Previous Thread
Next Thread
Print Thread
Rate Thread
Hop To
#114683 18/06/15 03:38 PM
Joined: Jun 2014
Posts: 47
W
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
W
Joined: Jun 2014
Posts: 47
Hallo solexliefhebbers

Ik zit met een probleem van een niet ( goed ) lopende solex.
Deze loopt nog geen 10 kmh en sputtert en proest, maar ik kan het niet vinden.
Eerst even de dingen die ik gedaan heb.
Cilinder vervangen alsmede de zuigerveren en de pakkingen
Daarna de brandstofpomp voorzien van een nieuw membraam
de bougie vervangen de ontsteking op tijd gezet, de carburateur verwijdert schoongemaakt en doorgeblazen met de compressor, de uitlaat nagekeken enzovoorts.
Nu heb ik het idee dat mengsel lucht bezine niet goed is.
Aangezien ik ook nog een andere sproeier heb geprobeert ben ik nu ten einde raad
Als ik het motortje start dan zie brandstof terug lopen dus das goed en als hij dan sputterend loopt en rotzooi wat aan het choke hendeltje dan gaat hij iets harder lopen maar zeker niet goed.
Als ik erop ga zitten dan krijgt hij mij niet eens vooruit maar moet ik zelf meetrappen .
Als ik dan het gas opendraai ( ja eentje met een gashandle ) dan hoor je dus bijna geen verschil
En blijf ik 10 kmh rijden.
Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet en ben nu op een punt gekomen om dat ding in de plomp te gooien.
Wie van jullie kan mij hierbij helpen

Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
Kijk eens, als de motor draait, door het vliegwiel naar de contactpunten.
Als deze, spetterend, vonken dan is de condensator stuk.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy
Joined: Jun 2014
Posts: 47
W
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
W
Joined: Jun 2014
Posts: 47
Bedankt ffanders, maar als je condensator kapot is loopt hij toch helemaal niet meer.
Ik had gekeken en zag inderdaad vonken bij de puntjes, maar toen ik een nieuwe bougie erin zette was dat weg.
dus dacht ik dat de bougie niet jofel meer was.
Daarna liep hij net zo belaberd
En als ik de chokehandle dan naar voren trok ( tegen de veer in ) dan ging hij wel oplopen, iets wat ik met een kapotte condensator niet zou verwachten

gr willem

Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
Met een kapotte condensator kan je Solex best nog lopen, wel belabberd....
Ook je bougie vonkt gewoon.
Je kunt de condensator zelfs weglaten dan heb je nog een vonk. Zet er maar een nieuwe in, waarschijnlijk is het daarmee opgelost wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Jun 2014
Posts: 47
W
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
W
Joined: Jun 2014
Posts: 47
Bedankt John.
Ik heb jouw advies opgevolgd en er een nieuwe condensator in gezet.bij het starten liep hij voor geen meter, maar na ong een kilometer ( geduwd te zijn ) gaat ie ineens van kiet af, niet normaal.
liep ineens 30 kmh.
Na 7 km weer thuis, even wat gedronken, toen weer opgestapt en geen fatsoenlijke slag meer gehad. het leek wel of ie 4 vonken oversloeg.
Ik wordt hier toch echt niet goed van.
Kan de spoel soms dit soort dingen teweeg brengen of is de condensator nu weer kapot

Gr Willem

Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
Waar heb je de nieuwe condensator vandaan? De nieuwe die te koop zijn bevallen mij totaal niet en kunnen snel kapot gaan.

Vonken de punten weer erg?

HIER kun je zien welke condensators ik gebruik en hoe ik ze inbouw. Ik heb ze nog op voorraad, doe evt maar PM. wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
***
Offline
30000km gereden
***
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
Ook een andere bougiekabel gemonteerd ??

Han

Joined: Jul 2010
Posts: 410
Aan het inrijden
***
Offline
Aan het inrijden
***
Joined: Jul 2010
Posts: 410
Bougiekabel is idd ook belangrijk. Vergeet ook absoluut niet dat de choke geen choke is. Tis meer een mengselregeling die je altijd zo moet zetten dat je motor optimaal loopt. Altijd een beetje pielen dus tijdens de rit. Op een gegeven moment krijg je vanzelf Door Hoe je het hendeltje neer moet zetten, ook afhankelijk of je voor- of tegenwind hebt. Bij koude motor in principe alleen voor het starten naar links
en daarna meteen wat naar rechts zetten.


