|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Wie heeft er toevallig nog een orginele einddemper voor een Honda MT5 1984 liggen ?? Gr. Han
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Hij moet nog gekeurd worden............
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81 |
zit die uitlaat niet onderste boven, volgens mij had de mijne vroeger een uitlaat bovenlangs.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81 |
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Ja en die zoek ik....
Orginele bocht heb ik er alweer bij.
Last edited by solexnl; 06/09/13 02:17 AM.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81 |
Ja en die zoek ik....
Orginele bocht heb ik er alweer bij.
en gewoon de uitlaat omdraaien die er nu op zit ?? ( wijst de achterkant de lucht in ben ik bang van) er hoort geen bocht op, de uitlaat is 1 integraal ding . van honda MT is er nog zat te koop ook dit is in bepaalde groepen een liefhebbers ding. Heb me frame nog, wilde er een bromfiets race racer van maken maar dat losse frame alleen al weegt een ton en precies namaken met lichtere buis is er nooit van gekomen.
Last edited by Joan; 06/09/13 02:19 PM.
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
De demper is toch ect een apart deel van de uitlaat. Als ik de bocht zo monteer dan ben ik bang dat ik iets teveel Db's maak.... Deze zoek ik nog
Last edited by solexnl; 06/09/13 05:10 PM.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81 |
duidelijk, maar de termen "bocht", "demper" en "uitlaat" worden vaak nog wel eens voor dezelfde onderdelen gebruikt bocht ook als "voorbocht" of "uitlaatbocht" en demper vaak als de uitlaat bedoeld wordt en dan gebruik je weer de term "einddemper"
voor die (eind) demper check eens met Leertouwer in Soest die heeft een vracht spul voor van alles
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Last edited by solexnl; 27/05/14 05:11 AM.
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
En volgend :
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4 |
Hij wordt heel netjes. Dat is zeker. Mooi hoor.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Er zijn er inderdaad heel veel "vercrosst", het model dat ik heb (met trappers) is helemaal moeilijk te vinden. weer wat verder : Gr. Han
Last edited by solexnl; 04/06/14 01:01 AM.
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Eindelijk de verlichting voor elkaar; dit is toch wel wat anders dan een Solex.... Als het goed is zijn de laatste delen eind volgende week gespoten, dan kan ik hem eindelijk afmonteren.
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4 |
Had je een goed schema of moest je zelf veel uitzoeken?
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Beide, ik ben niet zo'n stroomtechnicus vandaar.
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4 |
Maar je hebt het voor elkaar en dat telt. Zo leer je een hoop he. Ben benieuwd hoe hij er straks eruit ziet als hij helemaal klaar is.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Het wachten is op de laatste delen, maar de vader van de spuiter is erg ziek en daar heeft hij (begrijpelijk) meer aandacht voor dan voor het spuiten op dit moment.
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4 |
Oke, dan moeten we effe wachten. Hoop dat het met de man goed gaat.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Jun 2013
Posts: 212
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jun 2013
Posts: 212 |
http://www.honda-m-shop.comHeeft veel nieuwe en gebruikte mt onderdelen
IF IT AIN'T BROKE FIX IT ANYWAY
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4 |
Prijzen vallen reuze mee toch en alles is te krijgen.
Wat ben je van plan?
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4 |
Nou ga je hem tot in de puntjes opknappen? Of ga je er een 110cc erop plaatsen? Of geheel standaard?
Daar zit natuurlijk altijd een verschillend prijskaartje aan vast.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Hij wordt helemaal opgeknapt en ik wil hem zo orgineel mogelijk maken. Maar het is niet zo dat ik hem mooier dan nieuw wil maken, je mag wel zien dat het plastic kappenspul gebruikt is geweest.
Dit wordt zeker geen cross/race of pimp MT.
Han
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4 |
Duidelijk en een goede beslissing. Hij wordt wel netjes iig. Wanneer denk je dat hij geheel klaar is?
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Ik hoop deze maand nog, ik ga vandaag nog achter het laatste spuitwerk aan, kijken of dat klaar is. Dan in de vakantie afmonteren en laten keuren.
Han
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4 |
Als het zover is verwachten wij hier allemaal van jou een filmpje.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Van mij of de brommert ?
