Origineel bericht van: FFAnders
FF mee bemoeien :
ik lees dat je een voorontsteking hebt van 4mm.
Bedoel je die 4mm tussen de merktekens op carter en vliegwiel ??
Zet de ontsteking dan eerst eens op tijd zodat de merktekens gelijk liggen tijdens ontsteken.
Als je punt voor punt gaat kontroleren moet je wel eerst het ene afronden , in dit geval het ontsteektijdstip, voordat je verder gaat zoeken bij b.v. de decompressieklep.
Anders ben je straks met 2 of 3dingen tegelijk bezig en heb je geen overzicht meer.
Ik weet niet ofdat je het vliegwiel eraf hebt gehad , zo ja , is de spie in het vliegwiel aanwezig/in orde ??
Ontsteking moet plaatsvinden op 2mm voor bovenste dode punt,is te controleren met een schuifmaat ,als de cilinderkop eraf is.


Ik had hem al terug normaal gezet hoor wink

Ik moet wel zeggen dat er geklommeld is geweest met het vliegwiel, daar mee bedoel ik dat hij krom is precies en waar hij met het punt op de motorblok gelijk moet staan is hij wat ingedeukt ?

Andere bougie is al getest geweest..

grts