Een gaasje heeft een max doorlaat van ongeveer 50 procent.
Nog een gaasje zal de doorlaat met nog eens 30 procent verminderen en zal nog geen fijn aardkorst delen tegen houden.
Leg je hiertussen een schuimfilter van 10 m.m. tussen en pers je dat dan samen tot ongeveer 2,5 m.m. dan heb je nog geen goed filter.
Door de twee gaasjes heb je minder doorlaat en houdt nog steeds geen aardkorstjes tegen tenzij je deeltjes kiezels wil sorteren.
Een schuinfilter kan alleen fijn stof opvangen door een zo groot mogelijk oppervlak waar de stoffen kunnen aanplakken.
De beste manier om het oppervlak van een filter te verkleinen ( en dus zo slecht mogelijk filter over te houden ) is om het filter zo dun moge lijk bij elkaar te persen tussen twee gaasjes .
En door de cellen van het filter goed samen te drukken hou je nog minder luchtdoorlaat over.
De velletjes van het schuim worden dan gewoon dicht gedrukt.
Of zijn de natuurwetten de laatste tijd zoveel veranderd dat dit nu niet zo meer is .
Want dan hou ik er nu over op want ik ben nog van de oude stempel.
Als je de inlaat maar genoegdicht maakt zal er ook nooit geen trugslag optreden omdat er te weinig verse gas is binnen gekomen om een trugslag mogelijk te maken.
Of gelden deze regels ook al niet meer.
Toch komen er steeds meer solex rijders die toch te weten zijn gekomen dat een goed filter veel belangrijker is dan de duurste olie die je kan betalen.
Of je het er mee eens bent is geheel aan u.
Meer weten meer vragen.