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4 |
Ik wil iets moois zien, dus beslis maar.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Met een foto ben ik ook al zeer tevreden. Je ziet al veel verbetering als je de eerste met de latere plaatjes bekijkt .
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Het gaat nog wat langer duren ; zoals eerder vermeld was de vader van de spuiter ziek, maar hij is inmiddels overleden. Ik heb wel geduld, hij heeft belangrijkere dingen aan z'n hoofd. Han http://www.mijnalbum.nl/Album=NIH8QVGT
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4 |
Euuhhehehehh, ik wil een filmpje.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Gisteren vol goede moed weer met de MT beziggeweest, de spuiter zou de ontbrekende delen langsbrengen. Wie er kwam; geen spuiter , ik denk dat ik de volgende keer maar een ander zoek. Zo staat ie er nu bij:
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Iemand een idee om deze stickers eraf te krijgen zonder het plastic te beschadigen ? Han
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
Warm maken, voorzichtig met verfstripper??
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
zou dat goed gaan met het plastic (/kunststof) ?
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Tot mijn grote verbazing lag er vanmiddag ineens wat roods onder het prieel. Zonder aan te bellen oid was bijna alles waar ik op zat te wachten afgeleverd. Alleen het koplamprooster mis ik nog. Gelijk gaan monteren natuurlijk ! Nu nog wat sticker- en afstelwerk en dan kan ie eindelijk gekeurd worden ( toch bromfiets heb ik besloten ) beginfoto : zoals ie er nu bijstaat :
Last edited by solexnl; 24/08/14 03:57 AM.
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4 |
Kijk, toch weer een leuke brommer erbij.
Is het een volledige keuring?
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Ja, hij is volledig onbekend bij de rdw
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4 |
Ja, hij is volledig onbekend bij de rdw
En de kosten, want er moet ook een nummer ingeslagen worden toch?
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,882 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,882 Likes: 13 |
Iemand een idee om deze stickers eraf te krijgen zonder het plastic te beschadigen ? Han Je kunt proberen met lampenolie.
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Ja, hij is volledig onbekend bij de rdw
En de kosten, want er moet ook een nummer ingeslagen worden toch? Nee er staat een nl nummer in en op het geponsde plaatje. Het framenummer heb ik jammergenoeg weer los moeten krabben na het spuiten Han
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Gewoon warm maken en natuurlijk niet zo dat het smelt, voel je zelf wel aan dacht ik.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
En je hebt natuurlijk stickerverwijderaar, wel even op de achterkant van het schildje uittesten.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,882 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,882 Likes: 13 |
Inderdaad, voor olielampen, je weet wel, met zo'n lont. Gaan stickers heel mooi van los
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208
20000km gereden
|
20000km gereden
Joined: Oct 2011
Posts: 2,208 |
Met de haarfohner warm maken, daarna eventueel inwrijven met petrolium (kachel of lampenolie).
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" Groeten, Ali
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81 |
plastic zak er strak omheen en dan wat wasbenzine erin, door de damp weekt de lijm
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Bedankt ! , tips genoeg, ga het morgen proberen.
Han
|
|
|
|
Joined: Jun 2013
Posts: 52
Aan het inrijden
|
Aan het inrijden
Joined: Jun 2013
Posts: 52 |
Met watten en nagelakverwijderaar. Rustig vegen en ze lossen op als sneeuw voor de zon. Wel rustig aan doen anders lossen de kapjes ook op.
Groenten uit Belgie.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81 |
Met watten en nagelakverwijderaar. Rustig vegen en ze lossen op als sneeuw voor de zon. Wel rustig aan doen anders lossen de kapjes ook op. nagel lakverwijderaar zit Aceton in, niet voor niets dat vrouwen af en te raar praten, dat slaat op je hersenen. lees sectie 3 maar eens
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
De föhn lijkt me vanavond het gezondst, wanneer dat niet lukt probeer ik wel wat anders.
Han
|
|
|
|
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508 |
Met watten en nagelakverwijderaar. Rustig vegen en ze lossen op als sneeuw voor de zon. Wel rustig aan doen anders lossen de kapjes ook op. nagel lakverwijderaar zit Aceton in, niet voor niets dat vrouwen af en te raar praten, dat slaat op je hersenen. lees sectie 3 maar eens Mijn vrouw gebruikt ook nagellak verwijderaar maar die praat helemaal niet raar hoor. . Maar ja, de een zijn vrouw is de ander zijn vrouw niet natuurlijk
Groet, Tim
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
De mijne praat wel raar maar gebruikt geen nagellak verwijderaar, wordt het tijd dat ze het wel gaat gebruiken ???
