Originally Posted by Jan
Originally Posted by Joan
niet doen, een verstelbare sproeier vervuild sneller dan een gewone, want een gewone maakt gebruik van een rond gat en elk vuiltje dat daar doorheen past ben je kwijt terwijl een verstelbare sproeier een conische pen in een gat duwt, er ontstaat dan een lange cirkelvormige spleet om die conische pen heen waar de brandstof doorheen kan maar omdat deze spleet in de cirkel heel lang is, is hij in zijn breedte veel minder en vangt daarmee veel sneller heel kleine vuildeeltjes, blijf je draaien . In geval van twijfel monteer een zo groot mogelijke sproeier en heb de luchthevel zo ver mogelijk naar rechts.

Veel beter is denk ik een recht asje, waar je een schuinoplopend vlak kantje aan zou moet slijpen. Als je dat dat verplaats dan hou je altijd 1 opening, en geen cirkelvormige spleet
ja een soort van 1/2 maan geen idee of de scherpe zijkanten dan niet de boring waarin dat asje staat uitschraapt. Zal nog eens nazoeken hoe ze dat bij vliegtuigen met zuigermotoren uitgevoerd hebben daar zit een knop "lean/rich" maar over het algemeen gaat men toch uit van een taps toelopende naald ( grasmaaiers buitenboordmotoren) hoewel voor veel applicaties het brandstof verbruik zo veel groter is dat de cirkel zo groot open staat dat er geen vuil gevangen wordt


Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)