De onderdelen die jij zoekt Willem worden zeer schaars. Dat weet jij beter dan ik. Succes de volgende ronde.
Ik weet het maar het is toch al moeilijk om aan deze kant van het land goede onderdelen te krijgen maar soms moet je ook geluk hebben.
Nou ik denk eerder aan jou kant dan aan deze kant. Hier is bijna niets. Een paar jongens die spulletjes hebben maar zeker niet hetgeen wat jij zoekt. Das duidelijk. Hier reden vroeger denk ik ook niet zoveel Solexen. Met die wind hier. Ik kan me ook niet zo goed herinneren toen ik klein was dat er hier Solexen reden. Maar mijn oom in Gouda had er wel 1, en ja een Oto, vernam ik van mijn neef, zodoende heb ik er nu ook 2.
gisteren op zondag eem toerrit rondom Hoogland gereden, een dame in het dorp had een afspraak met een kroegbaas in hoogland west en daarvandaan hebben ze een solex rit en een aparte brommerrit georganiseerd, solexen in een groep onder begeleiding de brommer met een route beschrijving richtin Apeldoorn. Samen komst ergens bij achterveld met verzorgde broodjes. Rit van ca 75 km voor de solexen. vlakbij huis moets ik tanken dus de fles erin en gaan maar weer, nou dat had je gedacht, motor zo vast als een huis . ddo aan het vliegwiel te draaien weer iest gang in gekregen, net aan willen starten, Lopen echter zonder problemen. na de stop bij het startpunt ( colaatje en biertje en een appeltje) weer hetzelfde, niet door de compresie te krijgen. weer de vliegwiel truuk eerst wat speling maken door draaien, en ja hoor weer goed lopen. Thuis 's avonds de boel uit elkaar, is de oile verworden tot een soort van lak perfecte lijm om zuiger aan cylinder te lijmen, de hele chromelaag van een JRT cylinder donker bruin en de zuiger bruin tot zwart, dat word toch een andere olie proberen, nooit problemen gehad met kroon olie syntetisch (scoosynth)
De Expulsa van Kroon zou geschikt zijn voor motoren met natte plaat koppeling. Niet dus. Kroon erkent het probleem maar de platen vergoeden ho maar.
Sinds ik Expulsa gebruik is het slippen geblazen met mijn viertakt motoren. Kan gewoon alle koppelingsplaten vervangen.
Met dank aan Kroon.
Peter
Peter
Vaak moet je hiervoor 20W50 gebruiken. In het verleden ook meegemaakt, oude olie eruit, 20W50 erin, alles ok. Dus geen platen vernieuwd. Toevallig was het ook nog Castrol maar dat hoeft niets uit te maken
De Expulsa van Kroon zou geschikt zijn voor motoren met natte plaat koppeling. Niet dus. Kroon erkent het probleem maar de platen vergoeden ho maar.
Sinds ik Expulsa gebruik is het slippen geblazen met mijn viertakt motoren. Kan gewoon alle koppelingsplaten vervangen.
Met dank aan Kroon.
Peter
Peter
Ze moeten juist de gevolgschade vergoeden. De platen niet. De reparatie wel. Over het algemeen betalen ze alles, maar dat is goed willigheid. Als je een rechtzaak van maakt win je absoluut. De vraag is wil je dat.
Ik heb uitvoerig contact gehad met de research afdeling van Kroon. De ingenieur erkent het probleem . Expulsa is niet geschikt voor oudere koppelingsvoering terwijl dit wel aanbevolen wordt doorvKroon olie.
Dit alles heb ik op de mail bevestigd gehad.
Dus ze zijn op de hoogte van het probleem het komt vaker voor maar vergoeden doen ze niets.
Erg jammer.
Voor mij geen Kroon meer, en iedereen mag het horen.
Heel begrijpelijk. Maar dit is een dure les voor je. Toch vreemd, ze erkennen het maar doen niets. Was het probleem dat het te goed smeerde en te goed koelde?
Toevallig andere benzine gebruikt? Is de olie verbrand, versmeuld?
Mmhhh zegt Castrol je iets (ik kan het niet laten :-))
ben ook naar Halfords gegaan en daar stond maar 1 type 2 takt olie in het schap van castrol ( en veel Kroon maar dat had ik even gehad) , ziet eruit als rood water. de motor liep even goed op het mengsel maar bij flink heet worden begon hij te sputteren. Ik houd dus ook dit merk in de gaten . mijn boodschappen solex, originele onderbouw, aangepaste JRT 6.5 mm carburateur en met wind mee 50+ de cylinder is een testcase voor de 24 uur uitvoering
Gisteren viswedstrijd gehad met de buurt. Ik was er helemaal klaar voor, maar de Solex blijkbaar niet. Na 200 meter kwam er een bijzonder raar, krakend geluid uit de motor en hij hield ermee op. Vandaag geen tijd maar ik ben erg nieuwsgierig wat het is, wordt vervolgd.