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Gelukt, Met de föhn gedaan en de restanten lijm met wasbenzine verwijderd, ging makkelijk.
|
|
|
|
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508
15000km gereden
|
15000km gereden
Joined: Jun 2007
Posts: 1,508 |
Groet, Tim
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Eerste km's gereden, start nog niet fijn en stationair is ook nog niet je van het. Andere hoofdsproeier geplaatst en uitlaat gedicht, loopt wat beter maar onderin nog niet, komt goed !
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81 |
heb je nog een blokrevisie gedaan ?
gebruik je nog je originele oliepomp ? en zo ja hoe staat die ?
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Alle keeringen en lagers zijn vervangen en ik rijd met een dop op de plaats van de oliepomp, dus met mengsmering.
Han
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81 |
zou hij toch goed moeten lopen. wat voor uitlaat zit er nu op, kan me herinneren dat je daar ook wat postings aan heb gewijd
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Ik zal s kijken wat er op de uitlaat staat gegraveerd. Heb er eerlijk gezegd niet naar gekeken, hij is me als orgineel verkocht.
Han
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81 |
als hij heel zwaar is zit er een afvoerbinnenwerk in. meestal helpt het om hem net achter de las waar de bocht de pijp in gaat door te zagen ( aan de uitlaatkant NIET aan de pijpkant ca 1 cm verder dan de las) dan trek je de pijp eruit, zaagt de pijp die erin steekt eraf en last de boel er weer op , gas kan dan buitenom de insert weg komen en de uitlaat blijft toch "origineel"
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
OK, bedankt voor de tip !
Zal het nu nog niet doen ivm de snelheid voor de keuring, ik geloof dat ik nu al aan de hoge kant zit.
Han
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Ook voor de MT een demontabel frame in de aanhanger gemaakt :
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Netjes Zo kan je er ook mee rondrijden maar met een Kentekenplaat erop "istie" zelfstandig
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Morgen gaat ie naar een kennis om te kijken naar de afstelling bij stationair.
Wanneer dat voor elkaar is, ik hoop in de loop van de week, dan maak ik gelijk een keuringsafspraak. Ik heb op de site van de RDW gekeken en wanneer je nu een afspraak maakt dan ben je volgende week aan de beurt.
Han
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81 |
met de huidige benzine dien je de stationair sproeier groter te maken, meestal van 35 naar 45 tot 50 dan blijft hij mooi rond tokkelen met de lucht regelschroef op 3 halve slagen open anders wil hij met de schroef helemaal dicht nog niet eens aan de praat
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Dr zit nu een hoofdsproeier 62 in maar de man die er naar gaat kijken heeft er veel verstand van, dat komt vast goed. (ik niet)
Han
Last edited by solexnl; 26/09/14 10:50 PM.
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
met de huidige benzine dien je de stationair sproeier groter te maken, meestal van 35 naar 45 tot 50 dan blijft hij mooi rond tokkelen met de lucht regelschroef op 3 halve slagen open anders wil hij met de schroef helemaal dicht nog niet eens aan de praat Zijn er trouwens nog brommers waar je géén verstand van hebt !?? RESPECT hoor ! Ik ben al blij dat ik iets van een Solex afweet. Han
Last edited by solexnl; 27/09/14 10:25 PM.
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Weet iemand trouwens of je door de keuring komt met een 50cc erop die niet harder loopt dan 50km/u ? Of wordt het dan gezien als een motor ??
Han
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,882 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,882 Likes: 13 |
Staat er echt 50cc in de documentatie? Dan heb je waarschijnlijk een probleem. Meestal staat er 49,9 cc, en dat geeft geen problemen
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Dit schijnt een 50cc imitatie cylinder te zijn, loopt danook 65 ipv 45.