OTO-Koffertje 1960 & OTO De Luxe 1964
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568
15000km gereden
***
Offline
15000km gereden
***
Joined: Apr 2004
Posts: 1,568
Tja, als je in Wikipedia leest wat een choke is, dan zie je dat het eigenlijk ook een mengelregeling is van arm/rijk mengsel.
Ook daar heeft een koude motor een rijkere mengsel nodig met een "echte" choke.

Wat is dan eigenlijk nog het verschil?


Met vr. gr.
Onne
Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
Een echte choke sluit de luchttoevoer voor een groot gedeelte af. Bij warme motor moet de choke helemaal buiten gebruik zijn.
Bij de Solex regel je meer of minder extra lucht, bij warme motor moet je de ideale stand zoeken, slechts zelden is dat helemaal naar rechts.


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Nov 2014
Posts: 20
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Nov 2014
Posts: 20
Maar doet de Solex van Willem23 het nou weer? En wat was de oplossing ik heb nog een soortgelijk probleem.Condensator dus als oorzaak?

Joined: Nov 2006
Posts: 951
Likes: 1
5000km gereden
***
Offline
5000km gereden
***
Joined: Nov 2006
Posts: 951
Likes: 1
Is er niemand die eens uitlegd wat een condensator doet en hoe hij werkt Dan zijn we eindelijk eens van allerlei gebazel en gemeet af en kunnen we lekker van de natuur en het weer genieten gr Hans Welp


gr Hans Welp
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Hier kan ik heel veel over vertellen Hans, maar houd het kort.

Een condensator is eigenlijk net als een batterij. Alleen kan hij supersnel geladen worden en ook supersnel ontladen worden. Dat is het verschil.

Er zijn heel wat youtube filmpjes te vinden hoe hij echt werkt maar gaat wat ver.

Het is wel een heel belangrijk onderdeel van de ontsteking.

Heel kort en simpel gezegd:
Hij zorgt er voor dat de puntjes niet snel inbranden.
Hij draagt ook bij tot een langdurige krachtige vonk.

Ook hiervan zijn er genoeg youtube filmpjes te vinden.

P.S. gebazel en gemeet wil ik het niet noemen hoor. We delen de kennis en het is aan een ieder wat hij ermee doet. Zelf vind ik het altijd spannend wat een ander heeft te vertellen. Ohja, gewoon een nieuwe condensator plaatsen en lekker genieten van de ritten. laugh


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
We hebben vroeger allemaal wel eens met las elektrode gelast, aanstrijken en dan ga je een vlamboog trekken.
Er gaat op een gegeven moment best een aardige stroom lopen via je contactpunten naar massa, eclectisch gezien gaan de punten heeeeel langzaam open, zonder condensator gaat die vlamboog komen. de condensator gaat dus die vlamboog de kop indrukken, opeten.
Dan krijg nog allerhande theorieën, maar dit is wat er gebeurd.


[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
En doordat die condensator die vlamboog aan het op eten is, onderbreekt de primaire stroom zeer snel en heb je een snel weg vallend magnetisch veld langs je secundaire spoel en dus een krachtige vonk.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Jan Offline
55000km gereden
****
Offline
55000km gereden
****
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541
Likes: 5
Origineel bericht van: Alfons_Amuse
En doordat die condensator die vlamboog aan het op eten is, onderbreekt de primaire stroom zeer snel en heb je een snel weg vallend magnetisch veld langs je secundaire spoel en dus een krachtige vonk.


Klopt, hoe sneller hoe beter. laugh
De bedoeling was om het even simpel uit te leggen Alfons.


[Linked Image from jandelaat.nl]
Joined: Nov 2014
Posts: 20
Aan het inrijden
Offline
Aan het inrijden
Joined: Nov 2014
Posts: 20
Dus de Solex van Willem23 ligt niet in de plomp dan?:)

Joined: Jun 2014
Posts: 47
W
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
W
Joined: Jun 2014
Posts: 47
Hallo vrienden