Toevallig andere benzine gebruikt? Is de olie verbrand, versmeuld?
Mmhhh zegt Castrol je iets (ik kan het niet laten :-))
ben ook naar Halfords gegaan en daar stond maar 1 type 2 takt olie in het schap van castrol ( en veel Kroon maar dat had ik even gehad) , ziet eruit als rood water. de motor liep even goed op het mengsel maar bij flink heet worden begon hij te sputteren. Ik houd dus ook dit merk in de gaten . mijn boodschappen solex, originele onderbouw, aangepaste JRT 6.5 mm carburateur en met wind mee 50+ de cylinder is een testcase voor de 24 uur uitvoering
Gisteren viswedstrijd gehad met de buurt. Ik was er helemaal klaar voor, maar de Solex blijkbaar niet. Na 200 meter kwam er een bijzonder raar, krakend geluid uit de motor en hij hield ermee op. Vandaag geen tijd maar ik ben erg nieuwsgierig wat het is, wordt vervolgd.
De Solex loopt weer, spie van het vliegwiel was afgebroken. Nu rammelt er echter een lager ; zorgen voor morgen !
ook een ommetje gemaakt op de solex, zag onderweg naar huis in de auto een oranje vlaggetje in de berm liggen ben dat op gaan halen ( vorige keer met oranje een hele emmer vol gescored, zag deze niet meer liggen ( moet je localiseren vanaf een ventweg, valt niet mee). volgende keer beter.
Tegen de halve moet toch haalbaar zijn met de Solex??
wat zij ik nou ! was ik net begonnen aan mijn tocht ben ik maar weer omgekeerd, die frommelbal na 10 minuten of zo iets hebben ze niet meer goed weten te maken.
Tegen de halve moet toch haalbaar zijn met de Solex??
wat zij ik nou ! was ik net begonnen aan mijn tocht ben ik maar weer omgekeerd, die frommelbal na 10 minuten of zo iets hebben ze niet meer goed weten te maken.
Ja, jammer dat ze de hele wedstrijd op die ene goal geteerd hebben. Hopelijk wordt woensdag de match wat boeiender gespeeld.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule"
Gisteren vanuit Groningen rondje Ameland gedaan. Was echt perfect weer en de "duimen" waren niet van de lucht haha. Men kan Twee snorrende Solexen op een fietspad toch wel waarderen. Blijft leuk. Hier geen discussie over snorfietsers op de weg dus.
Het pas aangepakte blokje moet echter wel weer los. Zie topic Drooglopend lager.
Vandaag proefrit gemaakt op 3800 van klant. Voor deze lex 2 nieuwe wielen gespaakt na de aanrijding op de rotonde. Lang moeten wachten tot het acceptabel regende
Tegen de halve moet toch haalbaar zijn met de Solex??
wat zij ik nou ! was ik net begonnen aan mijn tocht ben ik maar weer omgekeerd, die frommelbal na 10 minuten of zo iets hebben ze niet meer goed weten te maken.
Ja, jammer dat ze de hele wedstrijd op die ene goal geteerd hebben. Hopelijk wordt woensdag de match wat boeiender gespeeld.
Julie spelen in ieder geval een stuk beter dan Brazilie.
Jammer maar helaas....nu weer wat meer uren beschikbaar voor de restauratie van de Oto '63. Of zoals Johan Cruijff het al zei: "elk nadeel heb z'n voordeel"
Groeten, Geert
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn Solex Oto '63
Julie spelen in ieder geval een stuk beter dan Brazilie.
Maar de Brazilianen hebben dan toch tenminste kunnen scoren, en dat in de laatste minuut.
Best jammer dat Oranje er nu ook uit ligt.
Benieuwd of het de Argentinos ook lukt om de Duitsers tegen te houden.
ach vandaag zou net die ene dag worden dat het droog is en ca 30 graden word, kan ik mooi mijn vlaggetjes die buiten hangen zon gedroogd opruimen. nog een voordeel dus
Julie spelen in ieder geval een stuk beter dan Brazilie.
Maar de Brazilianen hebben dan toch tenminste kunnen scoren, en dat in de laatste minuut.
Best jammer dat Oranje er nu ook uit ligt.
