Kan inderdaad zijn dat het tankzeefje dicht zit en er een laagje vuil in de aftapdop zit. Vaak loopt het zeefje door tot in de aftapdop, zit deze vol met rommel dan blijft er weinig zeef over.
Kan ook 1 vd kogeltjes zijn die plakken/ietsje klemmen of je membraam verkleefd. Ik heb precies hetzelfde probleem. Na even blazen en tikken doet ie het in een keer wel weer top. Heb dit nu tweemaal gehad. Idd ook na lange rit en bij erg warm weer. Heeft niks met vapourlock te maken want het probleem treed (bij mij) op als het blokje helemaal koel is.
Als je bovenin de carbureteur blaast dan gaat er ook lucht(druk) via het retourslangetje en dat geeft een drukverhoging in het tankje waardoor de benzine uit het onderste leidinkje komt .
In het pompje zitten 2 kogeltjes, het rechter plaatje is wat duidelijker
Ja klopt hoor. John vergist zich effe. Dat doe ik vaker. De kogeltjes zitten alleen in de pomp hoor. Heb jeal een ander pompje geprobeerd. Pompje eventueel in de ultrasoon reiniger. Moet goed komen.
dit blok ( dank voor de foto) leent zich voor een erge fout: het monteren van een nieuwe onderbodem. dit blok heeft namelijk een speciale onderboden nodig met een groot centraal gat dat OVER de ribbel in het midden valt zodat de onderplaat vlak op het carter ligt en de holle kant die naar buiten moet netjes hol blijft, bij montage van een nieuwe bodemplaat wordt deze los gedrukt van het carter, komt bol te staan richting pomp en voorkomt dat het membraan zijn werking kan doen, heb je nog zo een goede pomp pompt hij mooi niet iets omkeren is in deze zinloos, het moet gewoon goed passen
brandstofpompje helemaal doorgeblazen met de compressor. Naar mijn idee werkt hij naar behoren. Heb helaas geen 2de pompje liggen. Helaas heb ik ook geen ultrareiniger.
Na schoonblazen en maken, pompje weer geinstalleerd. Hierna werkte hij nog steeds niet. Pompje weer gedemonteerd, deze bleef kurkdroog (zowel voorkant als achterkant bij t membraam)
Onder de Zwarte pen die bovenin gedraaid is hoort een kogeltje te zitten. Draai de pen er voorzichtig uit en kijk bovenin of je een klein kogeltje ziet van glas of staal. Zit die erin dan kan je hem door omkeren van de pomp eruit halen.(op een doek. niet kwijtraken) Als je vervolgens schud dan moet je het tweede kogeltje kunnen horen, soms is het zichtbaar door het middengat achterkant , membraanzijde. Hoor je niets dan is er iets met de kogelzittinkjes fout (of er zit geen kogeltje in, wat onwaarschijnlijk is).
Het boutje van het dekseltje moet een koperringetje tussen anders kan hij daar valse lucht aan zuigen.
Tip: sommige pompjes hebben moeite om opgang te komen, monteer alles, haal het slangetje wat tussen carb. en tank zit los aan de carb. kant, je kan nu met de mond of een beetje perslucht een beetje lucht in de tank blazen waardoor benzine geforceerd naar de pomp stroomt, probeer het maar.
Het boutje van het dekseltje moet een koperringetje tussen anders kan hij daar valse lucht aan zuigen.
Tip: sommige pompjes hebben moeite om opgang te komen, monteer alles, haal het slangetje wat tussen carb. en tank zit los aan de carb. kant, je kan nu met de mond of een beetje perslucht een beetje lucht in de tank blazen waardoor benzine geforceerd naar de pomp stroomt, probeer het maar.
Het boutje van het dekseltje moet een koperringetje tussen anders kan hij daar valse lucht aan zuigen.