Han
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4 |
Ja originele spulletjes zijn moeilijk te krijgen. Bij Zundapp haast niet meer. Diegene die dan nog wat hebben, houden dat echt voor zichzelf. Zeker nu dat het na 1 juli is aangescherpt op controle van opboeren enzo. Er zijn er veel die aan het afvoeren zijn en dat gaat best lastig als je imitatie spulletjes heb. Je krijgt hem wel langzamer maar dan loopt het allemaal niet zo lekker meer. Zelf ben ik ook op zoek/jaagt om een originele cilinder te bemachtigen maar dat valt niet mee. Op beurzen ligt er soms wat maar, of het is stuk of aan gevijld. Ik blijf zoeken. Laatst is er toch een setje verkocht maar echt voor een hoog bedrag. (daar kun je een mooie goede Solex voor kopen) Ik wil het gewoon voor de leut hebben, want dat doet me dan denken aan vroeger. Er niet mee gaan rijden. Ik zal eens vragen bij de BOLUZ club hier of er iemand nog een originele cilinder voor de MT5 heeft.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Een stukje Wikipedia : "De bromfiets is een voertuig, met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van 45 km/h, uitgerust met een verbrandingsmotor met een cilinderinhoud van niet meer dan 50 cc of een elektromotor met een nominaal continu maximumvermogen van niet meer dan 4 kW. In de Nederlandse wet is bepaald dat brom- en snorfietsen niet harder mogen kunnen dan de maximum constructiesnelheid zoals die staat vermeld op het kentekenbewijs en in het kentekenregister, vermeerderd met 5 km/uur. De maximale rijsnelheid is echter 45km/u, er mag nergens sneller worden gereden."
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4 |
Zoho, 4 kW is 5,44 Pk, dat zijn al opvoer waarden, kun je ongeveer 70 km/h mee halen. Precies 45 is 45.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Ik ben met mijn Yamaha FS1 door de keuring gekomen met allemaal snel spul, drukuitlaat, 16mm carb. , 60cc athena cilinder, maar ik had de doorlaat van de membraamplaat verkleind naar 7mm, resultaat 45km/h op de weg en precies 40km/h op de rollenbank, controle algehele technische staat maar brommer was net volledig gerestaureerd, verder is motorisch nergens naar gekeken of nagemeten.
RDW station Groningen.
Last edited by Roelof; 29/09/14 03:30 AM.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Een stukje Wikipedia : "De bromfiets is een voertuig, met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van 45 km/h, uitgerust met een verbrandingsmotor met een cilinderinhoud van niet meer dan 50 cc of een elektromotor met een nominaal continu maximumvermogen van niet meer dan 4 kW. In de Nederlandse wet is bepaald dat brom- en snorfietsen niet harder mogen kunnen dan de maximum constructiesnelheid zoals die staat vermeld op het kentekenbewijs en in het kentekenregister, vermeerderd met 5 km/uur. De maximale rijsnelheid is echter 45km/u, er mag nergens sneller worden gereden." "Niet meer dan 50 cc" staat er; dus 50cc mag als ik het juist intrepeteer. Han
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81 |
met de huidige benzine dien je de stationair sproeier groter te maken, meestal van 35 naar 45 tot 50 dan blijft hij mooi rond tokkelen met de lucht regelschroef op 3 halve slagen open anders wil hij met de schroef helemaal dicht nog niet eens aan de praat Zijn er trouwens nog brommers waar je géén verstand van hebt !?? RESPECT hoor ! Ik ben al blij dat ik iets van een Solex afweet. Han JAWA's ben ik niet zo goed in. en dat er een hoofdsproeier in zit, daar gaat het niet om, die kleine van het stationaire circuit moet je hebben
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81 |
Een stukje Wikipedia : "De bromfiets is een voertuig, met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van 45 km/h, uitgerust met een verbrandingsmotor met een cilinderinhoud van niet meer dan 50 cc of een elektromotor met een nominaal continu maximumvermogen van niet meer dan 4 kW. In de Nederlandse wet is bepaald dat brom- en snorfietsen niet harder mogen kunnen dan de maximum constructiesnelheid zoals die staat vermeld op het kentekenbewijs en in het kentekenregister, vermeerderd met 5 km/uur. De maximale rijsnelheid is echter 45km/u, er mag nergens sneller worden gereden." "Niet meer dan 50 cc" staat er; dus 50cc mag als ik het juist intrepeteer. Han zo heel krek komt dat niet, Afvoeren doe je niet door de inlaat te knijpen maar door de uitlaat te knijpen, zo hebben veel scooters standaard een buisje van ca 25 cm lang met een doorlaat van 12 mm en dat is alles waar ze hun gas door kwijt moeten en een dergelijke methode om af te voeren is legaal maar dan moet hij er wel vast in zitten. Hij is dan nog goed af te stellen
