Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en uitlaat en carburateur onder handen genomen.
Mijn ervaringen:

- Gaatje in uitlaat was zo gepiept. Ik heb mijn nieuwe uitlaat (ong. 2 maanden oud) genomen en daar het 6mm gat in geboord zoals aangegeven.
- Carburateur en gasschuif uitgeboord naar 8 mm. Alles goed gepolijst en schoongemaakt.
- Eerste proefrit: een verhoging van de snelheid met ongeveer 2kmh, waarbij de choke helemaal links moest staan.
- Mijn conclusie (correct me when wrong): te weinig benzine.
- Originele sproeier (28) vervangen door een oude 28 sproeier die ik ooit met een speld wat had opgeruimd.
- Gevolg: iets meer toeren en de choke in het midden, maar de snelheidstoename was niet spectaculair. Ik rij nu 34 kmh waar ik in de originele staat 31 kmh reed.
- De plug aan de zijkant van de carburateur heb ik ongemoeid gelaten.
- Oh ja, het is een 3800 uit 1972.

Mijn vraag:

Heb ik iets over het hoofd gezien of is deze snelheidsvermeerdering normaal bij deze ingrepen?


Groet, Tim