Heel interessant wat je daar vertelt Eversman, en de logica is goed te volgen.

Mijn testrit vandaag met de NGK B5HS op 0,70 mm verliep uitstekend, een vlotte start en geen geviertakt. Zelfs in de afdaling volgas viertakt de motor niet. Van trillen en daveren was vandaag geen spraken. Het probleem met de koppeling was beduidend minder. Ik vraag me af of het koppeling probleempje te maken heeft met de tie-wrap aan het stuur waarmee ik belet dat de aandrijfrol te strak tegen de band komt.
Optrekken bij het vertrekken is wat minder en bergopwaarts mag ook beter, maar dat heeft volgens mij met de spanning van de motorveren te maken en totaal niets met de bougie.
Ik merk op dat het voorlicht nu feller brandt dan toen met de bougie op 0,55 mm.

En bedankt Thijs, het is dankzij jou tip dat mijn blackenroll weer lekker rijdt. smile Nou ja, voor even toch alweer. grin

Om te kunnen vaststellen dat de NGK B5HS voldoet voor de S4800 is waarschijnlijk een langere evaluatie periode nodig.
Misschien is de B6HS geschikter om heel lange ritten te rijden?
O ja, niet onbelangrijk denk ik, ik gebruik momenteel geen kopervet. Dit zorgt voor een betere warmte overdracht naar de cilinder (alle beetjes helpen hé).

Last edited by AlienSolexfiend; 30/09/12 10:59 AM.

"La légende de la bicyclette qui roule toute seule" wink


Groeten, Ali