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2002
Posts: 10,035 |
Een stukje Wikipedia : "De bromfiets is een voertuig, met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van 45 km/h, uitgerust met een verbrandingsmotor met een cilinderinhoud van niet meer dan 50 cc of een elektromotor met een nominaal continu maximumvermogen van niet meer dan 4 kW. In de Nederlandse wet is bepaald dat brom- en snorfietsen niet harder mogen kunnen dan de maximum constructiesnelheid zoals die staat vermeld op het kentekenbewijs en in het kentekenregister, vermeerderd met 5 km/uur. De maximale rijsnelheid is echter 45km/u, er mag nergens sneller worden gereden." "Niet meer dan 50 cc" staat er; dus 50cc mag als ik het juist intrepeteer. Han zo heel krek komt dat niet, Afvoeren doe je niet door de inlaat te knijpen maar door de uitlaat te knijpen, zo hebben veel scooters standaard een buisje van ca 25 cm lang met een doorlaat van 12 mm en dat is alles waar ze hun gas door kwijt moeten en een dergelijke methode om af te voeren is legaal maar dan moet hij er wel vast in zitten. Hij is dan nog goed af te stellen Adem jij maar eens door een rietje, dan wil je het hartlopen wel laten......was ook maar even tijdelijk voor de keuring.
Vriendelijke groeten
Roelof
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81 |
Klopt, inlaat restrictie werkt ook maar dan loopt hij inderdaad hijgerig , het kan dus netter..
Om nog even op solex terug te komen, die restrictie die ik beschreef is ongeveer de uitlaat van solex kun je ook snappen waarom die wel mooi kan lopen maar heel moeilijk hard
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5
55000km gereden
|
55000km gereden
Joined: Jun 2006
Posts: 5,541 Likes: 5 |
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
MT staat bij een kennis en die heeft er naar gekeken. Nu blijkt dat er een stukje uit de cylinder is en dat ie waarschijnlijk daarom niet stationair wil lopen. Begin volgende week komen de nieuwe zuiger en cylinder binnen, wordt vervolgd... Als dit zo doorgaat wordt het weer een winter project Han
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4 |
Welk stukje dan? Loopt hij wel gewoon op toeren dan?
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Ik heb het nog niet gezien. En op de foto's hiervoor is te zien dat ie ongeveer 65 loopt. Stop je om te draaien dan slaat ie af, ga je aan het verstellen dan loopt ie weer te hoog in de toeren....
Han
|
|
|
|
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Sep 2010
Posts: 9,023 Likes: 4 |
Kunnen natuurlijk meerdere dingen zijn. Ik wacht effe af wat het kan zijn. Succes met de oplossing.
Groetjes Alfons
Oto goudbies 1966 en Zundapp KS 50 1967
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81 |
MT staat bij een kennis en die heeft er naar gekeken. Nu blijkt dat er een stukje uit de cylinder is en dat ie waarschijnlijk daarom niet stationair wil lopen. Begin volgende week komen de nieuwe zuiger en cylinder binnen, wordt vervolgd... Als dit zo doorgaat wordt het weer een winter project Han met een goed inlaatmembraan heb je geen last van stukjes uit de cylinder, er zijn veel typen zuigers voor de MT/MB voorla op het gebied van stukjes uit de zuiger om het membraan effectiever te laten werken. de meeste brommers willen niet meer op moderne benzine of je moet de stationair sproeier uitruimen van 35 naar circa 50 maar dat heb ik terug al eens gemeld dacht ik , doe je dat niet blijf je klooien
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Membraam schijn goed te zijn. Wanneer nieuw spul is gemonteerd dan gaan we met de sproeiers bezig. Er zit nu een 62 hoofdsproeier in.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81 |
Membraam schijn goed te zijn. Wanneer nieuw spul is gemonteerd dan gaan we met de sproeiers bezig. Er zit nu een 62 hoofdsproeier in.