Even er tussenuit geweest maar dan weer reug naar de keiharde realiteit.
Ja er zat een splinternieuwe bougiekabel op dus ga ik ervan uit dat dat het niet is.
En John, die dingen komen bij de conrad vandaan, maar zijn die echt zoveel beter?
Want goedkoper zijn ze zeker, en zou het misschien handig zijn om om die beide pootjes een krimpkousje te doen?
Een kennis hier in Groot Ammers die ook solexen verhuurd heeft al mijn condensatoren doorgemeten en zij dat ze allemaal goed waren, behalve die zelfbouw dingen.
Heb ik ooit eens op het internet gelezen dat je dan twee van die dingen ( dat waren wel rode ) aan elkaar moest solderen, maar dat was geen succes
Maar jij John zegt dat die van de conrad beter zijn, in welk opzicht is dat dan?
Ik ga maar weer eens verder met dat stuk *#@#@*&^

gr willem

Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Origineel bericht van: willem23
Hallo vrienden

Even er tussenuit geweest maar dan weer reug naar de keiharde realiteit.
Ja er zat een splinternieuwe bougiekabel op dus ga ik ervan uit dat dat het niet is.
En John, die dingen komen bij de conrad vandaan, maar zijn die echt zoveel beter?
Want goedkoper zijn ze zeker, en zou het misschien handig zijn om om die beide pootjes een krimpkousje te doen?
Een kennis hier in Groot Ammers die ook solexen verhuurd heeft al mijn condensatoren doorgemeten en zij dat ze allemaal goed waren, behalve die zelfbouw dingen.
Heb ik ooit eens op het internet gelezen dat je dan twee van die dingen ( dat waren wel rode ) aan elkaar moest solderen, maar dat was geen succes
Maar jij John zegt dat die van de conrad beter zijn, in welk opzicht is dat dan?
Ik ga maar weer eens verder met dat stuk *#@#@*&^

gr willem

Ik heb van de week nog een stuk ergernis van iemand opgelost, misschien een idee ?


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
Origineel bericht van: willem23
Hallo vrienden

Even er tussenuit geweest maar dan weer reug naar de keiharde realiteit.
Ja er zat een splinternieuwe bougiekabel op dus ga ik ervan uit dat dat het niet is.
En John, die dingen komen bij de conrad vandaan, maar zijn die echt zoveel beter? ja, naar mijn ervaring wel.
Want goedkoper zijn ze zeker, en zou het misschien handig zijn om om die beide pootjes een krimpkousje te doen? Mag best van mij, maar ik heb het nooit gedaan, en nooit problemen gehad.
Een kennis hier in Groot Ammers die ook solexen verhuurd heeft al mijn condensatoren doorgemeten en zij dat ze allemaal goed waren, behalve die zelfbouw dingen.
Heb ik ooit eens op het internet gelezen dat je dan twee van die dingen ( dat waren wel rode ) aan elkaar moest solderen, maar dat was geen succes. Die heb ik ook ingebouwd, en ook daarmee geen problemen.
Maar jij John zegt dat die van de conrad beter zijn, in welk opzicht is dat dan? Heel simpel: ervaringskwestie: veel oude zijn kapot, en nieuwe gaan niet lang mee, veel ellende mee gehad. Sinds de Conrad condensatoren zijn die opgelost.

Ik ga maar weer eens verder met dat stuk *#@#@*&^. Let op: ik kan van afstand niet bepalen of je condensator stuk is, er kan ook iets anders aan de hand zijn. Troost je met de gedachte dat ik hier wekelijks dergelijke problemen op moet zien te lossen. Zoek, denk logisch na, en vraag hier of bij je kennis om raad, dan komt het goed. Succes. wink

gr willem


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Jun 2014
Posts: 47
W
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
W
Joined: Jun 2014
Posts: 47
Ok John dat ga ik proberen, maar bij mijn solex gaat de condensator op het onderste moertje ( laatste foto ), en op het bovenste moertje zit de aansluitng van de spoel.
Hoe zit dit dan? smirk smirk

Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
Bedoel je mijn foto's? Ik zie er geen bij jou...

