Originally Posted by Quint
Heb de cilinder bij Solex noord weg. Alles paste meteen zonder problemen. Loopt nu 38 km/h op gps. En draait super, denk dat de zuiger en cilinder z’n beste rijd hadden gehad.

Zo staat ze er nu bij:
Solex oto DAT KAN BETER, mooie foto, maar deze laat zien dat je zadel verkeerd op de pen staat, de pen dient aan de bovenkant ca 1 cm door de strop ( dat is de klem) heen te steken anders werkt de strop zich los, gaat de vertanding naar de jachtvelden en zal je zadel blijven "wakkelen"
normaliter had "solex noord" ( het bedrijf van Jouke) JRT cilinders en daar had je dat probleem van slecht passende spruitstukken een heel stuk minder. Grote verschil met JRT en CFX cilinders is de vorm van de uitlaatpoort, bij JRT net zo rond als een originele solex en bij CFX recht van boven , hetgeen een groter uitblaas oppervlak oplevert. Ik pas JRT cilinders dan ook vanaf dag 1 aan door de uitlaatpoort min of meer in een 3-hoek te maken ( met afgeronde hoeken dat dan ook wel weer ) met een brede (toogvormige) platte kant boven . Lopen ook uitstekend, die derde poort van CFX heb ik niets mee

Last edited by Joan; 17/01/21 06:04 PM.

Groeten Just One Anomalous Nerd (J.O.A.N.)