Benieuwd of het de Argentinos ook lukt om de Duitsers tegen te houden.
ach vandaag zou net die ene dag worden dat het droog is en ca 30 graden word, kan ik mooi mijn vlaggetjes die buiten hangen zon gedroogd opruimen. nog een voordeel dus
Ja, mooi opbergen tot het weer koninginedag is. Ik laat de mijne nog even wapperen.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule"
Is dat die Jupiler reclamevlag ?? Of heb je ook iets met Oranje en welke koningin bedoel je
Nee, dan moest ik 2 sixpacks Jup kopen, en pils is niet zo mijn ding. Ik drink liever een witbier of anders een trappist of een trippel. Maar als het pils moet zijn, dan liefst toch een Jupiler (weet je waarom?).
Oeps, macht der gewoonte, ja natuurlijk bedoel ik dan nu koningsdag. Moet er toch FF aan wenne hoor, koninginedag ligt zo lekker in de mond.
"La légende de la bicyclette qui roule toute seule"
Hahaha, een ritje uitzetten lukt me wel maar ik ben niet zo'n goeie tekenaar. Maar wel leuk gevonden. Misschien een ritje uitzetten in een vorm van een Solex, alleen ben ik bang dat het dan wel erg veel kilometers worden.
Natuurlijk met dit prachtige weer. Hoeveel km weet ik niet. Wel anderhalve tank.
Ook een ritje met zijn tweetjes ongeveer 40 km, langs het Veerse meer. Heerlijk met een zwoel briesje erbij, kon niet beter. Zelf nog 2 ritjes gemaakt s'morgens want Mirjam moest eerst werken en s'middags vrij.
De Amuse loopt perfect en heerlijk rustig. Half gas ofzo, 30 km/h en zomaar zoemen/snorren.
De Solex van Mirjam loopt ook prima, geen enkel probleem.
Daar in Zeeland lusten deSolexen wel een slokje haha.
Net met een achteraf lekke tank plm 30 km door het Groninger land getourd. Toch nog lang geen halve tank verbruikt. Lekker zo in die warmte. Zolang je rijdt tenminste.
Afgelopen vrijdag (18 juli) heb ik een 'tochtje' met de Solex gemaakt. Een bezoekje aan mijn moeder (Wageningen-Badhoevedorp vice versa). Het was echt warm, maar de Solex liep perfect. Hij had geen last van de hitte. De CNC (Ad van Heerbeek), de Toon van Heerbeek en Jan de Laat spullen maken van mijn Solex een heerlijk moeiteloos rijdende snorfiets. Maar als je een lange tocht via allerlei dorpen maakt, blijkt dat lang niet overal de fietspaden comfortabel zijn voor een voortsnellende Solex. Als je enigszins comfortabel wilt rijden, moet je vanwege hobbelige plaveisel overgaan op toerfietssnelheid. Dat drukt het gemiddelde aanzienlijk, maar niet de pret. Van de rit heb ik een fotoverslag gemaakt. Ik heb veel plezier aan de rit beleefd met mijn beschaafd snorrende Solex.
Afgelopen vrijdag (18 juli) heb ik een 'tochtje' met de Solex gemaakt. Een bezoekje aan mijn moeder (Wageningen-Badhoevedorp vice versa). Het was echt warm, maar de Solex liep perfect. Hij had geen last van de hitte. De CNC (Ad van Heerbeek), de Toon van Heerbeek en Jan de Laat spullen maken van mijn Solex een heerlijk moeiteloos rijdende snorfiets. Maar als je een lange tocht via allerlei dorpen maakt, blijkt dat lang niet overal de fietspaden comfortabel zijn voor een voortsnellende Solex. Als je enigszins comfortabel wilt rijden, moet je vanwege hobbelige plaveisel overgaan op toerfietssnelheid. Dat drukt het gemiddelde aanzienlijk, maar niet de pret. Van de rit heb ik een fotoverslag gemaakt. Ik heb veel plezier aan de rit beleeft met mijn beschaaft snorrende Solex.
Om te voorkomen dat dit soort leuke filmpjes weg zakken en niet meer bekeken worden plaats die dan in de topic Video en Film onderwerpen, daar blijven ze staan raken niet in de vergetelheid.
Verleden week een ritje gemaakt van Drempt naar Parijs 6 dagen over gedaan was een rit van 635 km mooi weer gehad en heel veel gezien raad het iedereen aan.
Verleden week een ritje gemaakt van Drempt naar Parijs 6 dagen over gedaan was een rit van 635 km mooi weer gehad en heel veel gezien raad het iedereen aan.
Geweldige prestatie mannen en dan ook nog niet op de modernste solexen, solex sleutelgat zo te zien?
De OTO even getest voor de clubrit morgenavond. Was al een tijdje niet op gereden, de brandstof rook zozo maar met wat verse gemengd deed ie het prima.
Ga ik eens op letten. Een kennis van mij is een handige Harry met stoffen en canvas. Ik zal eens kijken of ik canvas in de beige kleur van de OTO de Luxe logo's kan vinden. Wellicht een serietje maken dan?? houten achterkantje erin en twee ophanghaken eraan. Handig om 2 stuks 2 literflessen brandstof mee te nemen.