Op onderste schroefje komt één kant van de condensator (is gewoon massa).
Waar de spoel wordt aangesloten daar sluit je ook de andere kant van de condensator aan wink


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
nog even het allereerste bericht terug gelezen:
Ik heb er ook zo een die ineens niet wil, blijkt de brndstof retour zoveel brandstof terug te geven dat dat niet meer de tank in wil, tankdop zonder gaatje
hij krijgt dan via de overloop een overmaat aan benzine
toen ik dat in de gaten kreeg de retour los getrokken en een stukje gereden met de retour benzine zo maar even los uit laten lopen
( rechterbeen op linker trapper) probleem opgelost, nu een dun ontluchtingsbuisje in de retour gestoken om de tank te kunnen ontluchten


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: Jun 2014
Posts: 47
W
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
W
Joined: Jun 2014
Posts: 47
Sorry John, ik ben niet zo handig met computers.
Het heeft anderhalf jaar moeten duren voordat ik een smily mee kon zenden, laat staan foto's.
Op mijn ontsteking zit een opstaand metalen ovalen blokje met daarop twee aansluitingen.
De bovenste ( er recht tegenaan kijkend dan ) zit de spoel en de onderste zit de condensator.
de andere kant van de condensator zit dan niet aan dat blokje vast maar inderdaad aan de onderkant ( de massa ) van de onstekingsplaat.
En Joan dit had ik ook al nagekeken ( heeft me zelfs een tankdop gekost )
Ik heb de ontluchtigs gaatjes van de tankdop iets uitgeboord, maar het resultaat was dat je tijdens het rijden druppels benzine over je kreeg cry sick

Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
Solex meester monteur
***
Offline
Solex meester monteur
***
Joined: Oct 2000
Posts: 16,162
Likes: 81
A dat blokje kon wel eens het darger blokje van de punten zijn
daar kan het behoorlijk fout gaan
je hebt ze in plastic met metalen busjes erin om te voorkomen dat je het blokje in elkaar drukt en je hebt ze van metaal met hardpapieren busjes erin en daar gaat het vaak fout want er horen ook hardpapieren ringetjes bij
de schroeven mogen in geen geval kontakt maken met wat dan ook want anders ligt er iets aan aarde
ook de condensator heeft een speciaal metalen "bruggetje" nodig om aan te sluiten, dit bruggetje valt over het hardpapieren busje heen, dan het hardpapieren ringetje voor isolatie zodat het bruggetje alleen het blokje raakt en niets anders dan om het hardpairen ringetje te beschermen een iets kleiner metalen ringetje en dan pas de schroefkop


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
Joined: May 2011
Posts: 239
Aan het inrijden
**
Offline
Aan het inrijden
**
Joined: May 2011
Posts: 239
Willem23 je kan bij mijn even langs komen ik wil wel even kijken (Hoornaar)
of nog dichter bij in Bleskensgraaf proberen stuur maar een PM

Last edited by aussie; 09/07/15 04:34 PM.

gr Aussie

Jack of all trades master of none
Not Dutch not Much
Oto 1965, 2x AMI 1965, 2x Goudhaan 1974/71
Joined: Jun 2014
Posts: 47
W
Aan het inrijden
OP Offline
Aan het inrijden
W
Joined: Jun 2014
Posts: 47
ai ai ai

Pijnlijk maar waar, de oorzaak is gevonden
Weer een typisch geval van te makkelijk over denken.
waar ik dacht dat ik het nieuwe lager ( onder de zuiger )vast gemaakt had, bleek hij toch los in zijn huis rond te draaien.
Opnieuw opengemaakt en dit keer goed vast gecenterd, daarna in elkaar gezet en lopen als een tiet.
Dank voor jullie adviezen

