Heb je wel goed de conische borgmoer losgetikt ??? Als je de stuurpenbout losdraait mag je dit maar ongeveer 3 slagen in de rondte losdraaien. Dan met een (plastic) hamer de stuurpen bout naar beneden slaan, dan komt de conische moer onderin het stuur los Het zou dan moeten lukken of de boel is wel heel erg verroest ( vaak bij ATB's waar het aluminium van de stuurpen vastrot maar eigenlijk nooit bij solexen)
Ik heb hetzelfde probleem. Het is mij nog niet gelukt om het stuur te demonteren. Misschien zit er roest, maar dat kun je natuurlijk niet van buitenaf zien :p.
Heeft er iemand tips om het stuur los te krijgen? En is er ergens een tekening of schets van het binnenwerk? De exploded views die ik gevonden heb zijn niet echt duidelijk.
alles demonteren zodat je alleen nog de buis van het balhoofd hebt en het binnenwerk, je kunt je voorvork T -stuk op een zwaar stuk ijzer of andere stevige ondergrond steunen, na alles vol te hebben laten lopen met olie EN zeker te weten dat onderin het stuur die wig wel los is met een balkje op het stuurpen ( "2 bij 3") eerst proberen het stuur er iets in te slaan zodat er in ieder geval beweging in zit, ben je zo ver dat er beweging in zit dan het stuur met hout net om het kruis stuk in een bankschroef klemmen en aan de onderkant bij het T -stuk gaan draaien totdat het soepel gaat lopen .( "T" stuk is dat stuk waar je je vorkpoten aan vast schroeft)
span je daarentegen het T-stuk in en trek je aan het stuur omdat dat zo makkelijk vast houdt , hou je makkelijk twee losse stukken in je hand en een afgescheurde kruising
Ik heb hier nog kroonstukken liggen waarbij het met de beste wil niet is gelukt. Als moedertje natuur 50 jaar haar gang heeft kunnen gaan dan kan het echt hartstikke vast zitten. Ik zou ze een keer meenemen naar Joan maar dat is er nog niet van gekomen.