Oh ja on topic: De rt van vandaag was kriskras dor het Groninger land km,s maken. weer 40 erbij en nog geen mm sneller.
Ik zie nu je plaatje> Jammer dat dat net niet past. Ik ga serieus ff kijken of daar in eigen beheer een oplossing voor bedacht kan worden. Vindt het onwijs gaaf staan en tis ook praktisch.
Ik zie trouwens dat je dekseltjes met een rode stip erop hebt. Ik heb een Oto uit 64 en ik kon dus wel eens de verkeerde dekseltjes hebben ( Wit met ster in het midden) Waarschijnlijk is dat ook de reden dat ze niet gemakkelijk de (de)monteren zijn.
Ik ben vanochtend met een blokje in onderdelen op en in de fietstas naar Oosterbeek gereden. SolexRuurd heeft de krukas, koppeling en ontsteking op de juiste manier in een 3800 carter (met een geborgd lager) in elkaar gezet. Verschillende onderdelen zaten in een doos die ik bij een gekochte (en inmiddels te goedkoop doorverkochte) OTO had gekregen. Met nog wat andere reserve onderdelen (aluminium cilinder) wordt dit t.z.t. weer een rijdend Solex blok.
Oh, ja zeker, lekker in de polder tuffen. Weer zo'n perfect weertje. Onderweg een beetje bijgetankt, ook ik, maar toch met volle tank, en buik, vertrokken.
Maandag ritje broekland, Heeten, Deventer, diepenveen, olst, Wijhe en weer terug naar broekland gedaan en gisterenmiddag nog broekland, Wijhe met pont overgezet en toen naar Hattem doorgereden daar bezoekje gebracht op de camping en toen via de dijk weer terug gereden ...
Gisteren avondtocht gehad van Markelo via Kring van Dorth naar Harfsen en weer terug naar Markelo. Slechts 1 vastgelopen wiellager en een lekke tank gehad onderweg, verder viel het mee
Net terug van een ritje met Vroem Vroem. Rondom Wervershoof gereden met 46 man, 1 uitvaller. Alleen de laatste 3km wat regen gehad,de rest van de rit gelukkig droog.
De laatste 2 weekjes verschillende ritjes gemaakt. Hoeveel km, geen idee. Wel is mijn 5 liter jerrycan leeg. Nieuwe weggetjes ontdekt. Er zijn ook nieuwe fietspaden bijgekomen de laatste jaren blijkbaar. Het weer was echt goed hier.
Vandaag, een door SolexRuurd uitgezette rit samen met hem proefgereden. Doorwerth-Arnhem-Elst-Nijmegen-Heteren-Doorwerth. Het gaat hier om de 11de Airborne tocht. Prachtig weer. Toch weer een aantal monumenten gezien van de slag om Arnhem, dit jaar 70 jaar geleden. Naast de oversteek door de Amerikanen van de Waal, plekken gezien waar zich de gebeurtenissen hebben afgespeeld die in de filmserie van de Band of Brothers deel Crossroads zijn verfilmd. Indrukwekkend als je daar staat en beseft hoe open en bloot men met elkaar vocht.
Vandaag, een door SolexRuurd uitgezette rit samen met hem proefgereden. Doorwerth-Arnhem-Elst-Nijmegen-Heteren-Doorwerth. Het gaat hier om de 11de Airborne tocht. Prachtig weer. Toch weer een aantal monumenten gezien van de slag om Arnhem, dit jaar 70 jaar geleden. Naast de oversteek door de Amerikanen van de Waal, plekken gezien waar zich de gebeurtenissen hebben afgespeeld die in de filmserie van de Band of Brothers deel Crossroads zijn verfilmd. Indrukwekkend als je daar staat en beseft hoe open en bloot men met elkaar vocht.
Voor mij was de rit 99,55 km (Extra kilometers tussen Wageningen en Oosterbeek vice versa). Ik heb 3 uur en 15 minuten op de Solex gereden. Met wind mee ging de 'Oversteek' snel. Iets boven de 50 km/uur!
Ach Peter zo erg is een helm niet. Past wel een beetje bij het imago van een Solex. Lange leren jas en een (pot)helm. Er zijn bij mijn weten meer clubritten waarbij men een helm draagt. AOW, Vroem Vroem en sinds dit jaar Pegalex. Als je op je Honda rijdt heb je toch ook een helm op? Bovendien heb jij een erg leuke helm, klopt toch?
Vandaag tochtje uitgezet van ongeveer 50km voor de avondrit van donderdag a.s. We zaten net met een stortbui bij de pauzeplek, gelukkig droog gebleven.