Tip: sommige pompjes hebben moeite om opgang te komen, monteer alles, haal het slangetje wat tussen carb. en tank zit los aan de carb. kant, je kan nu met de mond of een beetje perslucht een beetje lucht in de tank blazen waardoor benzine geforceerd naar de pomp stroomt, probeer het maar.
brandstofpompje helemaal doorgeblazen met de compressor. Naar mijn idee werkt hij naar behoren. Heb helaas geen 2de pompje liggen. Helaas heb ik ook geen ultrareiniger.
Na schoonblazen en maken, pompje weer geinstalleerd. Hierna werkte hij nog steeds niet. Pompje weer gedemonteerd, deze bleef kurkdroog (zowel voorkant als achterkant bij t membraam)
..
Het kleine M6 boutje hoort ook een koperring tussen
dat is natuurlijk niet de oorzaak. In je eerste betoog vertelde je dat het probleem pas optrad na wegzetten na een lange rit. Ik denk dat het kogeltje tijdens de demontage de benen genomen heeft.
Ikzelf had dit probleem dus ook terwijl ik het pompje recentelijk van een nieuw binnenwerkje heb voorzien. Bllastest zo in het handje is prima en als ie werkt heeft ie een forse opbrengst. Tis alleen het opstarten na een lange hete rit. Ik heb nu een wat soepeler type membraan (Rood) Ik hou een ieder op de hoogte.
Kan best dat het nog werkt met een volle tank met koele benzine. Na een lange hete rit is je tankniveau zover gezakt dat het pompje echt moet aanzuigen. Zolang de motor loopt lukt dat nog nèt, na stopzetten en bijtanken van alleen den mensch komen de protesten.
Remedie: tank ook je Solex bij. Hierdoor zakt de benzine-temperatuur ook weer en krijg je minder nukken.
Ik tank altijd af voordat ik ze wegzet. Het probleem treedt pas op als ik ze de volgende dag weer pak. Tis net of een kogeltje net klem komt te zitten door het krimpem van het nylon houdertje tijdens het afkoelen, of het membraam zelf wat plakt of vervormd. Ga binnenkort vertellen of het rode membraam het probleem heeft opgelost.
Nieuw membraam is niet de oplossing. Is duidelijk 1 vd kogeltjes die na een lange rit en daarna stilzetten/afkoelen vast blijft kleven. Heb er wel een nw binnenwerkje in, maar dus toch maar even opnieuw een setje eraan besteden.
Wat is de beste methode om de busjes erin te drukken??
Heb het nu gedaan met het kogeltje er bovenop om de zijkanten van het busje niet te beschadigen. Kennelijk is dat niet de oplossing of ik moet er een iets groter kogeltje voor gaan gebruiken om de zitting niet te beschadigen.
Hier kan het ook mee. Het binnenwerkje klemt licht op het doorntje waardoor het bij omkeren er niet afvalt en gemakkelijk in de pomp te plaatsen is. Zoals gebruikelijk nog wat wazige foto's
Bestel gewoon een nieuwtje dan zou ik zeggen. Natuurlijk heeft het ook mogelijk invloed op het stationair lopen. Kom je snel genoeg achter als je het nieuwe pompje monteert.
Goed opgemerkt. je ziet het 2de balletje daar. en wellicht een opening.
Nog 1 vraag... welk pompje? Oude of nieuwere? Ik gebruik sleutel 9 om hem vast te draaien. Weet niet of iemand zo kan of dit stalen leidingen zijn of koperen (aan de foto op pagina 1)
slangpilaartjes met de juiste draad in de pomp monteren en dan met slang doorverbinden naar tank of carburateur , past altijd.
leiding horizontaal vanuit zijkant tank ( boven) direct naar pomp hoort M8 fijn te zijn, leiding vanuit onderkant tank en dan met bocht omhoog vaak M9 fijn
Probleem is definitief opgelost. Bleek dat de kunststof pompbodem vervormd was. Ondergrond is mooi vlak en het pompje ook. Nu het oude plaatje er weer inzit zijn alle problemen uit de wereld. Lange zoektocht is beloond.