Orgineel bericht geplaatst door: zeezout
Vandaag carburateur verder onder handen genomen. Propje eruit geboord en geprobeerd buisje er met een parkertje uit te trekken. Dat laatste lukte dus niet. Toen maar via de "stoma" met een passend staafje het buisje helemaal vrij gemaakt.
5mm draad getapt en de boel afgesloten met een messing boutje waaronder een roodkoperen ringetje (zo goed Joan? :))
Vervolgens de gaten van het luchtfilterhuis opgeboord naar 8 mm.
Resultaat:
Ik heb nog niet gereden vanwege het hondenweer, maar aan het toerental te horen moet het wel harder gaan nu. Heb de 28 sproeier weer gemonteerd en het beste draait ie nu als de chokeschuif iets links van het midden staat.
Het valt me wel op de de stand van de chokeschuif veel nauwer luistert nu.
Bij beter weer morgen een proefrit. Ik ben benieuwd!


Prima zo, succes.
Meestal lukt het, om het buisje er met een lange dunne spaanplaat schroef uit te trekken. Parkers hebben een te dik middenstuk
(de "ziel") die willen niet IN het gaatje, spaanplaatschroeven daarentegen hebben een heel dunne "ziel" en relatief veel schroefdraad, zijn daarentegen niet erg sterk.


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)