan standaard. En de bougie is nieuw, de spoel zeker niet, kabel is ook nieuw. Ga het morgen nogmaals proberen, heb er wel vertrouwen in nu.
Groet ANdre
't is ginne logie!
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Let dan ook op je schroefje waar je je luchtfilter mee vastzet, als deze wat te lang lang zijn, slaat de vonk daarna over. En je mag gerust wat van de (m4) bougie afhalen, alles wat boven je moertje uitkomt.
|
|
|
|
Joined: Apr 2011
Posts: 992
5000km gereden
|
OP
5000km gereden
Joined: Apr 2011
Posts: 992 |
Jan Schroefje van bougie is standaard lengte met standaard tulpje, wel geïsoleerd, boutje luchtfilter zeker niet te lang, vind de oplossing wel verrassend!! Groet ANdre
't is ginne logie!
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,875 Likes: 12 |
Ik gebruik alleen maar moertjes M4, hoe isoleer je dat tulpje? Een vonk in het nauw maakt rare sprongen
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Apr 2011
Posts: 992
5000km gereden
|
OP
5000km gereden
Joined: Apr 2011
Posts: 992 |
Ik gebruik alleen maar moertjes M4, hoe isoleer je dat tulpje? Een vonk in het nauw maakt rare sprongen Stukje plastic slang eroverJohn Groet ANdre
't is ginne logie!
|
|
|
|
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176 Likes: 6
10000km gereden
|
10000km gereden
Joined: Nov 2007
Posts: 1,176 Likes: 6 |
Binnenkant van luchtfilter afplakken met tape.
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022 Likes: 4 |
Rij een keer zonder luchtfilter.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Sep 2015
Posts: 3
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Sep 2015
Posts: 3 |
beter is een siliconen kapje.is ook beter bestand tegen hoge temperatuur.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,160 Likes: 81 |
Oké, het was de afstand. Maar een 0,5mm moet hij gewoon kunnen hebben. Zelf zou ik de bougie vernieuwen. Rijden en kijken of alles goed werkt. Dan zou ik hem op 0,6mm zetten en als hij dan moeilijk zou doen dan is er toch iets niet goed met de kabel of spoel. De Amuse kan makkelijk 0,6 hebben. ik zou 0.6 niet durven, dan bouwt de spoel ook een hogere spanning op voordat hij vonkt, gok dat hij dan sneller ( die spoel dus) kans maakt op inwendig doorslaan
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
0 members (),
103
guests, and
0
robots. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
|
|
|
|
|