die hoofdsproeier maakt niet uit, tot ca 1/3 gas gaat hij op de stationair sproeier, daarna op stationair sproeier+gasnaald+ verkanting van de gas schuif en daarna pas op de hoofdsproeier.( ca laatste 1/3e)
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
MT is terug met nieuwe zuiger/cylinder. Loopt nu mooi stationair en ongerveer 60km/u Alleen heeft het volgende zich weer aangediend: de voortijd (niet door mij maar door vorige eigenaar) gerepareerde tank is lek.... Heb een andere tank liggen maar die is roestig van binnen. Wat zeggen de technici hier, 2 dagen in de citroenzuur ? Fotoalbum MT5 Had al wat kms willen maken dit jaar, ziet ernaar uit dat dat 2015 wordt Han
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81 |
eerst schudden met gebroken grind water en afwasmiddel ( lauw) om te ontvetten en dikke lagen weg te halen anders "bijt"de citroenzuur niet vanwege de vettigheid naspoelen met water en dan drogen door spiritus erin om het water op te nemen, spiritus wel weer uitspolen en niet laten indrogen anders blijft het water weer over
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
En daarna dus de citroenzuur, na deze behandeling ook weer met spiritus het water eruitspoelen ?
Last edited by solexnl; 19/11/14 12:22 AM.
|
|
|
|
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81
Solex meester monteur
|
Solex meester monteur
Joined: Oct 2000
Posts: 16,170 Likes: 81 |
spiritus pas helemaal aan het eind het beetje water dat tussen het schudden en de citroenzuur komt lost wel op in die citroenzuur ( of andersom)
Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Ik heb een roestvrije noodtank binnengekregen. Morgen eens monteren en kijken hoe dat gaat , dan kan ik eindelijk de keuringsaanvraag de deur uitsturen.
Heeft er iemand trouwens ervaring met het laten keuren van een bromfiets met claxon en of richtingaanwijzers ? Ik kan er niet achterkomen of die er nou wel of niet verplicht opmoeten.
Het werkt allemaal wel op de MT maar er komt niet veel geluid uit de claxon (anders zet ik er een bel op) en de ri. aanwijzers gloeien niet echt duidelijk (anders demonteer ik ze tijdelijk).
Han
|
|
|
|
Joined: Apr 2007
Posts: 8,882 Likes: 13
85000km gereden
|
85000km gereden
Joined: Apr 2007
Posts: 8,882 Likes: 13 |
Ik doe geen moeite om bv de originele verlichting in orde te maken voor de keuring, gewoon action lampjes erop, klaar. Thuis demonteren en op de volgende zetten. Richtingaanwijzers zijn naar mijn weten niet verplicht, hooguit bij nieuwere brom/snorfietsen. Dus met een fietsbel ben je al gered. Richtingaanwijzers moeten waarschijnlijk goed functioneren, òf helemaal niet, maar niet een lampje links wel en de rest niet. Even met RDW bellen of langsgaan en je weet het
Hou het simpel Groeten, John.
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Ik heb de vraag inmiddels ook uitstaan bij de rdw.
Han
|
|
|
|
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251
30000km gereden
|
OP
30000km gereden
Joined: Nov 2000
Posts: 3,251 |
Vandaag andere tank gemonteerd, deze is wel dicht. De MT wordt er niet mooier op zo, maarja het is een noodoplossing. Ook even een testrit gemaakt; in de 4e versnelling valt ie met tegenwind of helling op terug en moet ik terug naar 3, geen zichtbare lekkage, iemand een idee? Ook viel mn verlichting uit, werkte prima, ging even fel branden en nu behalve neutraal- en richting lampjes op dashbord en de4 richtingaanwijzers helemaal niks meer, iemand hierover een idee? Han
|
|
|
|
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8
90000km gereden
|
90000km gereden
Joined: Oct 2009
Posts: 9,086 Likes: 8 |
Bekijk de kleur van de bougie , mogelijk een wat arm mengsel.
Groet , Ronald & Conny Altijd normaal is ook niet normaal
|
|
|
0 members (),
50
guests, and
1
robot. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
M |
T |
W |
T |
F |
S |
S |
|
|
|
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
|
|
|