gr Willem

Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
J
10000km gereden
****
Offline
10000km gereden
****
J
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
De condensator heeft als doel om de vonk te blussen.
Stel je gaat electries lassen dan ga je met de electrode kortsluiting maken met het metaal.
Ga je nu met je electrode verder van het metaal vandaan dan zal je merken dat de vlamboog gewoon blijft bestaan tot wel 6 tot 10 m.m. vandaan.
Dat gebeurt ook bij het openen van de punten tot zolang er voldoende stroom is om de vonk in stand te houden.
Volgens de electro wetten gaat de contactpunt maar heel langzaam open en is er tijd genoeg om het hele vermogen weg te laten lopen voordat het contactpunt ver genoeg open is gegaan om dat te verhinderen.
Dus de spoel is nu al zijn energie verloren.
De condensator kan dat verhinderen.
Stel de punten gaan een heel klein stukje open (0,001m.m. )dan zal de spanning stijgen over de punten maar zal ook de condensator iets moeten opladen.
De punten gaan steeds verder open en als de condensator in staat is op dat moment er voor te zorgen dat de laadspanning lager blijft dan de spanning om over de punten te vonken dan zal de geladen condensator zich zeer snel ontladen over de ontstekingsspoel en er een vonk op volgen.
Is de capaciteit van de condensator te klein of niet aanwezig dan zal de energie gewoon langzaam wegstromen door de spoel doordat de stroom gewoon blijft verder gaan over de punten.
De kunst van de fabrikant is om de condensator zo groot te maken dat deze in staat is de vonk goed te blussen op het toerental wat de motor meestal zal draaien.
Dan moet de inductie van de spoel zo zijn dat de spoel in resonantie komt met de condensator en er niet een vonk ontstaat maar wel vier of vijf vonken tot de hele energie op is.
Dus als je de vonk ziet over slaan en er is maar een klein iel vonkje dan is het niet best meer.
Een goede vonk bestaat meestal uit een 5 tal goede vonken of soms meer ( is ook afhankelijk van de afstand van de punten).
Dan nog het lekken (stroom doorlaten )van de condensator deze belasting staat parallel met de spoel en is dan ook een grote belasting die dan ook teveel energie opneemt en er geen vonk meer kan ontstaan.
En dan het meten dat moet gebeuren met een spanning van minstens
500 volt en mag er geen lekstroom lopen van enige betekenis.Nu moet ook de ontlaatstroom gemeten worden en deze mag niet veel minder zijn dan de laadstroom .
Is dat wel zo dan is de condensator zijn capaciteit verloren of is onderbroken.
Ook moet hierbij de condensator een temperatuur hebben van minstens 80 graden.
Dus een condensator goed meten is moeilijker dan een condensator
goed meten.

Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Sep 2010
Posts: 9,022
Likes: 4
Eindelijk bent u het met mij eens Jan, dat het meer vonken zijn dan 1. U spreekt van wel 5, maar het kunnen er wel 15 a 20 zijn. Zelf 1000keren gezien op de scoop.

Uw uitleg is iig klopend en perfect.


Groetjes Alfons

Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
85000km gereden
***
Offline
85000km gereden
***
Joined: Apr 2007
Posts: 8,878
Likes: 13
Verschillende forumleden hebben een testkast waar ook een condensator op kan worden getest. Het testlampje mag slechts even oplichten, daarna moet het uitblijven. Gaat de lamp knipperen of blijft hij constant aan dan is de condensator kapot.

Ik test op deze manier al een aantal jaren vele condensators, en mijn ervaring is:

Knipperen of constant aan: 100% zeker: kapot.
Even oplichten: 99% zeker goed, een enkele condensator bleek toch niet goed te werken. Ik weet niet of anderen dezelfde ervaring hebben?


Hou het simpel wink
Groeten, John.

Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
J
10000km gereden
****
Offline
10000km gereden
****
J
Joined: Jun 2009
Posts: 1,161
Je bent vergeten de temperatuur ook bij de meting te betrekken.
En je kan niet de capaciteit meten.
Met deze meet apparaten kan je een condensator gewoon goed meten.
Maar de condensator is zoveel in waarde gedaald dat deze net niet meer de stijgtijd van de spanning volgen en zal een deel van de energie niet in je bougie kabeltje komen om de overtocht naar het ander pootje halen of maar een heel dun vonkje geven.
Dus let op met deze meet apparaten je kan er niet alles mee meten maar zijn wel een goed apparaat om iets vlug te meten.

Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
90000km gereden
***
Offline
90000km gereden
***
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086
Likes: 8
Niet meten maar testen met een testkast.
Je weet inderdaad niet of de waarde in warme of koude toestand de juiste is.


Groet , Ronald & Conny


Altijd normaal is ook niet normaal crazy

Moderated by  Joan, John Meisters 

Link Copied to Clipboard
Solex liefhebbers
Solexservice
Solex onderdelen Nederland
Solextochten Roermond
Who's Online Now
0 members (), 163 guests, and 1 robot.
Key: Admin, Global Mod, Mod
May
M T W T F S S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Powered by UBB.threads™ PHP Forum Software 7.7.5
(Release build 20201027)
Responsive Width:

PHP: 5.6.40 Page Time: 0.050s Queries: 79 (0.017s) Memory: 1.2359 MB (Peak: 1.6017 MB) Data Comp: Zlib Server Time: 2024-05-20 02:48:13 UTC
Valid HTML 5 and Valid CSS